|
Jeg har en íde om at man på igen måde skal støtte Bilka og deres såkaldte surround anlæg.
Næsten lige meget hvad de har på hylderne, er det lavet efter filosofien, så billigt som muligt og så er det ligegyldigt hvordan det lyder. De har efter min mening har så stor succes med at bilde folk ind at man kan købe et komplet surround anlæg for 1999,-, og så har man den helt store biografoplevelse hjemme i stuen. Det passer bare ikke. Det lyder at dåse fra enden til anden.
Dette ikke for at være en snob. Men da jeg for ca. 20-25 år siden begyndte at interessere mig for lyd, kunne man ikke købe at ganske almenenligt stereo anlæg for under et par tusinde kroner. Selv om teknikken gennem tiderne er blevet både bedre og billigere er der dog stadig grænser for hvad man kan få for 1999,- 5 højtalere en sub dvd-afspiller med en forstærker på 5 x 1000 watt.
Hvis der også skal betales moms og Bilka skal have en avance på mindst 10-20 %, hvad er der så tilbage. Jeg spørg bare, giver det mening……..
Hvis jeg skulle købe et billigt surround anlæg, ville jeg prøve at finde noget brugt. Her kan man for måske 3-4000,- kr. finde noget, som bare lyder så meget bedre end det bedste fra Bilka og Elgiganten for den sags skyld.
Hilsen Michael
|