| Sendt: 27 November 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en NAD S170 som jeg solgte for ca. 3 måneder siden. Jeg brugte den sammen med både S200 og S250'eren (hvilke jeg stadig har, dog har jeg nu ingen for-forstærker så staklerne står i kælderen og keder sig. Først bør jeg nævne at det var en S170 og ikke en S170I'er jeg havde. "I"eren har nogle opdateringer som jeg på stående fod ikke helt kan huske, men jeg mener det bl.a. var en opgradering fra 5.1 til 7.1. T
ilbage til spørgsmålet. Hvordan er min bedømmelse af lyden? Jeg solgte min S170'er af 2 årsager. 1. Jeg ville gerne opgradere til noget lidt større/bedre.
2. Lyden i enheden levede ikke helt op til min forventning om den. Faktisk må jeg nok konstatere at den levede lidt for meget op til den. Jeg er meget glad for en klar lyd med fremtrædende diskant, hvilket S170'eren leverede i overdådig grad. Det var ganske enkelt lidt for meget til at jeg kunne holde til at høre på det i længere tid af gangen. Lyden blev hurtigt "skarp" og begyndte at give hovedpine hvis man gav den gas for længe.
Dog vil jeg sige at jeg ikke helt 100% kan give 170'eren skylden. Jeg har et par B&W N802'ere som har en hamrende klar og magtfuld diskant (Nice ). Dette har medvirket til at effekten af den klare lyd er blevet forstærket. Sidst men ikke mindst har jeg murede vægge uden malerier eller noget, ingen tæpper, ingen gardiner og stuen er "L" formet, hvilket alt sammen bidrager til en masse reflektioner som jeg er overbevist om har været den største årsag til det forvirrede lydbillede. S170'eren er meget klar og ren i billedet og giver efter min mening en knald-skarp og præcis lyd, hvilket min stue desværre ikke kunne samarbejde med.
Mht. til hvor udbredt den er så må jeg være dig svar skyldig.
Jeg ved du kan være heldig at finde nogle af dem på www.audiogon.com eller Ebay, men du får selvfølgelig problemer med at få den ind i DK uden at skulle betale misundelses afgift til staten. Prøv evt. Ebay Tyskland. Der har jeg også set et par stykker. Her sparer du misundelsesafgiften og betaler kun 16 % moms.
|