Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: harmankardon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
christopher G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

har lige fået job som auto mekaniker og har beslutede mig for at neste månedsløn går til bioen;)

men så vil jeg høre jer  hvad i her inde ville vægle  DPR 2005  -  AVR 635. Jeg har snakket ligt med folk rundt omkring. de sage at DPR 2005 giver meget blød/varm lyd hvor AVR 635 giver mere en (sony) melem klasse lyd hmmm det må jeg sige jeg ikke fatter så meget af.

men så er det godt at hifi4all.dk fidens    men hvad mener i ???      

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

DPR2005...!! - Absolut!!! - Specielt hvis du finder en af dem til Demo-tilbudspris et eller andet sted...!

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Efter som jeg har hørt DPR 2005'eren over et par JM Lab højttalere blev jeg skuffet, synes lyden virker stram, og ikke fyldig nok, jeg hørte den mod en Harman Kardon AVR 235, og synes faktisk at den gav en mere behagelig lyd fra sig.. Men det er jo smag og behag.. 
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Cossi mener jeg han kalder sig her ine, har haft begge modeller, du kunne evt spørge ham! har hørt DPR 2005 over et sæt Infinity Prelude MTS højttaler til en pris af 100000kr for et sæt, der manglede absolut ikke noget, der var styr på det hele, og lyden blev ik på noget tidspunkt ubehagelig...

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:
Cossi mener jeg han kalder sig her ine, har haft begge modeller, du kunne evt spørge ham! har hørt DPR 2005 over et sæt Infinity Prelude MTS højttaler til en pris af 100000kr for et sæt, der manglede absolut ikke noget, der var styr på det hele, og lyden blev ik på noget tidspunkt ubehagelig...

Er der ikke noget med at de der Infinity Prelude MTS`er.! er af Power-Tower typen? De benytter deres egen dedikerede forstærker til bas enheden, og en ekstremt effektivt system i toppen ”mellemtone og diskant”. Så jeg vil nok mene at Usse`s opfattelse a hvordan forstærkerne kan lyde, under normale belastninger, er mere brugbare.

På Infinityèrne bedømmer man vel mere evnen i de øvre områder..?

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Sandt nok, de har deres egen forstærker til bassen, og de skulle også være rimelig effektive, men alligevel synes jeg det er imponerende, der er jo trods alt mange enheder den skal holde styr på... High Fidelity testede den mod 3 andre surround forstærkere, højttalerne skulle helst ik være under 6 ohm, men bortset fra det spillede den fremragende skrev de...

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

cossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

jeg har testet dpr 2005 og avr 630( avr 630 og avr 635 står opgivet til det samme)
på et sæt b&w 802(topmodel)
dpr 2005 klarede sig godt , så længe der ikke blev spillet bass.
avr 630 klarede sig betydeligt bedre.den har meget mere kraftoverskud til at trække bassen.
har også testet begge på mindre ht. og der kom jeg frem til samme resultat.
(min gamle dpr 2005 brændte også en center udgang af) så det blev den bestemt ikke bedre af.
syntes at man får meget mere for pengende hvis man vælger den gode analoge avr635.
mvh cossi.
Til top Vis cossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cossi

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ja analog frem for digital, det er den evige klammeri herindenfor...

HELT KLART 635!

Slår DPR med flere længder efter min mening... At sammenligne Harman/Kardon med Naim er self. forbudt.. Men jeg vil faktisk gå så langt at sige, at de har den samme gode brunstige og rå lyd... Self. med forskelle...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er den lykkelige ejer af en AVR635, kan kun sige køb den, jeg har godt nok et par 1000asp muduler til at hjælpe den med at trække mine vega'er, den reciver spiller kanon. Ellers må du lytte dig lidt frem...happy shopping

Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself

Goodear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hej.

Harman Kardon,har lige selv købt en spiller kanon, den bedste reciver jeg har haft til dato,kraft overskud så det kan høres,vil varmt anbefale den.

Mvh

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

- Nu har vi testet lidt siden tråden blev startet. Til at starte med vil jeg oplyse om, at jeg har en radiobutik, og derfor kan være parti'sk - men til gengæld har nem adgang til forskellige ting.

Der er blevet testet DPR2005 op mod AVR635, både som alene, og med en god effetkforstærker på til højttalerne.

Der er blevet testet med forskellige belastninger, primært med Ti10K som front, Ti2K som bag-ht og Ti1k Center, sammen med en Citation 7.4 THX Subwoofer.

Forforstærkerdelen i DPR'n lader mest komme igennem, det er klart den der klarer sig bedst når man bruger et effekt-trin til at slæbe front-højttalerne i stereo, hvor AVR'n har en tendens til at gengive som om der er et tæppe hængt op mellem lytteren og højttalerne.

Ved de anvendte JBL'er ( 6 Ohm, 91dB ), er det som om, at DPR'n løber lidt hurtigere tøt for "muller" en den anden, men generelt har den det bedste lydbillede.

Når der rigtig bliver "kneppet" til systemet er det AVR'n der klarer sig bedst. Den bliver også presset i lyden, men ikke så slemt som DPR'en. Det skal dog siges, at der her er tale om meget høje niveau'er - omkring 0 dB på volumnekontrollen, hvro DPR'en opleves som mere detaljeret og gengivende fra omkring -15 / -20 dB på volumenkontrollen.

For sjov skyld har vi lige testet med en HK970 osse. Den er klasser bedre til stereo end de to andre, og også bedre en DPR'n med en effektforstærker ( LC ZapPulse 700XE ) på. Allerbedst spiller dog LC'en med et potmeter på som passiv volumenkontrol.

- Lidt uddybning, hvis der er nogen der overvejer.

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes