Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 19:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: hjælp til surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 November 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har anskaffet mig noget surround system. Men jeg vil gerne tilslutte (selvfølgelig) min pioneer vsa-eo6 - sorround forstærker (DTS, DOLBY). Men hvordan klarer jeg det, så det også kører over mit fjernsyn. Jeg har et 32" Widescreen. Jeg har 2 scartudgange, og 2 lyd udgange. Hvordan skal jeg koble min pioneer til Amitech Surround 825 / M200 (tjek Amitech.dk). Det skal være sådan, at styrer det hele gennem den pioneer.

Håber på I kan hjælpe.

Til top Vis mbs-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs- Besøg mbs-'s Websted

mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen der kan hjælpe?
Til top Vis mbs-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs- Besøg mbs-'s Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 November 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Måske skulle du skrive dit spørgsmål så det er til at forstå hvad du spørger om!

Og hvis du vil have os til at se på noget, for at kunne hjælpe dig, så ville det værre rart med et link til produktet, frem for at du bare siger vi skal se på amitechs hjemmeside.

Edit: Nå jeg har været inde at kigge, og undrer mig nu over hvorfor du har købt et alt-i-et anlæg, når du har en ganske udemærket forstærker i forvejen?

Jeg tror ikke du kan bruge de to sammen. Det du skulle have gjort var at købe en dvd-afspiller og nogle højttalere til at bruge sammen med din Pioneer.
Har du mulighed for at returnere det Amitech?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Ja, det har jeg. Men sub udgangen på min pioneer forstærker, er ikke det samme som på min amitech. På min Amitech er det alm. højttaler udgang. Hvordan fikser jeg den?

MichaelWB skrev:

Måske skulle du skrive dit spørgsmål så det er til at forstå hvad du spørger om!

Og hvis du vil have os til at se på noget, for at kunne hjælpe dig, så ville det værre rart med et link til produktet, frem for at du bare siger vi skal se på amitechs hjemmeside.

Edit: Nå jeg har været inde at kigge, og undrer mig nu over hvorfor du har købt et alt-i-et anlæg, når du har en ganske udemærket forstærker i forvejen?

Jeg tror ikke du kan bruge de to sammen. Det du skulle have gjort var at købe en dvd-afspiller og nogle højttalere til at bruge sammen med din Pioneer.
Har du mulighed for at returnere det Amitech?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 25 November 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Det gør du ikke.

Det er nok fordi sub'en i det Amitech sæt du har købt er passiv, så derfor skal den trækkes af forstærkeren. Men det er lidt svært at svare på, da Amitech ikke har særlig mange oplysninger på deres hjemmeside.

Et lille tip: Næste gang du skal have højttalere så lad være med at købe dem af et computerfirma!

For 1K mindre kunne du have købt det her:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/detail/DENON_SYS56HT_hoejttalersystem.htm?id=7565

Til samme pris kunne du have købt det her:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/detail/GALE_Junior_hoejttalersystem.htm?id=4732

og for 500 kr mere kunne du have købt dette:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=56&ID_infoside=94973

Hvis jeg var dig, ville jeg retunere det og købe noget ordentligt i stedet.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Nu er det sådan at jeg er ganske tilfreds allerede, til den pris jeg har givet. Jeg har givet 1500,- for det hele, ubrugt.

Men jeg vil bare gerne have den pioneer til. Men jeg vil kigge på dine tilbud. Tak.

MichaelWB skrev:

Det gør du ikke.

Det er nok fordi sub'en i det Amitech sæt du har købt er passiv, så derfor skal den trækkes af forstærkeren. Men det er lidt svært at svare på, da Amitech ikke har særlig mange oplysninger på deres hjemmeside.

Et lille tip: Næste gang du skal have højttalere så lad være med at købe dem af et computerfirma!

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/detail/DENON_SYS56HT_hoejttalersystem.htm?id=7565

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/detail/GALE_Junior_hoejttalersystem.htm?id=4732

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=56&ID_infoside=94973

mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Her har jeg en 100 watt RMS sub, og 50 watt satalit (per styk) Det spiller genial godt, men jeg ved, jeg kan få mere power ud af det, hvis jeg kobler min Pioneer til.

MichaelWB skrev:

Det gør du ikke.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=56&ID_infoside=94973

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 November 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jamen Mds
Hvis du ikke vil hjælpes så lad være med at skrive her inde.

Du har fået et par råd som er det bedste du kan gøre med de penge og udstyr du har.

Levere nu det Amitech tilbage, og køb løse højtaler.

Alt andet bliver noget L**t når du også vil bruge din pioneer vsa-eo6

mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Navnet er mbs.

Rolig nu, jeg vil gerne hjælpes, men jeg vil ikke af med mit amitech. Fordi jeg har fået det så billigt.

Men hvis det ikke kan lade sig gøre at sætte det til min pioneer, så må jeg jo bare lave surround inde i mit soveværelse også :)

Jeg prøver mig frem.

Jeg kan ikke bare bruge udgangen i mit Amitech system, også sætte den over i en af de mange tusinde indgange i min pioneer, eller bliver det noget juks?

torkild skrev:
Jamen Mds
Hvis du ikke vil hjælpes så lad være med at skrive her inde.

Du har fået et par råd som er det bedste du kan gøre med de penge og udstyr du har.

Levere nu det Amitech tilbage, og køb løse højtaler.

Alt andet bliver noget L**t når du også vil bruge din pioneer vsa-eo6

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Sendt: 28 November 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hehe.. Personligt ville jeg nok være direkte bange for at smide en normal reciever på det sæt der af frygt for at blæse det i stykker (har jeg selv oplevet sket for bedre systemer).

Kunne du ikke tænke dig at smide et par billeder af dine eksisterende højtalerudgange, så vi kan se hvad vi leger med? For ud fra det du siger, så tror jeg ikke det er standart da det eller bare ville være at flytte højtalerkablerne over i den anden reciever

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jo, det kunne jeg da godt. Jeg tager nogle billeder af skidtet i morgen. Tager billeder af det hele.  

Seeker skrev:
Hehe.. Personligt ville jeg nok være direkte bange for at smide en normal reciever på det sæt der af frygt for at blæse det i stykker (har jeg selv oplevet sket for bedre systemer).

Kunne du ikke tænke dig at smide et par billeder af dine eksisterende højtalerudgange, så vi kan se hvad vi leger med? For ud fra det du siger, så tror jeg ikke det er standart da det eller bare ville være at flytte højtalerkablerne over i den anden reciever

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Selvom jeg langt fra billigere Torkilds måde at udtrykke det på, så vil jeg nok give ham ret i argumentet. I det system du har, betaler du for en reciever som du ikke bruger og selv der, er det et billigt system.

Det er muligt du kan få den til at spille højere, men jeg tvivler på at det vil komme til at lyde bedre da Amitech nok har bygget reciever og speaker til at spille sammen. Derudover vil gerne påpege at chancen for at pioneer'er simpelthen sprænger højtalerne er mere end almidelig realistisk. Og så står du tilbage med et defekt højtalersystem og en reciever du ik kan bruge til noget.

mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Du har nok ret i det udsagn. Jeg tror sku jeg beholder det hele, også smider jeg mit amitech ind i mit værelse, og bygger mit pioneer op engang. Det er jo et ganske godt system?

Seeker skrev:
Selvom jeg langt fra billigere Torkilds måde at udtrykke det på, så vil jeg nok give ham ret i argumentet. I det system du har, betaler du for en reciever som du ikke bruger og selv der, er det et billigt system.

Det er muligt du kan få den til at spille højere, men jeg tvivler på at det vil komme til at lyde bedre da Amitech nok har bygget reciever og speaker til at spille sammen. Derudover vil gerne påpege at chancen for at pioneer'er simpelthen sprænger højtalerne er mere end almidelig realistisk. Og så står du tilbage med et defekt højtalersystem og en reciever du ik kan bruge til noget.

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Har søgt lidt på det, men har fundet det ualmindeligt svært at finde noget høndgribeligt om den reciever. Er den gammel?? Har du evt nogle specs på den?

mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Ja, den er pæn gammel. Nej, jeg har ingen specs på den.

Seeker skrev:
Har søgt lidt på det, men har fundet det ualmindeligt svært at finde noget høndgribeligt om den reciever. Er den gammel?? Har du evt nogle specs på den?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes