| Forfatter |
|
L.Ron.Harald Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey har lige et lille spørgsmål.
Er der nogen der har en idé om, om marantz watt er mere reelle end Pioneer watt?
For jeg har kigget lidt på Pioneer VSX-915 men også Marantz sr4600, men på papiret har Pioneer'en har 100w pr. kanal hvor imod Marantz'en "kun" har 80w pr. kanal men hvis de pioneer w ikk holder en meter så er det jo ikk særlig sjovt, og ved godt man ikk skal tage efter watt'ne men der giver vel en idë om hvor meget kvalitet der er i produktet.
så det kunne være super hvis der lige var en der vidste det? men hælder mest til Marantz'en, er der nogen der evt har erfaring med begge to?
Martin
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gir Anno ret... ville også vælge Marantz'en.. den har en mere behagelig lyd efter min mening...
Det med watt... der er mange der "kun" opgiver effekt ved 2 kanaler... og så skriver 5x100 Watt... skal ikke længere "væk" end Denon. Sådan er deres recievere opgivet, det skrives der ihvertfald på deres hjemmeside og i Hifi-klubbens reklamer/hjemmeside... men det lyder jo godt overfor de andre... selvom det er lidt fusk
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan også være lusk med ved hvilken frekvens effektmålingen bliver foretaget..
Ideelt set burde det selvfølgeligt måles i hele det hørbare område, men flere producenter anvender 1000hz som målingspunkt. - Dvs at hvis de laver forstærkerene med et positivt højt kraft output ved netop 1000hz har de nogle gode tal til marketingsafdelingen, og sådant set deres på det rene da udstyret rent faktisk yder de angivne watt. - Blot kun ved 1000hz __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
L.Ron.Harald Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen. jeg takker for feed back, kigger lige lidt videre og skriver når jeg finder ud af hva jeg skal have... men tak igen
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld mig L.Ron.Harald... Men hvem har bildt dig ind, at antallet af watt siger noget om produktets kvalitet??? Jeg har set en gammel tunet Golf GTI fra 1986 der kørte over 250 km/t. Det er væsentligt mere end en sprit ny Rolls Royce. Ville du så også sige at den gamle Golf var bedre kvalitet end ny Rolls??
Antallet af watt har INTET med kvalitet at gøre. Du kan købe en billig og elendig taiwanproduceret forstærker med 2x100 rigtige watt under 2000,-. Du kan også vælge en AudioNote på 2x8 watt til over 500.000,-. Selv de vildeste modstandere af AudioNotes konstruktioner, ville nok ikke påstå, at den kvalitetsmæssigt var den ringeste af de to.
Det er kun i diverse "Brian"-kredse, at antallet af watt tilsyneladende er blevet ensbetydende med kvalitet. I øvrigt er det i samme kredse folk vitterligt tror på, at deres forstærker bag i Kadett'en på 600 gram og fra T Hansen yder flere tusinde watt, bare fordi det står på den.
Watt kan højest benyttes som guideline for hvor højt man kan spille. Men det duer det ikke engang til. For en forstærker der vitterligt kan levere masser af watt, behøver ikke nødvendigvis at spille specielt højt. Og er den for ringe skruet samme, vil lyden typisk blive så hæsligt, at man slet ikke har lyst til at skrue op. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjo, men enhver "ikke-brian" ville også vide, at kravet på et godt jerngreb om højttaleren, og evnen til at levere i svære impedanser også er kvalitet?
Du kan ikke stille det så meget op i sort og hvidt som du gør, en golf GTI fra 1986 har stadig kvaliteter? Det er bare noget på en anden måde en rolls...
Kvalitet har ligeså meget at gøre med, om recieveren/forstærkeren har "evnen" til at drive det de får spændt foran...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antallet af watt siger INTET om evnen til at holde højtaleren i jerngreb! INTET!!
Det gør derimod evnen til at levere strøm til mærkelige impedanser. Og her har jeg set flere 100 wattere der giver op omkring 10-12 Ampere Peak. Til gengæld har jeg set en 50 watter der uden vrøvl leverer 50 Ampere. Hvilken tror du er bedst til at holde højtaleren i jerngreb?? Hvad skal vi bruge antallet af watt til?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil sige at antallet af watt kan man godt bruge til noget, men som hurtig siger err det jo også vigtigt hvor mange ampere den er på. og så er der jo om den er målt i 2 ch. drive eller kun en. eller hvis du måler alle på en gang.du kan jo også se at du kan få en nad forstærker på 2x150 watt i 8ohm til 5.5k og så kan du få eb samme mærke! nad på 2x100watt i 8 ohm(silverline) til jeg mener ca. tredobbelt pris!
|
| Til top |
|
| |