| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg roder for tiden med et B&O Beocenter 3000-anlæg. Hele herligheden har tilsluttet 4 højtalere. I front står BeoLab 4000 og 2500 bagerst (lidt utraditionelt!).
Højtaler kablerne kører altså fra anlæg til hver af de to 4000 og videre derfra til Beolab 2500.
Men-men... Venstre fronthøjtaler støjer lavt, dog stadig så man kan høre det. Støjen er svingende i lyden, og minder meget som en sinus-kurve (hvis I kan forstille jer sådan en auditivt).
Jeg fjernede da 2500 højtalerne, så det kun spillede i stereo med to højtalere, men stadig samme irriterende lyd. Jeg ombyttede derefter 4000-højtalerne, hvilket ikke ændrede resultat; VENSTRE højtaler gav stadig mislyd (konklusion: højtaleren fejler derfor intet) - ved videre ombytning fik jeg den irriterende sinus-agtige-lyd i begge højtaler.. 
Jeg prøvede derfor med helt nye kabler, men det gjorde det kun lidt lavere...
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, har også prøvet at bruge andre strømkabler til højtalerne, men med uændret resultat. Det kunne godt tyde på at det er pga. højtaleren er aktiv, men signsl ledning og strøm ledning er placeret langt fra hinanden!
Er der nogle der har nogle erfaringer og derfor ved hvad der kunne være galt.? - HJÆLP!
|