Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: hjælp til anbefaling af hjemmebiograf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lars Lembcke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej derude.

Vi sidder og har tænkt os at lave en mini biograf i vores kælder som er 6,5m langt, 4m bredt og 2.2m højt. Som udgangpunkt har vi tænkt os denne projekter vi har fået anbefalet, en ThemeScene H57 / Optoma. Vi kunne så godt tænke os at høre hvilke højtallere, surroundforstærker og dvdafspiller der ville være det rigtige. Budget: 40-60.000.

på forhånd tak, lars.

Til top Vis Lars Lembcke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Lembcke

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

hmm..... der er meget i den gruppe har du været inde i din lokale hifiklub og tape connection? ellers så start med at gære det. ved ik helt måske noget dali evidence til højtalere, måske noget fra b&w´s 700 serie det ville være rigtig fedt!! måske en DENON AVC-A11XV surround forstærker son kerne i anlægget den er dog noget dyr, vil gerne hjælpe men har ikke så meget forstand i dette prisleje
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 09 December 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Nu vil  jeg ikke gøre mig upopulær, men det virker påfaldende at samtlige anbefalinger fra dig banz er til hifiklubbens produkter.

På din www-reference har du hifiklubbens forside som link....

Hvis du repræsenterer hifiklubben så bedes du oplyse dette, så det tydeligt fremgår at du er branchemedlem og ikke almindelig bruger.

....og hvis du bare er glad for hifiklubben og deres hjemmeside, så skal jeg nok lade være med at kommentere yderligere.

Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

Andersnt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Syntes du skal kigge lidt hos TC www.tapeconnection.dk

De har pt. tilbud på en Marantz SR-5600 reciver, syntes det er svært at finde noget som kan matche den til de penge. Har købt en Marantz dv-4610 ved siden af til 2000. Syntes det passer ret godt sammen, men med det budget syntes jeg du skal kigge på den storebror til 4k, mener den hedder 6600.

Har selv lige købt nogle DLS R-55 hos dem - udsalgspris 10k for et sæt, eller 8k i et billigere finish. Har lyttet til den del forskellige højt, og syntes klart at det er de bedste jeg har hørt inden for den prisklasse, syntes samtidig at de er fantastiske til at gengive stemmer, så absolut et lyt værd. DLS laver også gode center, samt bag højtalere. Hvis du køber det hele samlet der nede, kan det helt sikkert godt betale sig, da de plejer at være flinke med et godt tilbud.!

Til top Vis Andersnt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andersnt

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 09 December 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Angående højtalere er det nemmeste at finde nogle man kan lide pga udseendet, og på den måden snevre ind valgmulighederne. Det er simpelten for meget at vælge i indenfor dit budget til at jeg umiddelbart kan sige at det er den riktige højtaleren for dig.

Det vil også hjælpe om du siger et eller andet om anlæget kun skal bruges til film, eller også til musik.

Når højtalerene er på plads er det også meget nemmere at finde hvilken receiver det skal være, og går du op i at ting skal passe sammen af udseende, så er også DVDen fundet.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

hej bird.

jeg har på ingen måde nogen aftale, er ansat eller får penge for det(jeg er kun 13 år) jeg kan bare utroligt godt lide deres produkter ogsyntes de har god vejledning osv. hvis du ikke kan lide dem er det helt fint det kan godt være andre bedre kan lide tape connection eller andet.... men dette er på ingen måde nogen form for reklame.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

håber det er nok bird du er dog meget velkommen til at sende en "privat besked" til mig. men grunden til jeg fortæller om hifiklubbens produkter er rent ud fordi det sådan set er det eneste jeg kender til og at jeg syntes det er meget godt

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 09 December 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

banz - fint nok.

Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 09 December 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

En sidste oplysning som også kan hjelpe er om du foretrekker at spille højt, eller ved moderate volumer

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes