| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har lavet et andet indlæg omkring NAD T753v2 og fik svar fra tonyax om at der var mange indlæg herinde i forvejen. Jeg søgte så derfor lidt på søgefunktionen efter NAD T753v2, og fandt frem til at der er delte meningen hvad angår sssss-lyde i den, og hvad jeg netop vil undgå er sssss-lyde, for det har jeg alt for meget af i mine kanaler i forvejen - mere end der egentlig burde være! Jeg har derfor taget et kig på en DENON AVR-2106. - og nu har jeg fået den erfaring, at man skal ud og lytte til produkterne, for at bestemme kvaliteten til ens eget behov. Da jeg var i HK for at få lidt info omkring NAD T753v2, sagde de, at den var testet på mange af deres store højttalere (ikke nogen specifik nævnt), og den kunne trække dem uden problemer!
Det var jeg selvfølgelig imponeret over og da jeg ikke kunne finde nok info om DENON AVR-2106 her på søgefunktionen, kommer derfor to hurtige spørgsmål:
1. Vil DENON AVR-2106 vil være i nogen lunde samme stand til at trække nogle gennemsnitlige store højttalere, som NAD T753v2?
2. Hvordan er det med sssss-lyde i hhv. kanalerne og fra selve receiveren på Denon AVR-2106?
NAD T753v2 er jo opgivet til 6x70 W i 4-8 Ohm, medens DENON AVR-2106 er opgivet til 7x90 W i 8 Ohm. Selvfølgelig er det ikke Watt man skal tage udgangspukt i, men kan man alligevel sammenligne DENON Watt med NAD Watt, og kan DENON AVR-2106 bedre anbefales end NAD T753vs? __________________ Mvh. Clive
|