Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Begynder surround hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Prikken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Da jeg påtænker at anskaffe mig et surround setup vil jeg meget gerne have jeres mening og/eller erfaring med de enheder jeg har tænkt at købe.

Jeg har kigget på dette højttaler sæt fra Hifi-Klubben (Gale Junior):

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/_GALE_Junior_surround_system.htm?id=4732

Og denne surround receiver fra Denon som Hifi-Klubben anbefaler:

http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/detail/DENON.htm?id=7149

Jeg tænker på evt at snakke med Hifi-Klubben om muligheden at skifte 2 af de 4010s højtalere der er i Gale Junior sættet ud med 2 gange Gale 3030 eller 4040 hælder dog mest til 3030 pga prisen. Tror i det kan lade sig gøre?

Endvidere påtænker jeg at købe en DVD/HDD optager og her har jeg kigget på en Kiss DP-558 (80 gig) eller en Samsung HR-720 nogen her der har nogen erfaringer med disse modeller og hvad ville i råde mig til at købe?

Alt i alt vil jeg meget gerne holde at dette på under 12000 incl kabler.

Alle meninger/erfaringer er velkomne.  

Til top Vis Prikken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prikken

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Til surround vil jeg sige at dette er et godt sæt, Gale er et godt mærke til prisen, og subben ser ud til at kunne sparke pænt fra sig. Men hvis du også tænkerpå at bruge sættet til stereo vil jeg dog mene der er bedre alternativer, men jeg ved ikke om dette er tilfældet?

Angående DVD har jeg selv en KiSS DP-1000 som jeg er yderst tilfreds med. Andet kan jeg ikke rigtigt sige her.

Mvh Morten

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Prikken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Det skal primært "bare" bruges til film, men selvfølgelig vil der da blive afspillet en enkelt cd i setuppet

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

ja, det ser alt sammen meget godt ud, men du skal altså ikke regner med ret meget power i den denon der...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Den denon receiver vil jeg sige har power nok til at trække de højttalere

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg nu også mene, og hvis det ikke skal bruges særligt meget til musik, synes jeg du skal høre det i klubben!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Prikken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

hvad mener i om muligheden med at udskifte 2 af de 4010 med nogle andre nævnte højtalere?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hmm havde ikke set du skrev 12.000,-

Jeg kommer lige med et par bud, hvis det altså ikke skal være brugt.

Electric City holder tilbud næste uge, og disse tilbud her, forudsætter at du kan afhente den i næste uge.

Reciever harman/ kardon 430 = 4.500 ,- du får så ufattelig meget reciever for pengene her, efter min mening spiller H/K meget bedre end Denon, plus denne har ufattelig mange flere watt og råstyrke end din valgte Denon. Den er altså på tilbud i Electric city, nyprisen var ca 8.000 i sin tid, sælges til denne pris pga ny model som ikke kan meget mere end denne. Udover lidt mere enkel auto setup. Burde ikke være nødvendig for dig at have, i hvert fald ikk hvis det koster 4.000 :) Husk, det er vigtig med et hjerte der kan skubbe gang i HT, ikke meget ved ikke at kunne spille ved ordentligt lydniveau...

Det efterlader os 7.500 til HT.

Højttalere 1: Dali Concept 2 samt Concept Center plus Concept Sub. Disse løber op i 6.500 ,- Virkelig gode ht kombineret med Harman/Kardon, et sæt der klart har overrasket mig ydelse/pris.

Samlet pris 11.000 kr. Du har endda 1000 tilovers.

Højttalere 2: Du kan også sætte det sammen med Gale, f.eks. Gale 3090w subwoofer, 150watt med 12", den burde kunne skubbe det meste! God power/pris fordeling. 2 x 3045 fronter, god solid 8" til film, godt frekvens område, spiller dybt. Gale 3020 til baght. samt gale center.

Samlet pris ca. 11-12.000 kr. Igen solidt system med god sub og gode store fronter.

Højttalere 3: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/_BW_DM300_surround_system.htm?id=4738

B&W fint sæt, går også rigtig godt i spænd med H/K, her kan du senere supplere med sub.

Du kan selv kombinere flere sæt, men dette er et godt hint. Overvej seriøst den reciever, den er et must have til prisen!

Prikken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Wamba

Det lyder spændende, men i de 12000 ville jeg meget gerne have sneget en DVD/HDD optager med ind. Men det kan da være man lige skulle se lidt nærmere på den Harman Kardon. Hvor har du set det tilbud?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

I deres avis, men avisen er vist også på deres HP, så det bare komme igang, du kan sagtens få en dvd sneget ind i købet, det kommer an på mange ting, du kan vælge at spare subben væk i første omgang ( i f.eks. gale setuppet ) og supplere med den på et senere tidspunkt.

Endelig kan du kombinere HT setuppet anderledes, du kan evt. også spørge om de har nogen mindre modeller 230 eller 330 med samme rabat på, modellerne skal ikke være x35, da disse er nyere og dyrere, du får ikke specielt meget mere i dem! Recieveren er klart et fantastisk tilbud, den er enormt god, og du får ingen problemer med at trække noget som helst, stol på mig, du bliver træt af denon i længden... Specielt den valgte model, den har _ingen_ power...

Men kig lidt på det, og se hvad du vil ofre, gale setuppet kan også ommøbleres lidt, således at du beholder den kraftige sub, og i stedet for store fronter, så kombinere det med standere hele vejen rundt, således burde du have råd til H/K dvd også.

Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2005
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

wamba nu siger du at den denon receiver ikke har nogen kræfter. Nu er det jo ikke højttalere som er specielt svære at trække så tror ikke han kommer til at mangle krafter med den denon receiver i det setup!!!

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Alle højttalere er krævende, fordi højttalere er fysisk mindre behøves man ikke gå på kompromi med recieveren?

Desuden, hvis han vælger et af de ht alternativer jeg har givet ham, så vil han ikke kunne trække dem med den valgte reciever fra Denon, og hvis jeg skal være helt ærligt, jo, så kan den godt trække hans udvalgte gale sæt, men rummet må ikke være meget større end 10-14 m2. Hvis det er det, mener jeg ikke der kan køres op på et bare nogenlunde niveau...

Har selv en større model fra Denon, og den kan knap nok gøre det godt i et rum på 12m2, den spiller så også på nogen større ht. men stadigvæk, de er 4 ohms, og kræver ikke den vilde reciever...

Så synes han skal tænkte sig om 2 gange, specielt når han kan få H/Ken til så en fordelagtig pris, samt efter min mening, også bedre lydkvalitet/bedre lyd.

Prikken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg har besluttet mig for at holde mig til at købe alle enhederne i Hifi-Klubben, men måske jeg skulle smide lidt flere penge efter receiveren, derfor har jeg kigget på disse to.

Cambridge Azur 540:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/CAMBRIDGE_Azur_540R_surround_receiver.htm?id=4156

Eller Denon AVR 1906:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR1906_surround_receiver.htm?id=7046

Grunden til dette er at have mere "overskud" til jeg måske en dag vil skifte højtalerne ud.

Nogen der har erfariner med de ovenstående receivere?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes