| Forfatter |
|
joburg Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens 
Jeg skal forhåbentlig snart til at have en hjemmebio og er p.t. ved at undersøge hvordan den skal bestykkes. Jeg håber at I kan give lidt hjælp, da butikkerne anbefaler forskellige setups og man vel først rigtigt finder ud af hvad man burde have valgt, når man har prøvet tingene i en periode og ikke blot efter en kort lytning.
Forstærker
Her er det p.t. en Harman Kardon AVR 435 som er oppe imod en Yamaha RX-V 1600.
Højtalere
- Audiovector: front K3, center KC, bag KX.
- DLS: front R 55, center RC 55, bag R 55.
- Monitor Audio: front silver RS 6, center silver RSLCR, bag Radius R 90.
Sub
- DLS 3.10
- Infinity ”12 (jeg er ikke klar over modelnr., men prisen er ca. 5000)
DVD-afspiller
Et sted fik jeg anbefalet at få en med HDMI og her blev Sony DVPNS 92 foreslået. Den skal være regionfri, men det skulle kunne klares for et par hundrede. Et andet sted fik jeg anbefalet Harman Kardon DVD 22.
Anlægget må meget gerne kunne bruges til musik, men det primære er hjemmebio. Jeg lægger vægt på god klang.
Hvad mener I at jeg skal vælge? __________________ MVH
Joburg
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 10 December 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Joburg.
Nu skal du hørre hvad du skal vælge : Holfi integra 5.1, Pioneer DV-868, B&W ASW-855 subwoofer, B&W 805S Stativhøjtalere, B&W HTM4S center og surround SCMS. Et samlet anlæg til ca. 100´000,- kr. okay jeg sidder lige med nissehue på og om jeg tror på julemanden. Jo da, jeg tror bare ikke jeg har været så sød.
Nå men det er nogle spændende produkter du har fået fremvist og alt efter dit temperament må du vælge det der syntes godt i dine ører. Vi kan jo godt have det og syntes det lyder skide godt. Men det er jo ikke sikkert det gør det for dig. Her må du stole lidt på din 6 sans. Du må tage noget musik du kender med ned og gå lidt i selvsving. Så kommer det helt af sig selv. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad ligger dit budget på ca.?
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 11 December 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor stort er rummet det skal spille op, hvad skal det bruges til? osv.........
|
| Til top |
|
| |
joburg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens
Tak for jeres svar.
Det lyder som om at SVS PB10 er en måske bedre sub end de to jeg har fået foreslået(?).
Mit budget er nok maks. på 50k og jeg forventer at bruge ca. 15k på en Sanyo Z4, 8k på forstærker, 3k på DVD, 5k på sub og 2k på kabler, så der er vel maks. 17k til højtalere - afhængigt af prisen for de andre dele.
Rummet er (i alt fald rummet der skal bruges i første omgang) på 2,3m*5,4m.
Højttalerne må jeg prøve at lytte lidt til med kendt musik/film. __________________ MVH
Joburg
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Philips receiver DFR9000 og en Philips DVD DVP9000SA med nogle stander højtalere da philipsen ikke er strømstærk nok til store gulvhøjtalere. Men Philips har nogle af de bedste processorer i dette prisleje og det syntes jeg Z4 fortjener.
Med hensyn til sub er der osse denne her fra Audio Pro Ace Bass 2 til 5000,- __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ace Bass 2 er en ok sub, men den kan værken spille højt, eller dybt, og i mine ører egner den sig kun til let musiklytning :) Det er også en mening der går igen i tests af den om man læser lidt i mellem linjerne
Skal man ha det fulde udbytte af lyden i dagens film skal man ha en sub der kan levere et anstendigt antal db ved 20hz, og meget gerne også lavere. 17hz mener mange af de store forståsigpåerne er den magiske grænsen. Skal man kunne føle noget der ligger lavere skal det spilles meget højt.
Jeg vil også påstå at man bør ha en sub der kan gå ned til 20hz til musik. Der er ikke meget information der nede, men er man en kritisk lytter mener jeg at man skal ha med sig så meget som mulig af den informationen der ligger i musikken.
Aller helst skulle vi ha udstyr der kunne gengi lyden fra 1hz og opover, men indtil videre får jeg nøje mig med de 10hz som min PB12 Plus kan give mig  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
joburg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Er en Philips DVD DVP9000SA bedre end en Sony DVPNS 92 til at levere HDMI til projektoren (og også til lyd)? Jeg har også fået foreslået en Samsung DVD HD 950, som ikke koster helt så meget. __________________ MVH
Joburg
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste bedste billede til en projektor er som jeg har forstået det komponent. Nu ved jeg, at Philips har en knaldhamrende god billed/lyd-processor. Så hvis det er den du vælger ville jeg køre komponent med den og analog til forstærkeren(5.1). HAR DU VALGT FORSTÆRKER. Samsungen har fået ok kritik men jeg tror ikke pengen er givet dårligt ud til til de andre og specielt ikke philipsen.
Men om HDMI eller komponent er bedst er jo osse bare og prøve sig frem når du finder det du vil have. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
joburg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
|
Det bedste bedste billede til en projektor er som jeg har forstået det komponent. Nu ved jeg, at Philips har en knaldhamrende god billed/lyd-processor. Så hvis det er den du vælger ville jeg køre komponent med den og analog til forstærkeren(5.1). HAR DU VALGT FORSTÆRKER. Samsungen har fået ok kritik men jeg tror ikke pengen er givet dårligt ud til til de andre og specielt ikke philipsen.
Men om HDMI eller komponent er bedst er jo osse bare og prøve sig frem når du finder det du vil have.
|
|
|
Hej
Så vidt jeg har forstået er HDMI bedre end komponent, hvis ellers det digitale signal som DVD'en leverer er i orden, men jeg ved ikke så meget på området. Desuden ville jeg have gættet på at man med en god forstærker fik et bedre resultat ved at køre digital lyd til den (via COAX) frem for at lade DVD'en konvertere. Men igen, jeg er ikke så erfaren.
Jeg har endnu ikke valgt forstærker, men skal nok først lytte lidt mere til dem, men p.t. er Yamahaen nok min favorit. __________________ MVH
Joburg
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
joburg skrev:
Toolate skrev:
|
Men om HDMI eller komponent er bedst er jo osse bare og prøve sig frem når du finder det du vil have.
|
|
|
Hej
Så vidt jeg har forstået er HDMI bedre end komponent, hvis ellers det digitale signal som DVD'en leverer er i orden, men jeg ved ikke så meget på området. Desuden ville jeg have gættet på at man med en god forstærker fik et bedre resultat ved at køre digital lyd til den (via COAX) frem for at lade DVD'en konvertere. Men igen, jeg er ikke så erfaren.
Jeg har endnu ikke valgt forstærker, men skal nok først lytte lidt mere til dem, men p.t. er Yamahaen nok min favorit.
|
|
|
Det med om komponent er bedre eller dårlige end HDMI kommer helt an på hvor det bliver brugt. Min opfattelse af det jeg har set er følgende; HDMI er godt til LCD/PLASMA hvis processoren i skærmen er nogt l..., men er processoren god i skærmen bruger man KOMPONENT(nok mest philips). Men til bagprojektionstv og projektorer har jeg oplevet det bedste resultat med komponent. Men som skrevet før syntes jeg du må prøve selv og se hvad du syntes. Det kan jo være vi er af forskellig mening.
Jeg går ud fra du vælger en Yamaha med HDMI ind- og ud-gang. Så har du jo 2 processorer og lege med. Yamaha laver jo gode processorer ligesom Philips´s i CINEOS/Matchline serierne. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har rigtig mange muligheder for, at lege hvis du RV-X1600 og DVP9000SA.
Komponent eller HDMI til din forstærker og så op til Z4. Eller direkte fra dvd til Z4. Jeg skulle nok mene du skulle kunne finde et godt billed med disse to.
Samtidig får du jo en god musik spille der osse kan SACD. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |