Forfatter |
|
Flixotide Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tiden går og klokken slår... For 3. gang skal jeg have skiftet receiver og dvd ud, efter som dvd-afspilleren stod af for 3 måneder siden, og min sony str-db935 (eisa vinderen dengang) ikke lige passer ind i stuen mere. Højtalerne jeg har og fortsætter med at bruge et år erndnu, er B&W's DM602 til front, CC6 til center, og så infinity's DPS1. Ganske fine... selvom de får en upgrade til 600 series 3 til næste jul. Anyway, som sagt skal det gamle anlæg ud og det nye ind. Til det har jeg ca. 12.000, hvoraf jeg regner med at bruge de 10 på receiveren, da jeg helst ikke vil kaste for meget efter dvd'en p.t. med den kommende blu-ray vs. hddvd kamp, som sony og mickeysoft fløjter an til med premieren på xbox 360 og playstation 3. Problemet er at flertallet af receivere til 10K ligner noget fra Star Trek, jo flere knapper og lamper, jo bedre, og ærligt talt er det noget jeg kaster op af. Havde jeg pengene stod den på Thule Audio, men hey, så kommer jeg ikke langt med 10K  Jeg har isoleret et produkt, nemlig Yamaha's RX-V2600, som har en flot non-nonse front, og teknik der kan måle sig med Denons 3806 flagskib. Denons 3806 skal jeg ud og lytte på i næste uge hos Hi-Fi Klubben, mens jeg bare ikke kan opstøve RX-V2600 nogen steder, Tape Connection måske? Er der andre gode forslag? Marantz og Harman Kardon er diskvaliceret pga. Star Trek, Denon klarer den sådan lige, ved at skjule flertallet af knapper, og så samtidig være okay. I tidernes morgen havde jeg en af Onkyo's Dolby Pro Logic receivere, DS525 tror jeg den hed, sammen med en svinedyr cd-afspiller med FPCS, som stadig lever og udspiller de fleste dvd-afspillere i dag rent lydmæssigt. Men jeg kender ikke rigtig meget til Onkyo. Så altså, hvis jeg kan finde Yamaha'en, så er kampen altså: Yamaha RX-V2600 mod Denon AVR-3806Hvis ikke nogen her kan komme med en værdig kandidat. Krav? Ikke for mange knapper og lysende dippedutter, god stereo lyd og en autojustering af surrounden samt HDMI in/out. Hygge, Flix
|
Til top |
|
|
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
onkyo kan du finde på www.kf-scanaudio.dk .jeg ville helt klart give onkyo tx-sr 703E en chance i din søgen. den er med thx og autokalb. og prisen er ca 8800 vejl.
mvh bsl2
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flixotide skrev:
Er der andre gode forslag? Marantz og Harman Kardon er diskvaliceret pga. Star Trek,
|
|
|
Er der for mange knapper på den her?  __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Flixotide Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke jeg kan se der skulle være HDMI i Onkyo Dyret? en milliard ting, men HDMI?
|
Til top |
|
|
Flixotide Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Flixotide skrev:
Er der andre gode forslag? Marantz og Harman Kardon er diskvaliceret pga. Star Trek,
|
|
|
Er der for mange knapper på den her?  |
|
|
Syret, jeg synes de Marantz bæster jeg kiggede på var et helvede... og så var prisen en anden, kan jo se at 8500'eren kan fås for.. heh.. 8500.. Very nice!
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flixotide skrev:
Jeg synes ikke jeg kan se der skulle være HDMI i Onkyo Dyret? en milliard ting, men HDMI? |
|
|
Onkyo dyret har ikke HDMI. Tror du må gå lidt på kompromis med hensyn til design vs. HDMI. De producenter der typisk laver no-nonsens A/V receivere er ikke altid hurtig med på nyeste mode (som HDMI switching er). Men kig evt. på de nye Pioneer som fx AX4. Den har HDMI, designet vurderer du . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flixotide skrev:
Syret, jeg synes de Marantz bæster jeg kiggede på var et helvede... og så var prisen en anden, kan jo se at 8500'eren kan fås for.. heh.. 8500.. Very nice!
|
|
|
Ja, men ingen HDMI. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Flixotide Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Flixotide skrev:
Jeg synes ikke jeg kan se der skulle være HDMI i Onkyo Dyret? en milliard ting, men HDMI? |
|
|
Onkyo dyret har ikke HDMI. Tror du må gå lidt på kompromis med hensyn til design vs. HDMI. De producenter der typisk laver no-nonsens A/V receivere er ikke altid hurtig med på nyeste mode (som HDMI switching er). Men kig evt. på de nye Pioneer som fx AX4. Den har HDMI, designet vurderer du . |
|
|
Det er netop derfor jeg endte med Yamaha's design. Den har både HDMI og lydekalibrering og designet er faktisk helt okay. Marantzen er klart en vinder i kategorien design.. men Yamhaen følger god tmed og har scoret godt i Stereoplay og What Hi-Fi i år.. det har Denon og Marantz'en så også... og som de konkluderer er makredet under 10K virkelig spidst.
|
Til top |
|
|
Flixotide Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Summeret altså: Onkyo som deltager, se herDenon som deltager, se herYamaha som deltager, se herog sidste kandidat Marantz som deltaer, se herDenon, Onkyo og Marantz kan jeg få lytte test til... mangler bare Yamaha'en.
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flixotide skrev:
Summeret altså:
Onkyo som deltager, se her
Denon som deltager, se her
Yamaha som deltager, se her
og sidste kandidat
Marantz som deltaer, se her
Denon, Onkyo og Marantz kan jeg få lytte test til... mangler bare Yamaha'en.
|
|
|
Er du ved at give køb på HDMI? Af dem du nævner her har kun Denon og Yamaha HDMI. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Flixotide Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart helst have det med...... men der går ihvertfald mindst 1 år før jeg giver afkald på mit gode gamle Sony TV, så jeg tygger på den... det er de færreste fladskærms tv'er der stadig kan slå et godt mastodont tv fra Sony, også selvom det er 6 år gammelt.
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Hvad med brugt. Så denne her på handelssiden. Holfi 5.1 til 6000,- den har ikke for mange knapper.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=1774 __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flixotide skrev:
Gerdes skrev:
Flixotide skrev:
|
|
|
Er der for mange knapper på den her? 
|
|
|
|
|
|
Jeg ville helt sikker også foreslå 8500'eren fra Marantz. Den gør det faktisk ganske godt til prisen.
Læs evt. http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1000&zoneid=3
Den endelig afgørelse skal efter min mening gøres på baggrund grundig lytning. Har du ikke mulighed for at låne de konkurrerende produkter med hjem, og lytte på dem op mod hinanden i vante omgivelser?
- BR
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 07 December 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke forstå du synes H/K har for mange knapper, og da heller ikke marantz, men det er du vist overbvist om nu :)
Skal recieveren have HDMI??
Personligt bryder jeg mig hverken om Denon eller Yamaha, men skulle det ende med en af dem, så Denon til enhver tid.
Marantz kan jeg ikke udtale mig nok om, men H/K lyder altså rigtig godt til prisen også.
Du kan evt. lede lidt mere efter noget brugt... Synes jeg du skulle, hvis det virkelig skal være no-nonsense....
Holfien burde have det du søger, men andre mange gode mærker melder sig også, spørgsmålet er bare om du kan finde noget brugt i det prisleje...
|
Til top |
|
|
Flixotide Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig har jeg også tygget lidt på et alternativ... en forforstærker og en stereoblok... og bare bruge den eksisterende receivers evner som surround. NAD har nogle okay produkter her.
Skal ha undersøgt det ihvertfald, og så må Yamaha / Denon stå kandidater. Marantz'en og Onkyo har fået hug af Stereoplay og What HiFi i forhold til Denon og Yamaha, så jeg holder mig til disse to kandidater og muligvis et sæt med en god processor og så en stereo forstærker til at starte med.
|
Til top |
|
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En 3 mulighed er, at få fat på en god DVD (Pioneer, Denon) med 5.1 udgang (DVDaudio/SACD) og bruge dens processor til surrounden. Så bruger du en 5.1 forforstærker og derefter effektforstærkere efter behov. Her har Atoll noget der skulle virke og være rimeligt i pris har jeg fået fortalt. Det er rigtigt, at NAD har deres 916 med processor til en god pris og det er jo nødvendigt når du ikke vil skifte DVD nu, men vente kan jeg forstå.
__________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
Til top |
|
|
Flixotide Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg gerne ville undgå er at bruge mange penge på en dvd lige nu, og så se blu-ray dukke op til sommer sammen med HDMI 1.2...
men du siger jo noget.. en god dvd og en effektforstærker med 5.1.... spændende..
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flixotide skrev:
Skal ha undersøgt det ihvertfald, og så må Yamaha / Denon stå kandidater. Marantz'en og Onkyo har fået hug af Stereoplay og What HiFi i forhold til Denon og Yamaha, |
|
|
Uhh , siden hvornår har Marantz (SR8500?) fået hug af Denon (3805/3806?)? Nu er Stereoplay og What Hifi ikke de magasiner jeg dyrker mest, men min egen oplevelse af SR8500 vs. 3805 er ikke at Denon ligefrem uddeler hug til 8500. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|