| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg er på udkig efter en ny reciever og DVD-afspiller. Den skal i første omgang kun bruges til stereo - til nogle ProAc 2.5 kloner, som en af mine venner (som nogle måske kender herinde fra som OceanMan) bygger til mig.
Jeg har selvfølgelig selv surfet lidt rundt og læst en del her i forummet, og er blevet lidt forelsket (eller hvad man nu siger om elektronik ) i Marantz SR-5600 og deres DVD-afspiller DV-6600 som lige nu kan fås til henholdsvis 3899 og 3799 hos KT Radio (http://www.ktradio.dk/). Jeg har dog endnu ikke fået taget mig sammen til, at finde min cykel frem og køre hen og få en lytter, da det meste af min dag går med eksamenslæsning lige nu... 
Anlægget skal først og fremmest bruges til musik, så det har så absolut første prioritet. Min musiksmag er meget bred og går lige fra hård rock til irsk folkemusik. Ind imellem vil jeg også gerne se en film og desuden skal PS2'en sættes til. Har kort prøvet at beskrive hvad anlægget skal bruges til, hvis der skal flere detaljer til så spørg endelig.
Så jeg ville bare lige høre jer om det lyder fornuftigt? - Er de to (SR-5600/DV-6600) et godt match? - Er andet jeg bør overveje? Prislejet ligger fast omkring de 7.500,- som det førnævnte kan erhverves for, så er der også lidt til diverse kabler. Spørgsmålet er også om recieveren er stor/kraftig/god nok - altså om jeg skal starte med at købe en dyrere reciever og så vente med at købe DVD-afspiller?
Alle forslag, kommentarer og tanker er velkomne!
GOURANGA!
|