| Forfatter |
|
hanZen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.....
Har det noget af sige, om min centerhøjtaler i mit surround system er placeret ovenpå min dvdafspiller? Vil det forringe billedekvaliteten/ødelægge noget!??
Cheers...........
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh ja det vil ødelægge noget!
Både lyd og billed , stil din center et andet sted.
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
hanZen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - tak!
Hvad ville der egentlig ske - kan jeg have ødelagt noget nu!? Har nemlig haft den stående dér i 3-4 dage nu! Håber jeg sgu ik!?
Forresten gør det noget for lydoplevelsen, at centeren ikke stå lige midt i, hvis du forstår hvad jeg mener!? Hvis den så er placeret ved siden af tv'et - og derfor ikke 100 % midt i!?
Cheers.....................
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midt for tv'et er den rigtig placering - ved siden af, har du jo hele talen til den side du har stillet center - og det ødelægger lydbilledet. Og det med centeren oven på dvd'en - tja - hvis dvd'en står midt for tv'et skulle det ikke give de store problemer - de fleste center højtalere er afskærmet, så det ikke skulle kunne give forstyrrelser - typisk skal en center jo placeres enten lige under eller over et tv.
Jeg havde da selv i en periode min center stående på dvd, og der ødelagde intet, og udover at talen ikke lige kom midt fra skærmen, så var der altså ingen forringelse af hverken billede eller lyd kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Midt for tv'et er den rigtig placering - ved siden af, har du jo hele talen til den side du har stillet center - og det ødelægger lydbilledet. Og det med centeren oven på dvd'en - tja - hvis dvd'en står midt for tv'et skulle det ikke give de store problemer - de fleste center højtalere er afskærmet, så det ikke skulle kunne give forstyrrelser - typisk skal en center jo placeres enten lige under eller over et tv.
Jeg havde da selv i en periode min center stående på dvd, og der ødelagde intet, og udover at talen ikke lige kom midt fra skærmen, så var der altså ingen forringelse af hverken billede eller lyd kvalitet.
|
|
|
Du sender jo rystelserne fra centerhøjttaleren direkte ned i dvd-afspilleren, lidt fjollet når man tænker på at en af forskellene på dyre og billige afspillere netop er at man prøver at isolere dem bedre fra ydre påvirkninger! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
hanZen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige, at jeg skal prøve at skaffe/lave en ekstra hylde, som kan være oppe ovre min dvdafspiller (som står midt for mit for og lige neden under mit tv) og placere min center dér!?
Jeg kunne også bare placere den ovenpå mit tv, men det er en fladskræm, så det går ikke :D
Cheers............
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 30 December 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at stille dvd-afspilleren oven på centeren, evt. med nogle stødabsorberende fødder?
|
| Til top |
|
| |
hanZen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var da også en mulighed!
Ellers må jeg sgu ud og investere i et nyt tv-bord! :)
Cheers............
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller kunne du også ligge et billede ind af reolen eller hvor du har det, så er det lidt nemmerre at rådgive
|
| Til top |
|
| |