Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 16:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Valg: Yamaha RX-V1600 eller Pioneer AX2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej,

Nu er jeg blevet anbefalet disse 2 surround receivere, men da jeg ikke rigtigt har den store viden vil jeg meget gerne hører om der er en af disse der er at foretrække?

Er der noget ved den ene som er bedre end den anden eller er det kun et spørgsmål om design?`

 

Terning



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:

Er der noget ved den ene som er bedre end den anden eller er det kun et spørgsmål om design?`

Der er altid forskel på A/V receivere. Spørgsmålet er om forskellene er noget du vægter højt?

Hvad skal de i øvrigt være bedst til? Ren surround, eller et kompromis mellem surround og stereo?

Hvad har du ellers af udstyr om A/V receiveren skal spille sammen med?



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Der er altid forskel på A/V receivere. Spørgsmålet er om forskellene er noget du vægter højt?

Jeg har det bare sådan, at jeg skal have det bedste når jeg nu er ude og bruge så mange penge...  Jeg gider ikke finde ud af bagefter jeg har købt en ting, at jeg kunne have fået noget der er bedre.

Gerdes skrev:
Hvad skal de i øvrigt være bedst til? Ren surround, eller et kompromis mellem surround og stereo?

Det skal umiddelbart bruges mest til surround, men skal da også kunne bruges til musik afspilning engang imellem.

Gerdes skrev:
Hvad har du ellers af udstyr om A/V receiveren skal spille sammen med?

Jeg har et KEF 2005.2 sat. sæt som jeg lige har købt.



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:

Jeg har det bare sådan, at jeg skal have det bedste når jeg nu er ude og bruge så mange penge...  Jeg gider ikke finde ud af bagefter jeg har købt en ting, at jeg kunne have fået noget der er bedre.

Sund holdning . Men det kræver, at du selv bruger (meget) tid på at finde ud af, hvilke ønsker du har. Umiddelbart vil jeg tro, du bliver glad for dem begge for deres basisfunktioner. Det er de små nuancer du vil sætte pris på, og det du skal bruge tid på . Personligt har jeg ikke hørt meget på de 2 A/V receivere du har kig på, så mine betragtninger er overordnede.

Terning skrev:

Jeg har et KEF 2005.2 sat. sæt som jeg lige har købt.

Kender dem ikke.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Ja du har jo nok ret... er jo nok noget jeg bliver nødt til at finde ud af med mig selv hvilken jeg helst vil ha'.

Det er nu bare meget nemmere, hvis der var en anden der sagde at de ene var bedst pga. det ene eller andet, så slap jeg for alle de spekulationer jeg render rundt med.

Men det bliver nok et design mæssigt spørgsmål der afgør mit valg...



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg har bestemt med mig selv at det bliver til en Pioneer AX2. Jeg fandt en dansk side som førte begge modeller og samenlignede hvad de kunne hver især. Pioneer havde en del flere "Ja" så den burde kunne noget mere... i kan se det her:

Pioneer AX2 - http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&c Sub=&id=3302&action=produkt

Yamaha RX-V1600 - http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&c Sub=&id=3287&action=produkt

Meeeen, jeg kunne nu bedre li' designet på Yamaha'en også guld skriften i displayet...



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
sjyden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

hej

har du så fået købt.

Til top Vis sjyden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjyden
 
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

sjyden skrev:
hej

har du så fået købt.

Nej, ikke endnu... de har den ikke på lager der hvor jeg har bestilt...



__________________
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
Til top Vis Terning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terning
 
Flames of Fire
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:

Jeg tror jeg har bestemt med mig selv at det bliver til en Pioneer AX2. Jeg fandt en dansk side som førte begge modeller og samenlignede hvad de kunne hver især. Pioneer havde en del flere "Ja" så den burde kunne noget mere... i kan se det her:

Pioneer AX2 - http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&c Sub=&id=3302&action=produkt

Yamaha RX-V1600 - http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=&c Sub=&id=3287&action=produkt

Meeeen, jeg kunne nu bedre li' designet på Yamaha'en også guld skriften i displayet...

Ja, det er også et ok valg... selv om jeg holder meget af yamaha.... den har et højre effektforbrug og derved lever den nok mere op til de 7 * 120 W end den anden, som lover 7 * 140



__________________
Er vild med Klipsch Reference serien.
Til top Vis Flames of Fire's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flames of Fire
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes