| Forfatter |
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja jeg venter på at få min forstærker så jeg ville lige høre om der var nogen der havde købt den nye model, har læst testen af den forgående model og den var jo bare SUPER, så hvis der er nognen der spiller på ovenstående må de da godt lige skrive et par ord, er ihvertfald vildt spændt på at få monstret..

|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 29 Oktober 2003 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Effektdelen er total skod til prisen! med et par velvoksne 4 ohms hojtalere pa klapper den helt sammen. Kig pa Sunfires Ultimate Reciver det er by far den bedste reciver jeg har hort og den kan rent faktisk drive nesten alle hojtalere. Rotels store er heller ikke helt ringe.
Pioneeren bliver solgt pa overdrevne specs og digitale gimmicks som er intet vard. Jeg haber virkelig du har mulighed for at demo nogle andre alternativer for du kober din...Efter min mening er den et totalt ripoff..men den kan maske vare et godt kob for nogen __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det Kan man da kalde ren besked
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof<< Ved du hvor meget den Sunfire Reciever koster? Den ser jo ret interessant ud!
Selv kender jeg ikke noget til den nye pioneer. Jeg kan bare sige at jeg syntes VSX-1011 er en knap så god reciver. I forhold til en Onkyo 601 som koster halvdelen af 1011- så er den dårlig. Onkyo'en er meget bedre end Pionner'en... syntes jeg! Lydmæssigt altså, Pioneer'en ser lidt federe ud!
Men okay, det er jo også lidt billigere produkter end det du ser på  !
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey madskruse :
sunfireren koster ca 30k i dk. Men den er klart det vard. Vil give dig ret i at onkyo generelt laver bedre recivere end pioneer. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 03 November 2003 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
Hey madskruse :
sunfireren koster ca 30k i dk. Men den er klart det vard. Vil give dig ret i at onkyo generelt laver bedre recivere end pioneer. |
|
|
Hvor i DK kan man faa den til den pris????
I USA staar den til 4500$ - nok verdens dyreste reciever...
Det er lang tid siden, at jeg har set Sunfire forhandlet i DK...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
bent u Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey!
Ja jeg har den og den er super.... jeg havde også den gamle og jeg ville opdate den men det var noget billiger at sælge og købe ny n venter jeg bare til næste uge så får jeg den nye dvd afspiller DV-868AVi-S

|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bent u skrev:
|
hey!
Ja jeg har den og den er super.... jeg havde også den gamle og jeg ville opdate den men det var noget billiger at sælge og købe ny n venter jeg bare til næste uge så får jeg den nye dvd afspiller DV-868AVi-S

|
|
|
868'eren skulle først komme i december...
|
| Til top |
|
| |
Deaster Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, de havde da allerede nogle stykker stående hos Pioneer Danmark for en måned side.
__________________ Mvh
Deaster
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 09 November 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifreak.
Jeg kender ikke de ovennænte reciver. Men jeg vil ikke lægge ret meget vægt på hvad folk mener om forskellige produkter når de ikke forklare/beskriver hvordan de oplever eller har oplevet produktet. (Her tænker jeg på Hasselhof).
Effektdelen er total skod til prisen! med et par velvoksne 4 ohms hojtalere pa klapper den helt sammen. Hvor ved han det fra? og hvorfor tror han, du har et par velvoksne 4 ohms højtalere.
Pioneeren bliver solgt pa overdrevne specs og digitale gimmicks som er intet vard. Hvad for nogen specs og digitale gimmicks tænker han på?
men den kan maske vare et godt kob for nogen Ja ........en af mine venner har en af pioneers gamle modeller (Med THX ult) og jeg synes det er en god reciver han har. Det synes han sikkert også selv.
V. H.
Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Keyvan :
Hej hifreak.
Jeg kender ikke de ovennænte reciver. Men jeg vil ikke lægge ret meget vægt på hvad folk mener om forskellige produkter når de ikke forklare/beskriver hvordan de oplever eller har oplevet produktet. (Her tænker jeg på Hasselhof).
Effektdelen er total skod til prisen! med et par velvoksne 4 ohms hojtalere pa klapper den helt sammen. Hvor ved han det fra? og hvorfor tror han, du har et par velvoksne 4 ohms højtalere.
Jeg har haft den hjemme og lege med i 14 dage, hvor jeg prøvede den på flere setups. Jeg siger ikke noget om at han har 4 ohms højtalere, kun at et par velvoksne 4ohms får den til at klappe sammen..den oplysning kan han så bruge til hvad han vil. Prøv fx at smide et par dynaudio C 3,3 på..og se (hør) hvad der sker.
Pioneeren bliver solgt pa overdrevne specs og digitale gimmicks som er intet vard. Hvad for nogen specs og digitale gimmicks tænker han på?
Udgangseffekten er vildt overdrevet. De hævder 170 watt pr kanal i 6 ohm. At de opgiver effekten ved 6 ohm er allerede nok til at gøre en lidt mistænkelig, da det kan antyde noget om lineriateten. Hvis de ville vise de mest imponerende specs og det var en bundsolidt udgangstrin/strømforsygning ville de opgive i 4 ohm. På målebænken kunne der heller ikke rives mere end ca 60 watt pr kanal ud af den med alle kanaler drevet til ftc norm. Hvis man nøjes med kun at bruge een kanal kunne den lige med nød og neppe skyde de ratede 170 watt af...men hvad er det værd.
Ang digi gimmiks kan du jo selv bruge en eftermiddag på at bladre alle dens room modes osv igennem.
men den kan maske vare et godt kob for nogen Ja ........en af mine venner har en af pioneers gamle modeller (Med THX ult) og jeg synes det er en god reciver han har. Det synes han sikkert også selv.
Når du siger det er en god reciver hvad samligner du så med? Hvad er din erfaring men den konkrete model ?
V. H.
Keyvan E. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 03:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Hasselhof skrev:
|
Hey madskruse :
sunfireren koster ca 30k i dk. Men den er klart det vard. Vil give dig ret i at onkyo generelt laver bedre recivere end pioneer.
|
|
|
Hvor i DK kan man faa den til den pris????
I USA staar den til 4500$ - nok verdens dyreste reciever...
Det er lang tid siden, at jeg har set Sunfire forhandlet i DK...
|
|
|
Sunfire bliver så vidt jeg ved heller ikke forhandlet i Danmark...
Til Hasselhof: hvor har du prisen på de 30.000 kr. fra? Det lyder umindelbart temmelig billigt når man tager den amerikanske pris på 4500$ i betragtning..
Hvis du har en eller anden smart fidus el. kontakt så giv den endelig videre (PLEASE!!), da jeg kan være interesseret i noget Sunfire udstyr (til de priser )
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er Home Cinema Choice Online´s målinger af Pioneer VSA-AX10´s performance:
LAB RESULTS
Manufacturer's stated output: 170W (20Hz-20kHz, 6ohms, 0.10% THD)
Measured power output (front channels, two driven) @ 1kHz: 140W (8ohms, <0.5% THD) 240W (4ohms, <0.2% THD)
Fidelity firewall (front channels, two driven): 135W @ <0.1% THD (8ohms)
Distortion at 50W (front channels, two driven): 0.0013% (8ohms, 1kHz)
Frequency response (front channels, two driven): 20Hz-20kHz ±0.09dB
Measured power output (front channels, five driven) @ 1kHz: 130W (8ohms, <0.5% THD)
225W (4ohms, <0.3% THD)
Measured power output (centre channel, five driven) @ 1kHz:
125W (8ohms, <0.4% THD)
220W (4ohms, <0.3% THD)
Measured power output (rear channels, five driven) @ 1kHz: 125W (8ohms, <0.4% THD)
225W (4ohms, <0.4% THD)
Så, Hasselhof - medmindre du selv har målt den på effekten så holder dine 60 watt ihvertfald ikke, men overdrivelse fremmer selvfølgelig forståelsen. De matcher ikke Pioneers opgivelser, men da de i lighed med de fleste producenter pynter på tallene, er det ikke en overraskelse! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og her var lidt mere:
Manufacturer's rated output: 170W (20Hz-20kHz, 6ohms, 1% THD)
Measured power output @ 1kHz: 143.3W (8ohms, 0.11% THD); 235.3W (4ohms, 0.10% THD)
Fidelity firewall: 141.8W @ 0.07% THD (8ohms)
Distortion @ 50W: 0.002% (8ohms, 1kHz)
Frequency response: 20Hz-20kHz ±0.07dB
Omend forskellige, så stadig mere end 60 watt!
Det er måske også værd at nævne at vi ikke snakke highend hifi her, men et integreret surroundprodukt, hvor der er en del kompromisser indgået til prisen. Hvis det kun er i sammenligning med tungt highend grej eller PA-forstærkere kan man lige så godt lade være, for selvfølgelig dør den da så! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 04:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Ronin :
Mine målinger var i hendhold til FTC normen, som fx Crown forstærkere bliver opgivet ved (ikke eksklusivt dog). Ved FTC indgår der også en variant for en reel reakiv højtalerbelastning. Under de omstændigheder falder effekten til de ca 60 watt pr kanal all channels driven. De målinger du henviser til er ved 1khz og på et passivt load..hvilket jo ikke siger meget om real world watt og performance.
Min poiente med mit oprindelige indlæg var, at der for hvad den er og hvad den koster findes bedre alternativer og at man til den pris bør overveje at købe en surround preamp istedet for, da man betaler alt for meget for en effektdel der er ret værdiløs Imhop
ang Sunfire så har jeg måske en vinkel på at få det billigt til dk, men der går en uge eller to før jeg har alle detalier. Dem der er int kan skrive mig en PM så vender jeg tilbage når jeg ved mere. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er næsten sikker på at have læst, at for at et produkt kan blive THX ultra 2 sertificeret(min stave plade er blevet væk),så skal produkterne kun trække 3,2 Ohm's belastning på alle kanaler, og det skulle være ved referance lydstyrke, jeg er ret sikker på at det er her inde i dette forum jeg har læst det.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay nu vover jeg altså pelsen:
Jeg er nødt til at kommentere denne tråd. Jeg har før set Thomas Sillesen og Lars Clausen blive sablet ned til sokkerne, og generelt synes jeg at I skal have lov til at have jeres debat så fri for leverandør indblanding (med indbyggede salgstaler) som muligt.
Men her kommer det: (Please have mercy) 
Til Hifreak: Du kan godt glæde dig. Det er med stor margen den bedste forstærker Pioneer har lavet længe, og det siger ikke så lidt.
Til HasselHof: Dine holdninger kan jeg ikke tage fra dig, men vi kan jo så konstatere, at du er temmelig uenig med de over 50 største fagblade i Europa der gav den en EISA award i 2002, samt alle de personer der har haft et eksemplar til test/på prøve.
(Jeg ved dette er upoplært, men jeg vover pelsen:) Jeg kan i min ærligste mening kun tro at du har haft den justeret rigtigt ind hvis den ikke lød rigtigt.
Desuden er jeg nødt til at kommentere de "overdrevne specs og digitale gimmicks". Hvis du mener målemikrofonen og den 9-bånds digitale equalizer, så er de direkte nødvendige i denne kvalitets klasse. Køber man et andet surround produkt i denne prisklasse kunne man spare halvdelen hvis man ikke får den justeret pinligt nøjagtigt ind !
Hvis f.eks. din ene baghøjttaler hænger 20 cm fra en åben dør, er placeret 10 grader mere skævt hen imod lyttepositionen end den anden, ja så skal der en-eller anden equalizing til hvis du ikke skal opleve fald i diskant og øvre bas. Der skal en temmelig habil lydtekniker (med udstyr ! ) til at lave et ligeså præcist lydbillede på hvadsomhelst andet som der kommer fra den automatiske indstilling på AX10'eren.
(Men hvis man læser biblen som fanden og i stedet for at benytte indjusterings features'ne straks går i gang med at lytte efter om nu concert, stadium og club skulle lyde bedre på denne model end på andre surround apparater, så kan man da godt blive skuffet ! Skal læses med et glimt i øjet.) 
Kære Hasselhoff: forstå mig ret: Du har 100% ret til at have dine hifi-holdninger dem vil jeg absolut ikke sætte spørgsmålstegn ved, men det LYDER som om du har lidt forstand på det, og så kan jeg simpelthen ikke forstå at du har fået et så dårligt indtryk af vores bedste produkt. Heller ikke selv om jeg tager Pioneer-hatten af !!!
Synes man at ens højttalere lyder lysere end godt er (dette er ofte tilfældet for de sande hifi-freaks - den meget direkte lyd som den SKAL være i high-end hjemmbio-lydidealet KAN være for meget af det gode!) ja så er det da muligt selv lige at pille ved equaliseren. F.eks. lige at dæmpe 3kHz båndet en 3-4 db for at tage højde for forskellen på et normalt øre og en studiemikrofon. Og måske også 10kHz båndet et par stykker, for at tage højde for at éns diskant dome forvrænger mere end 0.5%, ved mere end 90dBu s lydtryk.
Prøvede du iøvrigt FRONT-ALIGN funktionen?
Opgivelsen på effekt i 6 ohm er et THX-krav ! Vi kan opgive den og omregne den så mange gange vi vil, men for at kunne sammenligne forskellige THX certificerede produkter, så er der en del krav til tekniske specifikationer, referenceniveauer osv. fra Lucasfilm Ltd.
Effekten på 7x170W er målt i to kanaler ad gangen (ligesom de fleste andre producenter gør) og alle målemetoderne står i brochurerne. Der er ingen hemmeligheder her. Hvis du har lyst/behov for andre effekttrin så er der pre-out (og faktisk også main-in på front).
...og så lige de gode nyheder til sidst. Det handler om vores kommende DVD-afspillere DV-868AVi
Til alle: Pga. den ekstremt store opmærksomhed omkring DV-868AVi og DV668AV, og pga. muligheden for at vise et direkte digitalt signal på vores nye plasma TV, har vi besluttet at få dem fløjet hjem fra fabrikken. Det betyder at de istedet for at blive transporteret nogle uger med skib fra Japan til Europa, at de kommer meget før!

Jo, det er lidt dyrere, men hvad gør man ikke for ægte entusiaster
De er til bestilling hos din forhandler nu, og til levering midt i denne måned (fra ca. den 17. november)
Til Deaster: Den ene DV-868AV-i og DV-668 du så den dag du var herude var samples, altså en forproduktion der har været brugt til at vise frem til forhandlerne i DK. Så nu kan I roligt gå ned og punke jeres lokale forhandler - de burde kende til dem hvis de følger ordenligt med.
Til Redaktøren: Jo jeg skal nok sende lidt produktinformation snarest, men jeg har travlt med at forsvare Pioneers ære i en heftig debat !
med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt svar !!
Og i øvrigt helt på sin plads at du svarer, når informationerne den anden vej tilsyneladende er mangelfulde og/eller misvisende.
/Bellini - en lykkelige Pioneer 2011 ejer.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til: Pioneer.
Godt svar.
Til: Hasselhof
"Når du siger det er en god reciver hvad samligner du så med? Hvad er din erfaring men den konkrete model ?"
Det skal jeg nok skrive tilbage i løbet af i aften. Jeg kan nemlig ikke huske betegnelserne for de forskellige produkter.
V. H.
Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |
Deaster Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 10 November 2003 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|