| Forfatter |
|
Truck Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Lige flyttet i lejlighed med kæresten og mangler egentlig noget ordentlig lyd. Men har lige pt ikke de store økonomiske midler, så er på udkig efter surround for under 5000 dask (evt under 4000 ville ikke skade hvis ellers det overhovedet kan lade sig at gøre at få noget ordentligt).
Om det er nyt eller brugt har ikke så meget at sige.
Så kunne godt tænke mig at høre jeres forslag?
mvh T
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Truck Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må hellere lige tilføje at jeg har dvd, så en receiver og højtalere skulle kunne gøre det. Gør selvfølgelig ikke noget hvis der er en dvd med i pakken da den ikke er helt ny.
Tak for svaret.
Har også kigget på:
Jamo's A 102 HCS 5 højtalersæt, men kan ikke rigtig finde nogen anmeldelse af det. Nogen der har erfaring med dem?
Man skal have en ordentlig receiver eller hvordan? Man kan evt få a 102 HCS 10 hvor der medfølger en dvd/receiver?
Hvordan ser det ud med Yamahas rxv 457 ti reciver?
Evt hvis jamos højtalere ellers kan er gode nok(?), kunne jeg godt tænke mig et forslag til hvilken reciever der ville passe til dem.
På forhånd tak! :P
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Truck Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder spændende!
Hvad med Denon AVR-1802? Kan det anbefales? kan jeg få for under 2k
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ikke speciel strømstærk, og den er elendig i stereo! Og normalt er det også smartere at købe surround receiver der er helt nye, eller kun et års tid gamle, da formaterne osv. bliver opdateret så hurtigt.
|
| Til top |
|
| |
Truck Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er blevet glad for ideen om Marantz SR4600, så må jeg vente til jeg har råd til ordenlig lyd før jeg køber det hele :)
Som sagt havde jeg kig på Jamo's A 102 HCS 5 højtalersæt bl.a. for at få mig en ordentlig aktiv sub, men er det overhovedet nødvendig med en aktiv?
Kan ikke rigtig finde nogle brugte Dali højtalere der tiltaler mig lige pt.
Indtil videre tak for hjælpen. Super forum 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også andet end Dali skam! Hvis du kan finde noget i dit prisleje kan du bare spørge om det er noget at tage ud og høre. Hvis du regner med at bruge dit anlæg til andet end film, altså også til musik vil jeg anbefale nogle gulvhøjttalere som fronter. Derefter kan du altid sætte en subwoofer på senere. Og denne skal helst være aktiv, da det aflaster recieveren gevaldigt!
|
| Til top |
|
| |
Morten Pugholm Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Truck skrev:
Er blevet glad for ideen om Marantz SR4600 |
|
|
Den er skam også god!
|
| Til top |
|
| |
Casper Unnerup Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige så I er klar over det, så er tråden 4 måneder gammel.
|
| Til top |
|
| |
Morten Pugholm Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Lige så I er klar over det, så er tråden 4 måneder gammel. |
|
|
Nå, okay  Så er det skam hellere ikke sikker at han svarer 
|
| Til top |
|
| |
Casper Unnerup Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hmm den var ellers på listen over de 10sidst besvarede debat forums
|
| Til top |
|
| |
Truck Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe så må jeg hellere få svaret jo!
I mellemtiden blev det så en Marantz SR4600 og et Jamo a102 hcs5 surround sæt, hvilket sneg sig op på 5.6 K.
Marantz receiveren er helt i top, kan kun anbefales vis man skal have en receiver til omkring de 3K.
Jamo sættet er jeg ganske tilfreds med. De små sattelithøjtalere er selvfølgelig ikke i nærheden af seriøse højtalere, men de er små og ser godt ud, perfekt til en lejlighed. De spiller egentlig ganske godt og har en ganske "stor" lyd for sådan et par små tingester. Til surround er de fremragende til prisen, hvis man skal have stereo, skal man nok overveje et par andre højtalere til det formål. Men da det er et 5.1 system mangler der jo alligevel et par højtalere :) Sub og center er efter min mening super.
Så til andre surround købere uden den store pengebeholdning, kan jeg varmt anbefale Marantz SR4600, og til de der bor i lejlighed eller skal sættet systemet op på et alm. værelse er Jamo sættet ikke helt i skoven.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 05:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamo har et godt ry mht. surround!
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 08 Juli 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
| Den er ikke speciel strømstærk, og den er elendig i stereo! Og normalt er det også smartere at købe surround receiver der er helt nye, eller kun et års tid gamle, da formaterne osv. bliver opdateret så hurtigt. |
|
|
Så hurtigt går det da heller ikke med opdatering af formaterne, ihvertfald ikke noget der er grundlæggende forbedrende... Jeg har lige købt ny reciever og udover lidt opdateret DTS og Pro logic er der ikke noget nyt under himlen de sidste tre år.. jeg har ihvertfald ikke kunne finde det. Så jeg ville da ikke have noget imod en reciever der er 3 år gammel, så længe det er en ordentlig reciever så er der ingen problemer __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |