Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: High End Low Budget Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hotline@it-la
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 17 November 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er i gang med at opbygge en "High end" men "Low Budget" 5.1 løsning.

Deri skal indgå en Nakamichi PA7E Effektblok jeg har stående til Front for at opnå god Stereolyd sammen med mine Mirage 990'ere.

Jeg har en ide om at anskaffe mig en Rotel 6 Kanal Effektforstærker eller lignende til resten hvor jeg anvender 2 brokoblede udgange til center og to til surround og brokobler de 2 sidste af udgangene til den kommende SUB som jeg selv vil bygge. Kanske at jeg vælger en SUB løsning fra Frequence.dk men moddet til en passiv sub.

Det jeg så mangler er en forforstærker som kan det der med DTS og AC3 osv.Findes der nogle modeller som kan anbefales og som ikke river mit julegavebudget itu. Har set på Rotels ( Uha de koster ),Det må gerne være en brugt model, som jeg så vil vente på bliver til salg, men jeg ønsker ikke bruge 5000-10000 på sådan en sag. Får i den forbindelse en CA5 forforstærker i overskud. Kan sådan en sælges for penge idag? For 10 år siden var det jo state of the art med et sådant Nakamichi sæt men jeg ved ikke idag. Jeg ved bare at den sparker røv, så derfor vil jeg ikke af med PA7'eren.

Er der alternative løsninger , eks. en 5 kanals Processor med 3 forstærkere i som fungerer og ikke koster en bondegård som har Pre-out til fronthøjttalerne og Subben, og så bygge subben aktiv.

Mange Julehilsner

Ronnie

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 November 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Både Rotel, Parasound og H/K har lavet 5.1 forforstærkere der bør værre til at finde til en fornuftig pris, hvis du har tålmodigheden til at vente og ellers er der jo NAD T163 der er en 7.1 forforstærker til 5K.

Jeg tror ikke det er en særlig god idé at bruge den samme forstærker til at trække surround kanalerne og subwooferne. Tror det er bedre med en forstærker der kun er til sub eller indbygget forstærker i sub'en.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes