Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 08:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha, Denon el. Merantz til B&W højt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal købe en surround receiver. Jeg har følgende højtalere:

Front:   B&W 601 S2

Center: B&W CC6 S2

Sub:     Dali SWA12

Back:   Pardigm

Er kommet frem til at følgende tre receivere alle vil dække mit behov ganske fint:

• Yamaha RX-V657
  • Denon AVR-2106
  • Marantz SR5600

… men vil naturligvis helst investere i den bedste af de tre og helst den hvis lyd passer bedst til mit højtalersetup.

Har hørt noget med at man skal passe på hvilken receiver man parer B&W højtalere med pga. en skinger diskant.

Er der nogen der kan/vil råde mig?

Til top Vis MalDock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MalDock

Skak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv oplevet det med den skingre diskant, men jeg har også hørt de onde rygter.
Specielt skulle det være i kombination med Denon at de kan blive lidt trættende i diskant-området.
Men det er ikke noget du skal hænge mig op på, for jeg har jo som sagt ikke selv hørt fenomenet...

MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Har du en Denon samt B&W højtalere?

Jeg har også hørt om dette problem, - men ikke specifikt med den Denon model jeg her nævner.

Men hvis Denon så er ude af billedet, hvordan spiller Marantz i forhold til Yamaha?

Umiddelbart vil jeg foretrække Yamaha. - Men det er kun pga. muligheden for køb i byen. Hvis det skal være en Marantz, så ser det ud til at en internet bestilling er nødvendig.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

hvordan spiller Marantz i forhold til Yamaha?

Umiddelbart vil jeg foretrække Yamaha. - Men det er kun pga. muligheden for køb i byen. Hvis det skal være en Marantz, så ser det ud til at en internet bestilling er nødvendig.
[/QUOTE]

Den typiske beskrivelse er, at Marantz spiller en smule mere 'blødt' eller endda varmt, men det skal ikke forstås derhen, at Yamaha spiller koldt og klinisk. Det synes jeg i hvert ikke umiddelbart at have oplevet. Jeg bruger en Yamaha (RXV1500) med stor fornøjelse, men med andre højttalere, så det er lidt svært at sige helt generelt.

Hvis du kan købe Yamaha i byen, har du så ikke mulighed for at prøve den sammen med dine højttalere? Enten ved at låne den hjem eller fx slæbe dine fronter med hen i butikken? Så ville du hurtigt kunne høre, om du synes klangen er ok.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jo, det kan sikkert sagtens arrangeres. Det eneste problem er, at jeg med garanti vil synes det lyder fantastisk, da jeg primært har mit gamle anlæg til sammenligning. At Yamaha giver en fantastisk lyd i mit øre, giver jo ingen garanti for, at Marantz ikke vil kunne levere varen endnu bedre!
Derfor ville det være helt perfekt, at se et indlæg om emnet, fra en der har erfaring med begge anlæg.

I øvrigt mange tak for jeres svar

MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke vente længere. Jeg har købt Yamaha'en og den spiller fantastisk 

Vil dog stadig gerne høre fra dig hvis du mener at jeg burde have gjort et andet valg.

Mit eneste problem er nu at få hentet noget god lyd ud af min computer. Mit build-in lydkort (AC97) kan tilsyneladende ikke gøre det bedre end Pro Logic på den optiske udgang.
...Men jeg tror jeg finder en bedre egnet tråd, andet steds i forumet, til at få input på dette emne.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

MalDock skrev:
Har du en Denon samt B&W højtalere?

Jeg har også hørt om dette problem, - men ikke specifikt med den Denon model jeg her nævner.

Jeg har en Denon 3802 med B&W CDM1NT (forgænger for 705) hhv. CDMCNT som front/center + B&W sub (jeg husker ikke hvilken) samt LM1 som baghøjtalere. Ikke samme opsætning som dit - men det spiller fremragende og har ingen problemer med diskanten!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

MalDock
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Ok. Synes også det lyder lidt mærkeligt hvis det skulle være et stort problem, da Hifiklubben jo har netop denne kombination (Denon og B&W) som deres primære produkter. - Klubben har vel en hvis hifi viden.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

MalDock skrev:
Ok. Synes også det lyder lidt mærkeligt hvis det skulle være et stort problem, da Hifiklubben jo har netop denne kombination (Denon og B&W) som deres primære produkter. - Klubben har vel en hvis hifi viden.

Ja - men det er jo ikke en garanti for at man selv synes det lyder "godt" (desuden er en forhandler jo ikke neutral i den forbindelse).

Jeg har både en Denon receiver (2803) og B&W 601 S2 til surround og diskanten bliver altså trættende at høre på for mig! Og musik kan slet ikke komme på tale med denne kombination  Detaljer ja, men ikke på den måde...

Så jeg har smidt gamle NAD effekttrin ind i mellem, hvilket også giver betydeligt flere kræfter 

Mit råd: lyt grundigt og længe (minimum 1 time) på kombinationen før du vælger! Og umiddelbart vil Marantz være mit bud på en god receiver til de B&W'ere. Jeg kender dog ikke Marantz'ens styrke, men effekt er væsentligt i denne sammenhæng. Med et par hundrede watt bagi så kan de små 601'ere faktisk "sige" temmelig meget

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt meget på et denon og b&w anlæg kan ikk huske de nøjagtige modeller men ja de blev lidt skingre hvis du røg over 0 dB men ellers syntes jeg det lyder fantastisk er selv ved at spare sammen til en denon avr-3806 samt b&w 601 og lcr2 mener jeg den hedder til mit anlæg...

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

MalDock skrev:

Tja, neutralitet i alle salgs-brancher er desværre ikke en standard.

Da jeg i sin tid købte mit anlæg (B&W + Marantz) i HifiKlubben, var det sælger der sagde, at han foretrak Marantz istedet for Denon sammen med B&W.

Mvh. prse
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes