Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 21:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround system for <5000 K (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Truck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hej
 
Lige flyttet i lejlighed med kæresten og mangler egentlig noget ordentlig lyd. Men har lige pt ikke de store økonomiske midler, så er på udkig efter surround for under 5000 dask (evt under 4000 ville ikke skade hvis ellers det overhovedet kan lade sig at gøre at få noget ordentligt).
 
Om det er nyt eller brugt har ikke så meget at sige.
 
Så kunne godt tænke mig at høre jeres forslag?
 
mvh T
Til top Vis Truck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Truck
 
Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 251
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Der er da et par muligheder, hvis rummet ikke er alt for stort


http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/syste mer/detail/DENON_AVR1306DVD1720SYS56HT_system_.htm?id=7476

Ellers måske et af Tannoys mindre højttalersæt med en billig surround reciever kunne også være en mulighed.






__________________
Vh

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87
 
Truck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Må hellere lige tilføje at jeg har dvd, så en receiver og højtalere skulle kunne gøre det. Gør selvfølgelig ikke noget hvis der er en dvd med i pakken da den ikke er helt ny.
 
Tak for svaret.
 
Har også kigget på:
Jamo's A 102 HCS 5 højtalersæt, men kan ikke rigtig finde nogen anmeldelse af det. Nogen der har erfaring med dem?
 
Man skal have en ordentlig receiver eller hvordan? Man kan evt få a 102 HCS 10 hvor der medfølger en dvd/receiver?
 
Hvordan ser det ud med Yamahas rxv 457 ti reciver?
 
Evt hvis jamos højtalere ellers kan er gode nok(?), kunne jeg godt tænke mig et forslag til hvilken reciever der ville passe til dem.
 
På forhånd tak! :P
 
 
Til top Vis Truck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Truck
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Se efter noget alla Dali 104 til ca. 500 kroner brugt (front)

Dali SC-7 center ca. 500 kroner brugt (center)

Dali 102 ca. 300 kroner brugt (rear eller baghøjttalere som man også kalder dem)

Så har du højttalere for ca. 1500 (+- et par hundred) sammenlagt.

Og så smid en Marantz SR-4600 på eller noget i den dur. Den koster fra ny 3k mener jeg, her er et link: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ;emne=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=46026  

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Truck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

lyder spændende!
 
Hvad med Denon AVR-1802? Kan det anbefales? kan jeg få for under 2k
Til top Vis Truck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Truck
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Den er ikke speciel strømstærk, og den er elendig i stereo! Og normalt er det også smartere at købe surround receiver der er helt nye, eller kun et års tid gamle, da formaterne osv. bliver opdateret så hurtigt.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Truck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Er blevet glad for ideen om Marantz SR4600, så må jeg vente til jeg har råd til ordenlig lyd før jeg køber det hele :)
 
Som sagt havde jeg kig på Jamo's A 102 HCS 5 højtalersæt bl.a. for at få mig en ordentlig aktiv sub, men er det overhovedet nødvendig med en aktiv?
 
Kan ikke rigtig finde nogle brugte Dali højtalere der tiltaler mig lige pt.
 
Indtil videre tak for hjælpen. Super forum
Til top Vis Truck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Truck
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Der er også andet end Dali skam! Hvis du kan finde noget i dit prisleje kan du bare spørge om det er noget at tage ud og høre. Hvis du regner med at bruge dit anlæg til andet end film, altså også til musik vil jeg anbefale nogle gulvhøjttalere som fronter. Derefter kan du altid sætte en subwoofer på senere. Og denne skal helst være aktiv, da det aflaster recieveren gevaldigt!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Truck skrev:
Er blevet glad for ideen om Marantz SR4600


Den er skam også god!
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Casper Unnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

du kunne evt. bruge et par rigtig gode pc ht'er
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101822

det fylder ikke særlig meget og spiller rigtig godt.

Til top Vis Casper Unnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper Unnerup
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Lige så I er klar over det, så er tråden 4 måneder gammel.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Lige så I er klar over det, så er tråden 4 måneder gammel.


Nå, okay Så er det skam hellere ikke sikker at han svarer
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Casper Unnerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hmm den var ellers på listen over de 10sidst besvarede debat forums
Til top Vis Casper Unnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper Unnerup
 
Truck
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 Juni 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hehe så må jeg hellere få svaret jo!
I mellemtiden blev det så en Marantz SR4600 og et Jamo a102 hcs5 surround sæt, hvilket sneg sig op på 5.6 K.
 
Marantz receiveren er helt i top, kan kun anbefales vis man skal have en receiver til omkring de 3K.
Jamo sættet er jeg ganske tilfreds med. De små sattelithøjtalere er selvfølgelig ikke i nærheden af seriøse højtalere, men de er små og ser godt ud, perfekt til en lejlighed. De spiller egentlig ganske godt og har en ganske "stor" lyd for sådan et par små tingester. Til surround er de fremragende til prisen, hvis man skal have stereo, skal man nok overveje et par andre højtalere til det formål. Men da det er et 5.1 system mangler der jo alligevel et par højtalere :) Sub og center er efter min mening super.
 
Så til andre surround købere uden den store pengebeholdning, kan jeg varmt anbefale Marantz SR4600, og til de der bor i lejlighed eller skal sættet systemet op på et alm. værelse er Jamo sættet ikke helt i skoven.
 
Til top Vis Truck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Truck
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 05:26 | IP-adresse registreret  

Jamo har et godt ry mht. surround!
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Den er ikke speciel strømstærk, og den er elendig i stereo! Og normalt er det også smartere at købe surround receiver der er helt nye, eller kun et års tid gamle, da formaterne osv. bliver opdateret så hurtigt.

Så hurtigt går det da heller ikke med opdatering af formaterne, ihvertfald ikke noget der er grundlæggende forbedrende... Jeg har lige købt ny reciever og udover lidt opdateret DTS og Pro logic er der ikke noget nyt under himlen de sidste tre år.. jeg har ihvertfald ikke kunne finde det. Så jeg ville da ikke have noget imod en reciever der er 3 år gammel, så længe det er en ordentlig reciever så er der ingen problemer



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes