Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: 5.1 surround til en overkommelig pris.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu kigget og studeret, og har efterhånden fastsat mig på at jeg skal have Denon AVR1706 som min receiver.

Jeg befinder mig i et ret småt rum (omtrent 4x3.5m) og mener derfor at Dali's Concept ligger meget over hvad jeg vil betale for et 5.1 system som kan spille rummet op (størrelsen taget i betragtning + ingen sub).
Jeg er villig til at give op mod 3000-3500 for et helt sæt (inklusiv subwoofer) - Så jeg tænkte at der var nogle vakse fyre herinde der kunne hjælpe mig.
Jeg er ikke krævende hvad angår kvalitet, så længe det ikke lyder af møg er jeg tilfreds.
Da jeg er ret meget på bar bund leder jeg blot efter forslag, så vil jeg selv researche derfra! Tak på forhånd.

Til top Vis chron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chron

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Det bedste råd er at købe brugt, så får du mest for pengene.

Dali kan stadig være et godt bud, specielt den blå serie.
Har du plads til gulvhøjttalere eller skal det være stander-højttalere?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

chron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har fin plads til gulv hoejtalere..
Mht at koebe brugt saa er det et omraade jeg endnu ikke har begaaet mig ind paa, saa det virker lidt fremmed/skraemmende

Jeg har i forvejen hoejtalere af diverse producenter staaende, har et par JVC som er omtrent halv armslaengde i dybde og hoejde, og cirka 1/4 armslaengde bred..

spoergsmaalet er om de eksempelvis ikke kunne indkorporeres i surround system og jeg paa den maade, om ikke andet i foerste omgang kunne spare nogle kroner og oerer?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Det er ikke så farligt at købe brugt, men selvfølgelig skal man se sig lidt for.

Hvis du skal ud og købe brugte højttalere, så husk at du ALDRIG skal købe dem uden at have hørt dem spille. Når de spiller så sørg for at lyt ud for hver enkel højttalerenhed så du kan høre at de spiller. Tag frontstoffet af og se om enhederne ser ud til at være i god stand, altså at ophænget ikke er mørt feks.
Der er ikke så meget mere man kan gøre som "ikke ekspert", men en god tommelfingerregel er, hvis du er i tvivl så lad være med at købe!

Angående at bruge dine JVC, så vil jeg anbefale at det bliver som baghøjttaler. I surround er det vigtigs at de 3 fronthøjttalere matcher, så man kan godt bruge alternative baghøjttalere.

Du kan sagtens finde noget fornuftigt til dit budget hvis det er brugt, men det bliver svært hvis det skal være nyt.

Jeg tog et hurtigt kig på DBA og der var feks et sæt bestående af Jamo Classic 8 (gulvhøjttaler) en Center 200 og  Surround 200, det er til salg for 3.000 (i Herlev) og ville fint kunne opfylde dine behov. Og det er jo meget muligt man kan få prisen et par hundrede ned.
Der er så ingen sub med, men det kan du jo købe på et senere tidspunkt. De Classic 8 kan lave fint med bas.

Nu er det ikke fordi jeg siger du skal købe lige netop det sæt, men bare for at illustrere at du sagtens kan finde noget godt inden for dit budget.

chron
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Det lyder umiddelbart som en god loesning - jeg vil kigge efter nogle front hoejtalere og om ikke andet til jeg har skrabet nogle penge sammen bruge de andre jeg har staaende.
Tusind tak for hjaelpen, glaeder mig til at begynde med at samle systemet.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med projektet, og husk nu at tage nogle billeder og opret en tråd her inde så vi andre kan følge med

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes