Forfatter |
|
Mads Møller Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige flyttet i lejlighed og har sat lidt penge af til at investere i noget lyd til stuen (lille ca 20-25m2).
Jeg har i den forbindelse virkelig brug for noget hjælp fra nogle der ved hvad de taler om. Det eneste krav jeg har er at jeg gerne vil have noget for mine penge, og jeg vil i øvrigt ikke ofre alt for meget - jeg har sat 5-6000kr af til at starte med, og vil gerne holde mig inden for det beløb.
Jeg har en dvd-afspiller og det er derfor primært reciver/forstærker + højtalere jeg skal ud og have fat i.
Har tjekket lidt forskellige forhandlere (kt-radio, fona, hifi-klubben mm.), men synes virkelig at markedet er svært at overskue.
Hvad skal jeg gå efter?
Som sagt vil jeg gerne have noget for mine penge, og holde mig omkring 5-6 tusind.
Har bla. kigget på Gale fra hifi-klubben: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/_GALE_Junior_surround_system.htm?id=4732
Men synes faktisk at højtalerne er decideret grimme, hvilket er lidt ærgeligt da de faktisk spillede ret pænt.
Dette sæt har jeg også været inde og kigge på:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/syste mer/detail/_Argon_AVR3001__DVD2004.htm?id=5899
Men som i sikkert har forstået nu, så har jeg ikke meget forstand på hifi, og vil blive glad for lidt hjælp til hvad jeg skal investere mine surt opsparede $ på! 
På forhånd tak,
Mads
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være snurre-rundt lyd??? Du vil få langt bedre kvalitet, hvis du nøjes med 2 kanaler. Og god stereo er altså bedre end dårlig surround! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det værre nyt? Det er betydeligt nemmere for dig at finde noget godt til den pris hvis du ikke har noget imod at købe brugt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Skal det være snurre-rundt lyd??? Du vil få langt bedre kvalitet, hvis du nøjes med 2 kanaler. Og god stereo er altså bedre end dårlig surround! |
|
|
Jeg have egentlig forstillet mig "snurre-rundt lyd" ja. Men jeg er da åben overfor alle forslag i måtte have der holder sig inde for mit prisleje 
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Skal det værre nyt? Det er betydeligt nemmere for dig at finde noget godt til den pris hvis du ikke har noget imod at købe brugt. |
|
|
Hvis det skal være brugt så skal det i hvert fald være noget jeg kan tage ud og høre før jeg køber det (Odense)
- så jeg fortrækker at købe nyt.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Møller skrev:
MichaelWB skrev:
Skal det værre nyt? Det er betydeligt nemmere for dig at finde noget godt til den pris hvis du ikke har noget imod at købe brugt. |
|
|
Hvis det skal være brugt så skal det i hvert fald være noget jeg kan tage ud og høre før jeg køber det (Odense)
|
|
|
Det er også fair nok, men du skal være forberedt på at dit budget hurtigt får ben at gå på hvis der både skal være til receiver og 5 højttalere og en sub.
En ting du kunne gøre var at finde receiveren og nogle fornuftige fronthøjttalere til de 6.000 og så købe resten af højttalerne hen ad vejen når der er plads i budgettet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kigget lidt på electric citys tilbudsavis.
De har bla et kompelt JVC suround anlæg (TH-R 3) til 6000kr
Er sådan et sæt pengene værd?
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Møller skrev:
|
|
|
Jeg har ikke set deres tilbudsavis og de har ikke lagt den på nettet, så jeg ved ikke hvad det er for et sæt. Mit umiddelbare svar er nej! Men som sagt er det baseret på et meget løst grundlag, så det er da muligt jeg må æde mine ord hvis jeg finder ud af hvad det er for en løsning  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Mads Møller skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
|
Det er også fair nok, men du skal være forberedt på at dit budget hurtigt får ben at gå på hvis der både skal være til receiver og 5 højttalere og en sub.
En ting du kunne gøre var at finde receiveren og nogle fornuftige fronthøjttalere til de 6.000 og så købe resten af højttalerne hen ad vejen når der er plads i budgettet.
|
|
|
Det er selvfølgelig en mulighed...
I så fald kunne man måske ofre lidt mere på en god receiver og købe den Harman/Kardon 430 de har i electric city til 4500kr
Den har jeg i hvert fald læst mig til at det skulle være kram.
Hvilke højtalere kunne man så starte med?
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Mads Møller skrev:
|
|
|
Jeg har ikke set deres tilbudsavis og de har ikke lagt den på nettet, så jeg ved ikke hvad det er for et sæt. Mit umiddelbare svar er nej! Men som sagt er det baseret på et meget løst grundlag, så det er da muligt jeg må æde mine ord hvis jeg finder ud af hvad det er for en løsning 
|
|
|
Tilbudsavisen kan ses her:
http://electriccity.diaphoni.dk/ec_foedselsdag_slutspurt_200 5.pdf
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Møller skrev:
MichaelWB skrev:
Mads Møller skrev:
|
|
|
Jeg har ikke set deres tilbudsavis og de har ikke lagt den på nettet, så jeg ved ikke hvad det er for et sæt. Mit umiddelbare svar er nej! Men som sagt er det baseret på et meget løst grundlag, så det er da muligt jeg må æde mine ord hvis jeg finder ud af hvad det er for en løsning 
|
|
|
Tilbudsavisen kan ses her:
http://electriccity.diaphoni.dk/ec_foedselsdag_slutspurt_200 5.pdf
|
|
|
Så behøver jeg ikke at æde mine ord  Mit svar til det JVC vil hlet sikkert være et nej!
H/K'en derimod er sikkert et meget fornuftigt køb. Jeg kender ikke selv så meget til H/K's receivere men de har da en del tilhængere her inde. Problemet er så bare at du kun har 1.500 tilbage til højttalere og du får altså ikke meget højttaler til den pris. Så der er rådet igen at købe brugt. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Så behøver jeg ikke at æde mine ord  Mit svar til det JVC vil hlet sikkert være et nej!
H/K'en derimod er sikkert et meget fornuftigt køb. Jeg kender ikke selv så meget til H/K's receivere men de har da en del tilhængere her inde. Problemet er så bare at du kun har 1.500 tilbage til højttalere og du får altså ikke meget højttaler til den pris. Så der er rådet igen at købe brugt.
|
|
|
He he, sådan er det jo når man spørger folk der ved hvad de snakker om, så ender man jo med at bruge flere penge end man egentlig havde planlagt.
Så må jeg jo bare spare lidt mere sammen, så jeg kan få råd til noget kvalitet 
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal du jo ikke bruge flere penge på det, end du selv synes det er værd. Men hvis du interesserer dig bare en lille smule for hvordan det lyder, så vil du i længden ikke spare noget ved at købe billigt nu, specielt ikke hvis du køber det nyt.
Du skal huske, at hvis du køber sådan en JVC løsning og så om et halvt år finder ud af at det ikke er godt nok til dig, så bliver du nødt til at skifte det hele, plus du skal være glad hvis du kan sælge det for det halve af hvad du har givet!
Med H/K'en eller en lignende løsning har du noget du kan bygge videre på og hvor komponeneter løbende kan opgraderes hvis du bliver bidt af det, og det vil sikkert i længden værre en billigere løsning og det vil helt sikkert værre en bedre løsning. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en god receiver enten HK'en eller en anden brugt.. og evt nogle stander-højttalere til at starte med, som du så senere kan bruge som baghøjttalere - det er den 'proces' jeg selv er igang med 
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Køb en god receiver enten HK'en eller en anden brugt.. og evt nogle stander-højttalere til at starte med, som du så senere kan bruge som baghøjttalere - det er den 'proces' jeg selv er igang med 
|
|
|
Det lyder faktisk som en ret god løsning.
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
|
|
|
Arbejder du i samme prisleje som mig?
I så fald ville jeg da gerne høre hvad du kigger på.
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik et sæt b&w cdm1-se (forgængeren til b&w 705) af min bror.. Og købte først en stereo forstærker, men fandt hurtigt ud af at det var surround jeg ville have.. så jeg fik mig en Marantz SR5400 OSE, på tilbud, og har for et par måneder siden fået købt en b&w cdmc-se centerhøjttaler.. jeg er pt på udkig efter gulvmodellen til samme serie, b&w cdm7-se!
Et sæt brugte b&w cdm1-se koster omkring 3000-3500kr...
Men til hjemmebio, så burde dali 2002 eller 202 (forgængeren til 2002) være et godt bud - selvom jeg ikke synes de er min kop te! De burde koste max 800-1000kr for et sæt brugt og koster som nye 2200kr mener jeg!
Du kunne tage ned i hifiklubben og lytte til dem 
Senere kunne du købte gulvhøjttalerne dali 6006/606 og center c1000, hedder der vidst..
Med 202/2002 vil du få MEGET bedre lyd end tv'et..
Held og lykke med det hele..
b&w kunne også være en mulighed evt b&w dm 600-serien..
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Et sæt brugte b&w cdm1-se koster omkring 3000-3500kr...
Men til hjemmebio, så burde dali 2002 eller 202 (forgængeren til 2002) være et godt bud - selvom jeg ikke synes de er min kop te! De burde koste max 800-1000kr for et sæt brugt og koster som nye 2200kr mener jeg!
|
|
|
Hvor handler man brugt hifi henne? DBA? QXL?
|
Til top |
|
|
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja herinde i 'Køb og salg' som Von Hinten siger, eller [url]www.dba.dk[/ur]
b&w dm601 kunne være et fint bud som senere baghøjttalere - læg mærke til at de hedder noget med s1, s2 eller s3! Den nyeste model hedder s3 og den ældste hedder s1..gælder for alle dm600-serien..
men tag i hifiklubben og lyt til dem først og nogle andre dali'er i fx samme prisklasse, så du har en idé om det er noget for dig eller om det mere er til dali-lyden 
|
Til top |
|
|