Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Salg af Yamaha av 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Da jeg overvejer at skifte ud i surround delen, ville jeg lige høre hvad jeg kan forlange for min Yamaha forstærker

Model: AV 1 Sort

Den er fin med manual, remote og original emballage. Derudover er der 1 års garanti på den.

Hvad skal sådan en koste?

__________________
Life is to short for boring hifi

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto
 
Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der har et evt. bud på hvor meget jeg kan forlange for den?

Jeg havde tænkt på omkring 6000 kr.

Hvor kan man bedst sælge sit udstyr henne? Er det herinde på hifi4all eller dba, qxl eller lignende?

Håber lige at få et par bud

__________________
Life is to short for boring hifi

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

prøv her mon ikke der er en der kunne bruge en fed forstærker

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 251
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Sæt det til sted alle 3 steder, så kommer du nok hurtigt af med det og kan få nyt udstyr :)

__________________
Vh

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87
 
Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg prøve, men der går nok lige 14 dages tid inden den ryger ud..

Men 6000 kr. lyder vel fornuftigt?


__________________
Life is to short for boring hifi

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto
 
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Ja det finder du så ud af, hvad skal du have istedet til dit lækre ht setup?

__________________
MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Yamaha AV1 kender jeg ikke. Mener du DSP-A1?

Hvis ja så 6000 Kr. er ikke helt ved siden af.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Mellem 5.000 og 6.000 kr. er cirka prisen for en A1´er, men her har AX1 også sommetider ligget, så spørgsmålet er om der skal satset lidt og sætte prisen en smule lavere.

Knald den på brugtmarkedet, så finder du ihvertfald ud af det



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Ja det er en DSP AV 1

Ja, det skader vel ikke at sætte den lidt for højt. Man kan jo altid sænke prisen hvis den ikke bliver solgt.

I stedet havde jeg tænkt mig at købe:

Rotel RSP 1068 sammen med to effektforstærkere. Nemlig rmb 1066 (tre kanals) og alm. stereo effekt RB-1070 til frontern.

(Mon der snart kommer nyt fra Rotel mht deres forforstærkere) Den er jo efterhånden fra 2003 og kunne da godt bruge et par HDMI indgange når
fladskærmen bliver købt)

__________________
Life is to short for boring hifi

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg skriver det (men du har selv spurgt), så er 6000,-kr for en forælde sur.dekoder, alt for meget. Man kan får en RXV-1600 til 8500,-kr (i Tyskland er den billiger), A1'eren har en kraftiger effektforstærker end 1600'eren, normalt er jeg ikke fortaler for at "alt nyt er godt", men selvom A1'erens dekoder lyder godt så er den gammel, den nye 1600'eren har for eks. EX/ES, ES-Discrete, Pro Logic IIx, YPAQ, Audio-Delay og HDMI, volumen kontrol på 1600 er digital hvor A1'erens er analog o.s.v.

Så 3000,-kr for A1 er mere passende, alt andet er at ta' r.... på folk.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Undskyld jeg skriver det (men du har selv spurgt), så er 6000,-kr for en forælde sur.dekoder, alt for meget Jo jo, men man kan jo bare bruge dekoderne på en afspiller (F.eks. en Bluray afspiller) også lade Yamien lave resten.. Man kan får en RXV-1600 til 8500,-kr (i Tyskland er den billiger), A1'eren har en kraftiger effektforstærker end 1600'eren, normalt er jeg ikke fortaler for at "alt nyt er godt", men selvom A1'erens dekoder lyder godt så er den gammel, den nye 1600'eren har for eks. EX/ES, ES-Discrete, Pro Logic IIx, YPAQ, Audio-Delay og HDMI, volumen kontrol på 1600 er digital hvor A1'erens er analog o.s.v. Hmmm Er en analog volumen kontrol ikke bedre end en digital volumen kontrol eller hvad???

Så 3000,-kr for A1 er mere passende, alt andet er at ta' r.... på folk.

3000 Kr. For den pris vil jeg måske selv købe den. Tiesto: Send mig en privat besked hvis du vil sælge den for den pris.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  


For 3000 kr. beholder jeg skam også den selv. Hvad kan man få i dag for 3000 kr. En Sony på 6*500W med hele svineriet og 5 kg. i vægt! Næ,
synes nu stadig jeg vil forsøge at skyde den af til 6000 kr.

__________________
Life is to short for boring hifi

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Hmmm Er en analog volumen kontrol ikke bedre end en digital volumen kontrol eller hvad???

Ikke hvis den er opbygget som i A!'eren.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

keyvan skrev:
Hmmm Er en analog volumen kontrol ikke bedre end en digital volumen kontrol eller hvad???

Ikke hvis den er opbygget som i A!'eren.

Vil du uddybe det lidt mere? Hvordan er den opbygget i A1éren?
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Vil du uddybe det lidt mere? Hvordan er den opbygget i A1éren?

Det er et ganske alm. potmeter.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

keyvan skrev:
Vil du uddybe det lidt mere? Hvordan er den opbygget i A1éren?

Det er et ganske alm. potmeter.

Det er en analog volumekontrol som regel opbygget med - et ALPS som sidder i flere millioner andre forstærkere!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
dfms skrev:

keyvan skrev:
Vil du uddybe det lidt mere? Hvordan er den opbygget i A1éren?

Det er et ganske alm. potmeter.

Det er en analog volumekontrol som regel opbygget med - et ALPS som sidder i flere millioner andre forstærkere!

dfms og Ronin:

Hvad er en ALPS?

Hvilket form for volumen kontrol (Digital eller analog) er bedst og hvorfor?

Tiesto: Jeg skal nok oprette en ny tråd, hvis du synes jeg er ved at afspore dit.

 



Redigeret af keyvan - 26 Februar 2006 kl. 12:16
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Du skriver bare løs

__________________
Life is to short for boring hifi

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes