Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver m. equalizer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rubberduck One
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Står foran at skulle købe en receiver.

Er der nogen der kender til og kan anbefale nogle modeller med equalizer?

Ønsker at sammenligne dem med noget i stil med:
Harman Kardon AVR 335
Marantz SR 5600
Denon AVR 2106

- er der nogen der har erfaringer med disse og vil anbefale den ene frem for den anden?

Tak

 

Til top Vis Rubberduck One's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubberduck One
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Rubberduck One: EQ er vist efterhånden et meget "dødt" fænomen tror jeg

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Rubberduck One
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Bryder mig bare ikke rigtig om at nogle vil bestemme hvordan "min opfattelse og høren" af musikken skal være.

F.eks er min trommehinde jo næppe så fin og elastisk som min datters... 
- derudover har jeg iøvrigt haft min sprængt 4-5 gange, så ørerne hører sgu' nok lidt anderledes end den øvrige families. mega -  

Med andre ord - jeg foretrækker selv at indstille.
Rumkorrektion osv. - det svarer jo lidt til når PC'ens programmer mener at vide bedst hvad man vil. Jeg HADER det crap. Jeg ved godt hvad jeg vil på en PC.

 

Til top Vis Rubberduck One's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubberduck One
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Rubberduck One: Rolig nu, siger jo bare at det nok bliver svært at finde det du søger, da det er et uddød fænomen
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

sikke da noget fis. Hvis frekvensgangen svinger med peaks og dips på op til +-15dB så er det da en nødvendighed at korrigere. Har selv god erfaring med Pioneers system (kører på nr. 2 pioneer receiver). Deres standing wave control i deres nyeste serie er meget effektivt.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Du kunne overveje at bruge en HTPC med et godt lydkort som signalkilde. Så kan du tweake alt det du har lyst til 
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen
 
Rubberduck One
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Helt rolig - (læg mærke til grinet, please)

OK - point taken.
Må vel vænne mig til tanken om at nogle vil pille for mig.
(selv om jeg nu stadig ikke ka' li' det   - Øv)

Nrik - enig, men jeg vil helst selv bestemme, hvor i frekvensområderne korrektionerne ligger, jvf. min indledende bemærkning om at vores ører og smagspræferencer nu engang er forskellige.

Synes det ville være en smuk tanke om man selv havde valgmuligeden.
Igen en analogi fra PC verdenen ("husk for mig" eller "lad være at huske for mig") - men jeg vælger selv.

Tak for rådene iøvrigt.

 

 

Til top Vis Rubberduck One's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubberduck One
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes