Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha RXV 2600 vs. DENON AVR-3806 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fået sparet sammen tl en ny reciver, og da de nye modeller er begyndt at dukke op, synes jeg tiden skal være

Af højtalere har jeg et Podspeakers MiniPod 5.1 sæt, men regner med at opgraderer til noget større på et tidspunkt, og vil derfor gerne have en reciver der kan banke lidt mere igennem en hvad de små Pod'er måske kan klare

Mine krav: god i stereo, autojustering af surrounden og HDMI switchning

Jeg har kigget på følgende:

Yamaha RXV 2600
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;idcat1=1

DENON AVR-3806
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR3806_surround_receiver.htm?id=7027

Jeg har været i Hifiklubben og lytte til 3806'erne og den spiller fantastisk, men 2600'ernen har jeg ikke lige mulighed for at lytte til

Inde for den nærmeste fremtid vil jeg også gerne have mig en pladespiller, og der har 3806'enern en fordel da den har indbygget stik til det

Designet på de to, foretrækker jeg helt klart 2600'eren

Jeg har kigget lidt i denne tråd, da den omhandler lidt det sammen, men det lader til at vedkommende har fundet en anden løsning

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32724&P N=1

Hvilken en mener i jeg skal vælge??

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 09 December 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

RX-V2600 har også stik til pladespiller - det kan dog være nødvendigt med forstærker, men jeg tror ikke der er forskel mellem de to recievere på dette punkt.

Jeg har personligt selv valgt yamaha'en, hvilket i høj grad hænger sammen med den service jeg gennem længere tid har modtaget hos udsalgsstedet.

Der er ikke markante forskelle mellem denon og yamaha. Yamaha har op-scalering af analoge signaler, desuden er der mulighed for bi-amp af fronthøjtalere, samt mulighed for at koble effektforstærker på zone 2. At der kan kobles eksterne effektforstærkere på zone 2 er noget jeg har efterspurgt, da det giver mulighed for til enhver tid at opgrade på dette punkt. Ved at anvende  effektforstærker på zone 2, kan jeg anvende recieverens ekstra kanaler til at bi-ampe mine fronthøjtalere, da jeg kun skal køre 5.1 setup. Recieveren er 7.1. og der er derfor 2 kanaler i overskud som kan fordeles til front.

Yamahas DSP får altid anerkendelse.

Efter min vurdering er yamahaen lidt foran, da dens faciliteter er lidt flere end denon's - prislejet er ca. det samme.

Denon er referenz hos www.areadvd.de (de har dog ikke testet yamaha endnu - test skulle komme i december)
yamaha er product of the year hos www.audioholics.com

Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

ved ikke helt, jeg er faktisk ikke specielt begejstret for nogle af dem.(endnu) jeg syntes bestemt at du også burde kigge på en nad, måske har den ikke autojustering men den har punch og power, selvom den er "svag" på papiret (ikke ret mange watt) så er den kraftigere end en denon. det er fordi denon tester i 2channel drive, altså kun med to kanaler i bryg og siger så at det kan den tage på alle kanaler med alle i brug, hvilket den ikke kan. nad tester alle kanaler af gangen, den har også en lidt anderledes klang, prøv at tage ind i hifiklubben igen og lyt til en nad. efter mine erfaringer er nad også bedre i stereo end denon, men har ikke erfaringer med de dyrere denon. jeg ville vælge en nad, men følg dine egne ører 
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 09 December 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har personligt selv haft NAD, og det gør jeg aldrig igen.

Men valget skal være op til dig selv.

Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes