Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround med hdmi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
j_e_s_p_e_r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Nu har jeg lige taget en hurtig søging her på siden vedr. hdmi. Er blevet godt og grundig forvirret.

Hvis man har en receiver og dvd begge, med hdmi, kan man så kører lyden igennem hdmi? altså istedet for coax, og opnå bedre surroundlyd end ved coax?

Eller er hdmi kun til billedsignal til plasma og lignende?

Grunden til at jeg spørger er at jeg overvejer at skifte min marantz sr7500 /uden hdmi, og min marantz dv6500 /uden hdmi ud med en sr8500 og dv7600 begge med hdmi.

Håber ikke mit indlæg blev alt for forvirrende

Til top Vis j_e_s_p_e_r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_e_s_p_e_r

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Mener ikke du skal bruge hdmi til lyd?

Det mener jeg slet ikke man kan, men er ikke hundre sikker, i hvert fald skal du bruge coax, men der vil da klart være idé i at skifte dit nuværende ud med de to større modeller, fordi du vil få klart bedre lyd...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

HDMI kan overfører BÅDE lyd og billede digitalt!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

j_e_s_p_e_r
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Det mener jeg slet ikke man kan, men er ikke hundre sikker, i hvert fald skal du bruge coax, men der vil da klart være idé i at skifte dit nuværende ud med de to større modeller, fordi du vil få klart bedre lyd...

tror du jeg vil kunne høre meget forskel i mht surroundlyd?

j_e_s_p_e_r
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
wamba skrev:

HDMI kan overfører BÅDE lyd og billede digitalt!

giver det bedre lyd end coax?

disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Det kan ikke lade sig gøre da sr8500 ikke har HDMI (billed og lyd) men DVI (kun billed)

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

disconow skrev:
Det kan ikke lade sig gøre da sr8500 ikke har HDMI (billed og lyd) men DVI (kun billed)

mente nok at den ikke kunne overføre HDMI, mener nemlig den kun har DVI, derfor svarede jeg tidligere at den ikke kunne.

Jeg vil mene at du får bedre lyd hvis du investere i sr-8500 med den større dvd også.

Begrundelsen for dette er, at sr-8500 har større strømstyrke, dermed bedre kontrol over dine højttalere, tillige skulle den være støbet sammen af nogen bedre componenter med cobber chassis.

Kombineret med den bedre DVD, som ganske simpelt har bedre indmad over hele linien, skulle du være bedre kørende.

Det vil nok ikke være 100% mærkbart i Surround lyden, som det vil i stereo perspektivet, men forskel skulle du nu gerne kunne høre.

Om det er værd at skifte dit i forvejen dyre sæt, tja, det vil jeg lade dig om at vurdere. Hvis du har købt det i Sunaudio indenfor det sidste år, er der jo noget med de tilbyder opgradering, og dermed er det en lille sum du skal give.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

j_e_s_p_e_r
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

disconow skrev:

mente nok at den ikke kunne overføre HDMI, mener nemlig den kun har DVI, derfor svarede jeg tidligere at den ikke kunne.

Jeg vil mene at du får bedre lyd hvis du investere i sr-8500 med den større dvd også.

Begrundelsen for dette er, at sr-8500 har større strømstyrke, dermed bedre kontrol over dine højttalere, tillige skulle den være støbet sammen af nogen bedre componenter med cobber chassis.

Kombineret med den bedre DVD, som ganske simpelt har bedre indmad over hele linien, skulle du være bedre kørende.

Det vil nok ikke være 100% mærkbart i Surround lyden, som det vil i stereo perspektivet, men forskel skulle du nu gerne kunne høre.

Om det er værd at skifte dit i forvejen dyre sæt, tja, det vil jeg lade dig om at vurdere. Hvis du har købt det i Sunaudio indenfor det sidste år, er der jo noget med de tilbyder opgradering, og dermed er det en lille sum du skal give.

Det er nemlig i sunaudio jeg har købt mit grej og det er også grunden til jeg overvejer at opgradere.

Jeg har dog slået tankerne væk fra sr8500 da jeg ikke tror det kan betale sig ift min sr7500.

Men overvejer kraftigt at skifte mn dv6500 ud med dv7600 pga hdmi understøttelsen i dv7600'eren, samt en bedre billeddel.

Er der nogen der har erfaringer med den nye dv7600? og om det overhovedt kan betale sig at udskifte min dv6500 kun pga hdmi?

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

j_e_s_p_e_r skrev:
wamba skrev:

disconow skrev:

Det er nemlig i sunaudio jeg har købt mit grej og det er også grunden til jeg overvejer at opgradere.

Jeg har dog slået tankerne væk fra sr8500 da jeg ikke tror det kan betale sig ift min sr7500.

Men overvejer kraftigt at skifte mn dv6500 ud med dv7600 pga hdmi understøttelsen i dv7600'eren, samt en bedre billeddel.

Er der nogen der har erfaringer med den nye dv7600? og om det overhovedt kan betale sig at udskifte min dv6500 kun pga hdmi?

Tjavs.

HDMI er overførsel af lyd og billed i samme kabel. Foreksempel til et plasma eller lcd af ny dato. Der er osse nye surroundforstærkere der har denne mulighed op til tvét. Og hvad kvaliteten angår er det den nemmeste løsning op til tvét hvis man kun har dette eller et lowbudget system. Men i surround opstilling som "nørd eller lign." Giver KOMPONENT det aller bedste billede til skærmen og tilslutning til lyd vil så være COAX eller 6 kanalsforbindelse hvis man er til DVDaudio/SA-CD.

Hej hej. Søren

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes