Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
Hva siger I? Droppe subwooferen og til gengælde dimensionere front- og bag-højttalerene derfefter. Subwoofer contra 4 styk 10-15" basenheds højtalere med diskant og mellemtone?
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
Hej Martin
Det er en rigtig god ide, men husk at centeren må også gerne være en "stor" ht. Du skal huske at når du sætter din dekoder til "no" sub og front ht til "large", så skal front ht'erne kunne klare meget bas under 80hz. En anden løsning kunne være at du "nøjes" med 3vejs m.10"er hele vejen rundt (5-7stk.), også køber/bygger en eller to subwoofer med 15/18".
Når man først har hørt en god film med alle ht'er i "large", så er der næsten ikke andet der dur.
AE-500 fra Japan det lyder spændende, husk den køre på 110V!
Hasselhof Branchemedlem Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
Til Martin :
Hvorfor odelagge det smukke ved diskrete kanaler ved at blande lfe kanalen sammen med de ovrige? Det virker helt dumt! De er mixet til at kore seperart.
Hvilke hojtalere har du nu ?
til dmfs : ingen prob ang ae 500 den har auto voltage du kan bruge den hvor du vil den indstiller selv
Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
Hej Martin
Dit rum er jo ikke verdens største, så 4*15" er ihvertfald i overkanten og det er 4*10" sikkert også (afhænger lidt af opstillingen). Jeg ville vælge nogle mindre højttalere (f.eks. bestykket med 2*6,5" foran og 1*6,5" bagved) og så sætte en separat aktiv sub til (evt. 2). Så kan du også bedre "tune" basmængden afhægig af om det er musik eller film. Med separat processor og effektblokke synes jeg det er lidt synd at begrænse mulighederne i systemet ved at vælge et højttalersetup som ikke giver så meget frihed til at eksperimentere.
Om højttalerne så skal være Gale eller Nautilus er du jo selv herre over (eller din bank er....)
Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
Jeg har mine 805'ere som jeg har på et seperat 2 kanals anlæg i et andet rum - et såkaldt stereo anlæg. Jeg skal derfor have anskaffet helt nye højttalere - og ærligt talt så aner jeg ikke hvor jeg skal starte. Er vild med mine B&W, men banken syntes at det er en skidt ide at forsætte med at udvide i dyre B&W højttalere - måske senere. Kan I evt anbefale nogle gode brugte højttalere til rimelige penge der passer med rummets størrelse og det allerede nævnte grej.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum