Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 11:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: B&K 507 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2003 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

f**k en lækker surround reciewer 7*150 W i 8 ohm..mumzs.....savl

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2003 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Øh...???
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2003 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Link http://www2.hificlassifieds.com/ad/7828.php

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2003 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Nåh...!!!

Det var nok din overskrift, der forvirrede mig.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2003 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Gid jeg havde købt den har en H&K 8500 og en effektforstærker PA2000, hvis jeg havde ofret 6000 kr mere havde jeg fået den...opdagde den bare ikke i tide, snøft....

Link til H&K AVR 8500 http://schnaepp.de/index.php?id=detail&kat_id=2&uk2_id=1&uk3_id=5&artikel_id=8500

Min effektforstærker er ikke nær så strømstærk, øvs.. som recieveren

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2003 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Hvor købte du avr 8500?

De har den i øjeblikket til 11.990,- hos Audiosound. Normalprisen er 21.990,- så det er lige 10.000,- i besparelse.

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2003 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Nåeeeøøøhhhh B&K AVR-507

Jeg har også en h/k AVR 8500 - og den bliver nok stående i laaaang tid endnu. Jeg har prøvet med forskellige surround receivere, og jeg tror ikke man finder noget som spiller bedre i stereo!  (til menneske penge)

I øvrigt, så pas lidt på med at bestille h/k fra Audiosound. Jeg snakkede på et tidspunkt med en representant fra h/k om priserne fra Audiosound - og han sagde faktisk at Audiosound solgte produkterne billigere end de øvrige DK forhandlere kunne købe produkterne fra h/k. Det kan kun lade sig gøre ved at købe produktet i ex. Kroatien, altså lave en parallel import. Det er der i og for sig ikke noget galt i - med mindre at produktet går i stykker - h/k Danmark tjekker serienummeret på alle deres garanti reperationer - og er varen ikke købt gennem de rette kanaler vil de selvfølgelig ikke røre produktet med en ildtang.

Tænk jer hvis et nyindkøbt hi-tech produkt som en AVR8500 skal en tur på operationsbordet i den anden ende af Europa.... nej vel?

KT Radio på Vesterbrogade har 2 stående til omkring 14.000 - de sidste kr. er altså givet godt ud!

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg købte den hos Audiosound, hvis den går i stykker får man en ny, mener jeg ellers repearerer de den selv, hvis det ikke er noget stort, det er nok rigtigt det som HansC siger...med det er fra Kroatien...

Tænkte på om B&K 507 ikke er en bede surround reciewer, hvis du ser bort fra Stereo...?

Den har jo syg udagange hvor H&K 8500 kun har 5, og man skal have en effektforstærker for at få de sidste 2 surround-kanaler. Problemet er jo bare effektforstærkeren PA2000 ikke er lige så strømstærk, den kører ikke i lige så mange Ampere..så tænkte på om den anden ikke havde været et bedre alternativ...?

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Du bliver ved med det dér B&W !!!

B&W er en højtaler - ikke en receiver.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Sorry er vant til at skrive B&W ikke B&K kigger ikke altid på tastaturet eller skærmen når jeg skriver, så skriver nogle gange fegl

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hehe. Helt i orden.

Jeg kan også se at overskriften er redigeret.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Tænkte på hvis man kobler en effeltforstærker på 2*100 på frontudgange på en reciever der har 100W pr kanal, får man så 200W eller aflastert man bare recieveren og får 100 W.....måske dumt spørgsmål men kan ikke hit ud af det

M.v.h Jack

Min hjemmebio

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Tænkte på hvis man kobler en effeltforstærker på 2*100 på frontudgange på en reciever der har 100W pr kanal, får man så 200W eller aflastert man bare recieveren og får 100 W.....måske dumt spørgsmål men kan ikke hit ud af det

Jeg vil ikke anbefale dig at koble en effekt forstærker på en HT udgang.. for at få det til at virke skal der indskydes en high/low "omformer" (high output skal ned på "line niveau") - og lyden bliver ganske enkelt elendig. Og nej - du får ikke 200 W.

Må indrømme at jeg ikke lige kan følge dig - kan du forklare hvad det ikke er at du kan lide ved AVR8500 lyden?? - i mine, og mange andres ører spiller den simpelthen fænominalt

/HC

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Måske er det mine Højtalere JBL L100, synes diskanten er meget spids...og den summer lidt....men det er nok Typisk JBL...det jeg ikke helt er tilfreds med er at den er på 5*140 W og man skal have en effektforstærker derudover for at få 7 højtalere koblet til. H&K har signature serien med de er voll dyre, og PA2000 er ikke ligeså strømstærk. Nogle af de nye surround-recivere har jo fx. 7*140 W. Simpelhen derfor....

M.v.h Jack

Min hjemmebio

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

EEEØØHHHBB JBL L100 - ud af ren nysgerrighed... min nu afdøde farfar havde et sæt JBL L100 - det er vel ikke et sæt fra slutningen at 60'erne??  (tror på at det må være en nyere model)

JBL er faktisk berømte for deres lidt skarpe diskant, så det er jo muligt at det er dér problemet ligger.

Hvis du ikke finder power nok i AVR8500 (som reelt har mere power end opgivet, se http://www.geocities.com/Area51/Hollow/3401/ratevsac.htm AVR8000 er så vidt jeg ved opbygget på samme effekttrin som AVR8500) vil jeg mene at du er en krævende person  - Anyway, måske du skulle kigge på Arcam P7/AV8..

/HC

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

HansC du er ikke den eneste der har spurgt om det. De er fra 98 tror jeg nok, købt brugt. Man skal passe på med den model. Mange af dem L100'er er fra 60, 70 og 80'erne man kan købe billigt.

Problemet er ikke Recieveren styrke, men at den kun har 5 udgange. Derfor kører jeg med effektforstærkeren PA2000 til 7.1. PA2000'eren er kun halv så strømstærk som Reciveren. Det er jo ikke helt optimalt

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

HansC du er ikke den eneste der har spurgt om det. De er fra 98 tror jeg nok, købt brugt. Man skal passe på med den model. Mange af dem L100'er er fra 60, 70 og 80'erne man kan købe billigt.

Problemet er ikke Recieveren styrke, men at den kun har 5 udgange. Derfor kører jeg med effektforstærkeren PA2000 til 7.1. PA2000'eren er kun halv så strømstærk som Reciveren. Det er jo ikke helt optimalt

Slap af... Hvor voldsomme er de sidste surround højtalere du skal bruge? 35.000 watt? Jeg mener, min Denon har 7 gange 105 watt så vidt jeg husker, og der er ingen problemer, men nu er det heller ikke sikkert at mine højtalere er lige så strømkrævende..

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2003 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Det er system Audio SA205, den kan sagtens trække dem PA2000, men jeg er perfektionist tror jeg *G*

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 November 2003 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:

EEEØØHHHBB JBL L100 - ud af ren nysgerrighed... min nu afdøde farfar havde et sæt JBL L100 - det er vel ikke et sæt fra slutningen at 60'erne??  (tror på at det må være en nyere model)

JBL er faktisk berømte for deres lidt skarpe diskant, så det er jo muligt at det er dér problemet ligger.

Hvis du ikke finder power nok i AVR8500 (som reelt har mere power end opgivet, se http://www.geocities.com/Area51/Hollow/3401/ratevsac.htm AVR8000 er så vidt jeg ved opbygget på samme effekttrin som AVR8500) vil jeg mene at du er en krævende person  - Anyway, måske du skulle kigge på Arcam P7/AV8..

/HC

Jeps, omtalte model JBL L-100 er fra L-serien der kørte sideløbende med Ti-serien. L-100 benytter samme enheder som Ti-5000, men i 8 ohms udgaver, og kun med en mellemtone-enhed! Modellen er kendetegnet ved sort kabinet med rød/orange lister ned på begge sider af frontpladen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes