Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Støj fra B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kas-per
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jeg roder for tiden med et B&O Beocenter 3000-anlæg. Hele herligheden har tilsluttet 4 højtalere. I front står BeoLab 4000 og 2500 bagerst (lidt utraditionelt!).

Højtaler kablerne kører altså fra anlæg til hver af de to 4000 og videre derfra til Beolab 2500.

Men-men... Venstre fronthøjtaler støjer lavt, dog stadig så man kan høre det. Støjen er svingende i lyden, og minder meget som en sinus-kurve (hvis I kan forstille jer sådan en auditivt).

Jeg fjernede da 2500 højtalerne, så det kun spillede i stereo med to højtalere, men stadig samme irriterende lyd. Jeg ombyttede derefter 4000-højtalerne, hvilket ikke ændrede resultat; VENSTRE højtaler gav stadig mislyd (konklusion: højtaleren fejler derfor intet) - ved videre ombytning fik jeg den irriterende sinus-agtige-lyd i begge højtaler..

Jeg prøvede derfor med helt nye kabler, men det gjorde det kun lidt lavere...

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, har også prøvet at bruge andre strømkabler til højtalerne, men med uændret resultat. Det kunne godt tyde på at det er pga. højtaleren er aktiv, men signsl ledning og strøm ledning er placeret langt fra hinanden!

Er der nogle der har nogle erfaringer og derfor ved hvad der kunne være galt.? - HJÆLP!

Til top Vis Kas-per's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kas-per

Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at bytte om på stikkene bag på BeoSound 3000'eren?

Der sidder vidst nogle modstande/filtre i udgangen på sådan en 3000, som har en lille tendens til at krudte af. Fx. hvis man tilslutter andet udstyr til udganene.

Kas-per
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har prøvet at skifte stik og også slytte rundt på dem... der var derefter der var støj i begge højtalere...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hej Kas-per

Jeg vil først spørge om du kan åbne stikkene og se om alt er loddet som det skal
i Powerlink-kablerne ?.

På Beolab 2500 Ht'erne er det ikke muligt, som på BeoLab 4000 at vælge H. eller V. signal
på højttaleren med en lille omskifter kontakt, så hvis det skal være rigtigt, så skal Powerlink-kablet
til  Beolab 2500, H. side have signal på ben 5 - 2 - 4- & Beolab 2500, V. på ben 3 - 2 - 4.

Når du har prøvet med BeoLab 4000 alene, og det stadig er fejl, ja så er der jo kun
to muligheder, fejl i et kabel, eller en udgang der ikke har det godt.

Kas-per
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Der er ikke mulighed for at skille kablerne ad, hverken de nye leller gamle. Tror det er nogle standard-nogle...

Det er bare irriterende, har dog fået dæmpet niveauet en del, men sættes hovedet hen til venste 4000, da høres lyden atter...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes