| Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har netop fået købt et sæt baghøjttalere, så skal til at opgrader til surround inden så længe, så jeg leder efter en surround forstærker/dvd afspiller der ikke har tendenser til at lyde lyst/skinger i de øverste toner, da det ikke helt falder i hak med mine højttalere der har metal enheder (har mistænkt min NAD S300 for at være en anelse for lys) kort sagt: den må gerne have en tilbage lænet mellemtone/diskant, mit budget ligger på 30.000kr enten for forstærker eller forstærker/dvd har selv kigget på:
Marantz SR8500/DV 7600! Fedt design, men er i tvivl med lyden, om den lever op til de krav jeg har, nogen der evt kan svare på det?
Harman Kardon AVR 7300/DVD 31! Designet er lidt bob bob, ved ik helt hvad jeg skal synes om det! lyden passer tilgengæld godt til Infinity'erne, blir aldrig anstrengende at høre på!
Onkyo TX-DS989/en eller anden DVD afspiller fra deres program! læste en gammel test fra hjemmebio bladet, hvor der bla blev skrevet: Reciveren har en naturlig og neutral klang uden tendens til at lyde spidst! i testen blev der brugt Revel højttalere, der også bruger metal enheder og som iøvrigt er et søster selskab til Infinity! Onkyoen skulle indkøbes brugt!
NAD T163v2/T973 Processor og 7 kanals effekttrin! er dog meget i tvivl om dette sæts lyd, er bange for at den minder for meget om min S300, men har også hørt at Silverline serien skulle være meget lysere end NADs alimndelige serie, derfor er dette sæt stadig med i mine overvejelser!
Er der andre i vil foreslå? der lever op til de kriterier jeg har, eller har i hørt nogen af ovennævnte eller har kommentarer til det?
På forhånd tak!
__________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke holfi pre/effekt - ellers er en classé ssp25/cav-75 et bud
af dem du nævner er harman nok den der er mindst lys i lyden __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
God ide Finn.
Han skal så bare være opmærksom på, at dvdén skal have surround-processor. 5.1 udgang til forforstærkerdelen.
En anden mulighed er en Holfi Integra 5.1 og en Pioneer DV-868 __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også tænkt i de holfi baner... har dog et par betænkeligheder ved køb af Holfi:
1: der går jo så mange rygter om at de måske lukker ned osv osv, er lidt bange for fremtidig service på apperatet, hvis de nu lukker!
2: det der med at bruge dvd'ens indbyggede dekoder, halter de ikke bagefter, mht lyd/kvalitet i forhold til en decideret surround processor? Nu nævner du en Pioneer dvd Toolate, men de er da også lys i toppen, hvilket jeg egentlig også synes de fleste er, der har indbygget dekoder, eks denon sony og pionner osv...! __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til SS bør du også kigge på Yamaha.
evt. sammen med en effekt forstærker
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste service værksteder kan jo lave hvad som helst og HfK´s service værksted kan i hvert fald. Og jo du kan have ret i, at de er lidt lyse i toppen. Men så er det jo bar og finde nogle kabler der kan afhjælpe dette. Nu har jeg selv en Philips 963(den er ikke lys) og en Philips receiver som bestemt ikke er optimal. Så jeg er osse ude og lede efter noget lignende. Og i det prisleje vi ligger i er det svært og finde noget nyt. Der er dog mange gode Holfi ting på brugt-sitet. Atoll som TC har skulle osse være noget og gå efter.
En ide kunne være en ATOLL 5.1 forforstærker og DV-686. Herefter kan du jo bruge de effekttrin du lyster. Nad har jo en mørk lyd og den kan du jo godt lide kan jeg forstå.Så kunne du jo vælge den. Og er der ikke noget med, at Audio Quest har tendens til, at "mørklægge" lyden i toppen. Ikke forstået med, at de fjerner detaljerne med dæmper ssssss lydene. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
|
En ide kunne være en ATOLL 5.1 forforstærker og DV-686. Herefter kan du jo bruge de effekttrin du lyster. Nad har jo en mørk lyd og den kan du jo godt lide kan jeg forstå.Så kunne du jo vælge den. Og er der ikke noget med, at Audio Quest har tendens til, at "mørklægge" lyden i toppen. Ikke forstået med, at de fjerner detaljerne med dæmper ssssss lydene.
|
|
|
Tror ik det der ATOLL siger mig noget, har ik hørt det, men var det ik dem der engang i tidernes morgen lavede det der design anlæg, der nærmest var ovalt, lignede lidt en vinge.... det der måske også kunne være lidt ærgeligt ved Holfi kombinationen, er at jeg gerne vil have koblet fjernsyn, Laserdisc og video på, så jeg kan nyde surround der... kan kablerne godt dæmpe lyden så meget, at man blir fri for de sssss lyde og skinger toner?
ps behøves jeg forresten at sige det også skal fungere i stereo? __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
|
af dem du nævner er harman nok den der er mindst lys i lyden
|
|
|
det der Classe, hvad ligger det i pris mæssigt? hvad med formater osv hvad håndtere det?
frygtede godt nok at Harman løb med sejren inden for den kategori... __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
|
De fleste service værksteder kan jo lave hvad som helst og HfK´s service værksted kan i hvert fald. Og jo du kan have ret i, at de er lidt lyse i toppen. Men så er det jo bar og finde nogle kabler der kan afhjælpe dette. Nu har jeg selv en Philips 963(den er ikke lys) og en Philips receiver som bestemt ikke er optimal. Så jeg er osse ude og lede efter noget lignende. Og i det prisleje vi ligger i er det svært og finde noget nyt. Der er dog mange gode Holfi ting på brugt-sitet. Atoll som TC har skulle osse være noget og gå efter.
En ide kunne være en ATOLL 5.1 forforstærker og DV-686. Herefter kan du jo bruge de effekttrin du lyster. Nad har jo en mørk lyd og den kan du jo godt lide kan jeg forstå.Så kunne du jo vælge den. Og er der ikke noget med, at Audio Quest har tendens til, at "mørklægge" lyden i toppen. Ikke forstået med, at de fjerner detaljerne med dæmper ssssss lydene.
|
|
|
Det med at købe udstyr der er lyst i toppen, og så korrigere med kabler, bliver som regel noget bøvl. Det at finde kabler, der gør toppen tilpas, uden at ødelægge noget andet i lydbilledet, kan være svært. Så hellere finde noget udstyr, der bare spiller efter ens præferencer. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|

powda skrev:
Toolate skrev:
|
|
|
|
Det med at købe udstyr der er lyst i toppen, og så korrigere med kabler, bliver som regel noget bøvl. Det at finde kabler, der gør toppen tilpas, uden at ødelægge noget andet i lydbilledet, kan være svært. Så hellere finde noget udstyr, der bare spiller efter ens præferencer.
|
|
|
Var også det jeg tænkte, når man nu er igang kan man jo lige så godt gøre det ordentligt __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så kan jo forstå, at med alt det du godt vil have på, så er vi ovre i en receiver/forforstærker med processor slags. Og skal vi så have ssssss lydene væk i toppen og vi ikke skal lege med kabler. Må vælget stå i mellem H/K og evt. NAD T163 med effektrin bagefter. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var også noget af det jeg havde tænkt mig, hælder nok mere til NAD sættet, kan godt lide det simple/voldsomme design, og lyden kender jeg jo, kan det sæt så lige fjerne de sidste skingre toner ville det være perfekt, der er også lidt drengedrøm/sejt over en processor og seperat kæmpe effekttrin, dog har jeg ikke så meget brug for den store effekt, da både mine for og baghøjttalere har indbygget forstærker til basserne, men på den anden side er det jo også godt med rigeligt effekt! __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
kentos Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 24 December 2005 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Du kunne måske tage en lytter til Arcam, jeg køre selv med en avr300 og er yderst tilfreds
Go jul til alle __________________ Watt er noget man putter i ørene hvis det lyder a H... til
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 25 December 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes også ihverttilfælde, at hvis du ikke vil have lys lyd så står valget mellem hk og nad, jeg kan personligt godt lide nad, men det er lidt smag og behag
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt den Marantz du nævner, men Marantz er generelt ret "varm" i lyden, så den kunne sagtens værre en kandidat. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
Finn29 skrev:
|
|
|
|
det der Classe, hvad ligger det i pris mæssigt? hvad med formater osv hvad håndtere det?
frygtede godt nok at Harman løb med sejren inden for den kategori...
|
|
|
En ssp30mkII kan fås som demo til 15k
cav-75 6-kanals ligger omkring 10k brugt
og cav-180 5 kanals lidt over de 20k
men det er lettest at finde i tyskland da det ikke er særlig udbredt i dk
angående formater så tager den det gængse
Classé Audio SSP-30 MKII Surroundvorstufe Dolby Digital EX, DTS-ES Discrete, Dolby ProLogic II, DTS NEO:6, 7.1 Eingang, 11 Hochpegeleingänge, 6 Videoeingänge, 2 optische, 4 koaxiale Digitaleingänge, 1 optischer Digitalausgang.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
flex195 skrev:
Finn29 skrev:
|
|
|
|
frygtede godt nok at Harman løb med sejren inden for den kategori...
|
|
|
En ssp30mkII kan fås som demo til 15k
cav-75 6-kanals ligger omkring 10k brugt
og cav-180 5 kanals lidt over de 20k
men det er lettest at finde i tyskland da det ikke er særlig udbredt i dk
angående formater så tager den det gængse
Classé Audio SSP-30 MKII Surroundvorstufe Dolby Digital EX, DTS-ES Discrete, Dolby ProLogic II, DTS NEO:6, 7.1 Eingang, 11 Hochpegeleingänge, 6 Videoeingänge, 2 optische, 4 koaxiale Digitaleingänge, 1 optischer Digitalausgang.
|
|
|
Det ligger da ihverfald inden for min smerte grænse mht pris, evt nogen links? ville nu være en fordel at kunne høre det inden man handlede...
__________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også set på noget Proceed surround, det hedder Proceed PAV/PDSD der er en analog pre og en digital dekoder, nogen der evt har hørt dette sæt, eller generelt kan fortælle mig noget om proceed? både kvalitet samt lyd..? kan det f.eks følge med diverse surround produkter der er på markedet i dag? det har jo trods alt en del år på bagen.... __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |