Forfatter |
|
Fernandez Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha sikke en masse forskellige højttalere hehe..
Altså personligt er jeg mest til at man holder samme stil hele vejen rundt - måske pånær lige ved valg at sub.. både fordi det ofte ser bedre ud, men også fordi der så er samme lyd der kommer ud hele vejen og dels også fordi at man ikke bør være i tvivl om det vil passe til det man nu har 
Så hvorfor ikke vælge et sæt dali 2002?
Hvis du vil have suite'en så ville jeg tro at R0.8 passer bedst ind, da den har samme størrelse enhed som dine dali 2002 
Mvh /Malik
EDIT: dali 2002 er desuden en del billigere end både R0.8 og R0.7
|
Til top |
|
|
Fernandez Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Så hvorfor ikke vælge et sæt dali 2002? |
|
|
Hejsa flaz:
Grunden til at jeg fravælger 2002 er at jeg syntes de fylder for meget ud af i rummet og da pladsen er en smule trang ville jeg gerne have enten Suite R 0.7 eller R 0.8. R 0.7 passer som skrevet med min center hvor imod R 0.8 som du også skriver passer måske smule bedere med mine 2002`er
M.v.h
Ronni __________________ mine DVD`er ikke opdateret
Min HjemmeBio
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen altså, for mig at se er det fuldstændig ligegyldigt hvad du vælger, i forvejen er der jo ikke særlig meget højttaler match, så ideen med at vælge 0.8 i suite er jo ligegyldig.
Suite serien var jo tiltænkt således, at man valgte 0.7 hele vejen rundt eller 0.8. I princippet synes jeg nu ikke baghøjttalere kræver 6.5" enheder, men har man det, tjo så har man det da lidt mere luksuriøst :)
Men som sagt, betydningen af klangmatch mellem bag og front-center er knap så vigtig som center-front. Så vælg det der passer din pengepung og tænk på fremtidige investeringer, hvis 0.8 kan spille dybere, bør dette også overvejes.
Held og lykke
Wamba
|
Til top |
|
|
Fernandez Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa:
Lige et par tillægs spørgsmål side højtalerne skal de være placeret bag lytte positionen i et 7.1 setup eller må de gerne være placeret ud for lytte positionen "ikke helt lige ud for er en lille smule bag ved" og hvad med afstanden i mellem bag ht`erne og side ht`erne og hvis i ellers har gode råd ang. opgradering fra 5.1 til 7.1 så skal i være velkommen til at dele ud af jeres guld korn/efaringer
M.v.h
Ronni __________________ mine DVD`er ikke opdateret
Min HjemmeBio
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fernandez skrev:
Lige et par tillægs spørgsmål side højtalerne skal de være placeret bag lytte positionen i et 7.1 setup eller må de gerne være placeret ud for lytte positionen "ikke helt lige ud for er en lille smule bag ved" og ..
|
|
|
Dine sidehøjttalere i et 7.1 svarer til baghøjttalerne i et 5.1 - altså ude til siden en lille smule bagved lyttepositionen. De bagerste højttalere skal således være bag dig (surprise), så vidt jeg husker er vinklen mellem side og baghøjttalere noget i retning af 60grader i Dolbys anbefaling.
Men hvis du sidder opad bagvæggen så før du ikke det fulde udbytte af en opgradering til 7.1 - det virker bedst hvis der er godt med luft bag dig.
Har haft både 5.1, 7.2 (med korrekt opsætning) og nu 6.1 med alternativt baghøjttaler setup - så een ting er "regler" et andet er praksis, og her kan man slippe afsted med meget __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|