| Forfatter |
|
MalDock Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal købe en surround receiver.
Jeg har følgende højtalere:
Front: B&W
601 S2
Center: B&W CC6 S2
Sub: Dali SWA12
Back: Pardigm
Er kommet frem til at følgende tre receivere
alle vil dække mit behov ganske fint:
- Yamaha RX-V657
- Denon AVR-2106
- Marantz SR5600
… men vil naturligvis helst investere i den
bedste af de tre og helst den hvis lyd passer bedst til mit højtalersetup.
Har hørt noget med at man skal passe på
hvilken receiver man parer B&W højtalere med pga. en skinger diskant.
Er der nogen der kan/vil råde mig?
|
| Til top |
|
| |
Skak Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv oplevet det med den skingre diskant, men jeg har også hørt de onde rygter.
Specielt skulle det være i kombination med Denon at de kan blive lidt trættende i diskant-området.
Men det er ikke noget du skal hænge mig op på, for jeg har jo som sagt ikke selv hørt fenomenet...
__________________ /Alexander
|
| Til top |
|
| |
MalDock Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du en Denon samt B&W højtalere?
Jeg har også hørt om dette problem, - men ikke specifikt med den Denon model jeg her nævner.
Men hvis Denon så er ude af billedet, hvordan spiller Marantz i forhold til Yamaha?
Umiddelbart vil jeg foretrække Yamaha. - Men det er kun pga. muligheden for køb i byen. Hvis det skal være en Marantz, så ser det ud til at en internet bestilling er nødvendig.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan spiller Marantz i forhold til Yamaha?
Umiddelbart vil jeg foretrække Yamaha. - Men det er kun pga. muligheden for køb i byen. Hvis det skal være en Marantz, så ser det ud til at en internet bestilling er nødvendig. [/QUOTE]
Den typiske beskrivelse er, at Marantz spiller en smule mere 'blødt' eller endda varmt, men det skal ikke forstås derhen, at Yamaha spiller koldt og klinisk. Det synes jeg i hvert ikke umiddelbart at have oplevet. Jeg bruger en Yamaha (RXV1500) med stor fornøjelse, men med andre højttalere, så det er lidt svært at sige helt generelt.
Hvis du kan købe Yamaha i byen, har du så ikke mulighed for at prøve den sammen med dine højttalere? Enten ved at låne den hjem eller fx slæbe dine fronter med hen i butikken? Så ville du hurtigt kunne høre, om du synes klangen er ok.
|
| Til top |
|
| |
MalDock Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det kan sikkert sagtens arrangeres. Det eneste problem er, at jeg med garanti vil synes det lyder fantastisk, da jeg primært har mit gamle anlæg til sammenligning. At Yamaha giver en fantastisk lyd i mit øre, giver jo ingen garanti for, at Marantz ikke vil kunne levere varen endnu bedre! Derfor ville det være helt perfekt, at se et indlæg om emnet, fra en der har erfaring med begge anlæg. I øvrigt mange tak for jeres svar
|
| Til top |
|
| |
MalDock Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne ikke vente længere. Jeg har købt Yamaha'en og den spiller fantastisk  Vil dog stadig gerne høre fra dig hvis du mener at jeg burde have gjort et andet valg. Mit eneste problem er nu at få hentet noget god lyd ud af min computer. Mit build-in lydkort (AC97) kan tilsyneladende ikke gøre det bedre end Pro Logic på den optiske udgang. ...Men jeg tror jeg finder en bedre egnet tråd, andet steds i forumet, til at få input på dette emne.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MalDock skrev:
Har du en Denon samt B&W højtalere?
Jeg har også hørt om dette problem, - men ikke specifikt med den Denon model jeg her nævner.
|
|
|
Jeg har en Denon 3802 med B&W CDM1NT (forgænger for 705) hhv. CDMCNT som front/center + B&W sub (jeg husker ikke hvilken) samt LM1 som baghøjtalere. Ikke samme opsætning som dit - men det spiller fremragende og har ingen problemer med diskanten!
|
| Til top |
|
| |
MalDock Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Synes også det lyder lidt mærkeligt hvis det skulle være et stort problem, da Hifiklubben jo har netop denne kombination (Denon og B&W) som deres primære produkter. - Klubben har vel en hvis hifi viden.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MalDock skrev:
| Ok. Synes også det lyder lidt mærkeligt hvis det skulle være et stort problem, da Hifiklubben jo har netop denne kombination (Denon og B&W) som deres primære produkter. - Klubben har vel en hvis hifi viden. |
|
|
Ja - men det er jo ikke en garanti for at man selv synes det lyder "godt" (desuden er en forhandler jo ikke neutral i den forbindelse).
Jeg har både en Denon receiver (2803) og B&W 601 S2 til surround og diskanten bliver altså trættende at høre på for mig! Og musik kan slet ikke komme på tale med denne kombination Detaljer ja, men ikke på den måde...
Så jeg har smidt gamle NAD effekttrin ind i mellem, hvilket også giver betydeligt flere kræfter 
Mit råd: lyt grundigt og længe (minimum 1 time) på kombinationen før du vælger! Og umiddelbart vil Marantz være mit bud på en god receiver til de B&W'ere. Jeg kender dog ikke Marantz'ens styrke, men effekt er væsentligt i denne sammenhæng. Med et par hundrede watt bagi så kan de små 601'ere faktisk "sige" temmelig meget  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
ZanioN Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt meget på et denon og b&w anlæg kan ikk huske de nøjagtige modeller men ja de blev lidt skingre hvis du røg over 0 dB men ellers syntes jeg det lyder fantastisk er selv ved at spare sammen til en denon avr-3806 samt b&w 601 og lcr2 mener jeg den hedder til mit anlæg...
__________________ Mit Set up
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MalDock skrev:
| Ok. Synes også det lyder lidt mærkeligt hvis det skulle være et stort problem, da Hifiklubben jo har netop denne kombination (Denon og B&W) som deres primære produkter. - Klubben har vel en hvis hifi viden.
|
|
|
Tja, neutralitet i alle salgs-brancher er desværre ikke en standard. Da jeg i sin tid købte mit anlæg (B&W + Marantz) i HifiKlubben, var det sælger der sagde, at han foretrak Marantz istedet for Denon sammen med B&W. Mvh. prse
|
| Til top |
|
| |