| Forfatter |
|
Tiësto Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg overvejer at skifte ud i surround delen, ville jeg lige høre hvad jeg kan forlange for min Yamaha forstærker
Model: AV 1 Sort
Den er fin med manual, remote og original emballage. Derudover er der 1 års garanti på den.
Hvad skal sådan en koste?
__________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der har et evt. bud på hvor meget jeg kan forlange for den?
Jeg havde tænkt på omkring 6000 kr.
Hvor kan man bedst sælge sit udstyr henne? Er det herinde på hifi4all eller dba, qxl eller lignende?
Håber lige at få et par bud __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv her mon ikke der er en der kunne bruge en fed forstærker __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sæt det til sted alle 3 steder, så kommer du nok hurtigt af med det og kan få nyt udstyr :)
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg prøve, men der går nok lige 14 dages tid inden den ryger ud..
Men 6000 kr. lyder vel fornuftigt?
__________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det finder du så ud af, hvad skal du have istedet til dit lækre ht setup?
__________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 24 Februar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha AV1 kender jeg ikke. Mener du DSP-A1?
Hvis ja så 6000 Kr. er ikke helt ved siden af.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellem 5.000 og 6.000 kr. er cirka prisen for en A1´er, men her har AX1 også sommetider ligget, så spørgsmålet er om der skal satset lidt og sætte prisen en smule lavere.
Knald den på brugtmarkedet, så finder du ihvertfald ud af det  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er en DSP AV 1
Ja, det skader vel ikke at sætte den lidt for højt. Man kan jo altid sænke prisen hvis den ikke bliver solgt.
I stedet havde jeg tænkt mig at købe:
Rotel RSP 1068 sammen med to effektforstærkere. Nemlig rmb 1066 (tre kanals) og alm. stereo effekt RB-1070 til frontern.
(Mon der snart kommer nyt fra Rotel mht deres forforstærkere) Den er jo efterhånden fra 2003 og kunne da godt bruge et par HDMI indgange når
fladskærmen bliver købt)
__________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg skriver det (men du har selv spurgt), så er 6000,-kr for en forælde sur.dekoder, alt for meget. Man kan får en RXV-1600 til 8500,-kr (i Tyskland er den billiger), A1'eren har en kraftiger effektforstærker end 1600'eren, normalt er jeg ikke fortaler for at "alt nyt er godt", men selvom A1'erens dekoder lyder godt så er den gammel, den nye 1600'eren har for eks. EX/ES, ES-Discrete, Pro Logic IIx, YPAQ, Audio-Delay og HDMI, volumen kontrol på 1600 er digital hvor A1'erens er analog o.s.v.
Så 3000,-kr for A1 er mere passende, alt andet er at ta' r.... på folk.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
Undskyld jeg skriver det (men du har selv spurgt), så er 6000,-kr for en forælde sur.dekoder, alt for meget Jo jo , men man kan jo bare bruge dekoderne på en afspiller (F.eks. en Bluray afspiller) også lade Yamien lave resten.. Man kan får en RXV-1600 til 8500,-kr (i Tyskland er den billiger), A1'eren har en kraftiger effektforstærker end 1600'eren, normalt er jeg ikke fortaler for at "alt nyt er godt", men selvom A1'erens dekoder lyder godt så er den gammel, den nye 1600'eren har for eks. EX/ES, ES-Discrete, Pro Logic IIx, YPAQ, Audio-Delay og HDMI, volumen kontrol på 1600 er digital hvor A1'erens er analog o.s.v. Hmmm Er en analog volumen kontrol ikke bedre end en digital volumen kontrol eller hvad??? 
Så 3000,-kr for A1 er mere passende, alt andet er at ta' r.... på folk.
3000 Kr. For den pris vil jeg måske selv købe den. Tiesto: Send mig en privat besked hvis du vil sælge den for den pris. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 3000 kr. beholder jeg skam også den selv. Hvad kan man få i dag for 3000 kr. En Sony på 6*500W med hele svineriet og 5 kg. i vægt! Næ,
synes nu stadig jeg vil forsøge at skyde den af til 6000 kr.
__________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Hmmm Er en analog volumen kontrol ikke bedre end en digital volumen kontrol eller hvad???  |
|
|
Ikke hvis den er opbygget som i A!'eren.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
keyvan skrev:
Hmmm Er en analog volumen kontrol ikke bedre end en digital volumen kontrol eller hvad???  |
|
|
Ikke hvis den er opbygget som i A!'eren. |
|
|
Vil du uddybe det lidt mere? Hvordan er den opbygget i A1éren?
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Vil du uddybe det lidt mere? Hvordan er den opbygget i A1éren?  |
|
|
Det er et ganske alm. potmeter.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Februar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
keyvan skrev:
Vil du uddybe det lidt mere? Hvordan er den opbygget i A1éren?  |
|
|
Det er et ganske alm. potmeter.
|
|
|
Det er en analog volumekontrol som regel opbygget med - et ALPS som sidder i flere millioner andre forstærkere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
dfms skrev:
keyvan skrev:
Vil du uddybe det lidt mere? Hvordan er den opbygget i A1éren?  |
|
|
Det er et ganske alm. potmeter.
|
|
|
Det er en analog volumekontrol som regel opbygget med - et ALPS som sidder i flere millioner andre forstærkere!
|
|
|
dfms og Ronin:
Hvad er en ALPS?
Hvilket form for volumen kontrol (Digital eller analog) er bedst og hvorfor?
Tiesto: Jeg skal nok oprette en ny tråd, hvis du synes jeg er ved at afspore dit.
Redigeret af keyvan - 26 Februar 2006 kl. 12:16
|
| Til top |
|
| |
Tiësto Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver bare løs __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
| Til top |
|
| |