| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Er på udkik efter ny surround receiver og har fundet en del gode til mit budget på ca 3000:- Nu har jeg tex kikket på Pioneers VSX-515-S modell og den kan ju en hel del ting bla har den Surround "modes" Dolby Digital, Dolby Digital EX, DTS, DTS-ES Discrete 6.1, DTS-ES Matrix 6.1, DTS Neo:6 Cinema, DTS 96/24, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Windows Media Audio 9 Professional......
Det er ju så bare kanon..... Så er mit spørgsmål, hvad er den store forskel på de forskellige ... hvis jeg nu tex hiver Ringernes Herre Kongen vender tilbage frem... så ser jeg den kør med Dolby Digital 5.1 og Dolby Surround 2.0... fint nok... men hvorfor skal jeg så ha en receiver der kan alle de andre ting og ikke bare helt alm dolby surround ? De fleste film jeg lige har kikket på står der at de kør Dolby Digital 5.1!
Er der den store forskel på de forskellige... tex Dolby Digital og DTS ?? Det kan godt vare det er "basic" spørgsmål og at det allerede er kommet svar på dette her... måske nogen så bare kan sige hvor jeg kan finde mere læsestof om dette. Jeg er godt klar over at tex forskel på 5.1, 6.1 og 7.1 og at tex THX bare er et spørgsmål om at få Lucas Films blåstæmpel... men er der i bund og grund den store forskel på dem når jeg kør 5.1 ????
Nogen der kan vise mig vejen eller forklare lidt hvad jeg går glip af når jeg "kun" har en Dolby Digital receiver?
//Duckman