| Forfatter |
|
nyny Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hjælp da jeg skal til at købe udstyr for første kunne jeg godt bruge nogle input, jeg har kigget på Yamaha RX-V540RDS så hvis nogle kender den vil det være fedt med et par komentar
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil råde dig til at købe en af modellerne fra Pioneer eller H&K, valg af reciever skal du betragte ud fra, hvilken lyd du ønsker. Hvor meget den skal drive. 5.1 eller 7.1. Kan du bruge multiroom funktionen til noget. Dine andre komponenter skal matche. Højtalere og DVD/CD-afspiller. Det nytter ikke noget at have anlæg for 30000 og højtalere for 1000 kr. Måske skal din dvd udskiftes eller andet. Jeg udskiftede selv alt for 3 måneder siden.
Et råd til dig fra mig er. At dit setup skal hænge sammen. Dit scarstick skal også være i god kvalitet, hvis dit tv altså er godt (fx.100Hz). De andre kabler skal også være i rimelig kvalitet. Så hellere købe noget der matcher hinanden i lyd og kvalitet.
I den blå avis er der et sæt surround-højtalere fra B&W til 7500kr. Normal pris 1500kr.
Det kan betale sig at købe brugt. Varen skal tjeckes og ses. Undersøg prisen, manger sætter den pris som de skulle have givet for det, til vejledende udsalgspris, den er altid tårnhøj og ikke hvad de har givet for det, med mindre de har jord i hovedet. Du kan købe et surround-anlæg billigere hos en forhandler end det som andre er villige til at sælge deres gammelt l**t for
Du skal også tage i betragtning hvor gammel det er hvis det er brugt. Fx. højtalere har en vis levetid, nogen gange længere end andre. Kommer an på hvor meget de er brugt på tidsrammen de er købt fra.
Køb ikke hos den første og bedste forhandler. undersøg markedet og gå ned i din lokale forhandler og sig hvad du kan få det til og hvad han kan sælge det til. Vær ikke flov over at gå noge tudser ned, han tjener godt på det aligevel. Du kan også opdigte prisen for forhandleren du ikke kender, det virker nogle gange  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
Vær ikke flov over at gå noge tudser ned, han tjener godt på det alligevel.  |
|
|
Hvis det er rigtigt, så må det være fordi man ikke betaler moms der hvor du bor  Hvis du tror du kan få 20% rabat så er mit gæt at det eneste der redder dig fra et los i r#ven er forhandlerens almindelige anstændighed....
JackD skrev:
Du kan også opdigte prisen for forhandleren du ikke kender, det virker nogle gange  |
|
|
Ja gør det, så er man jo en seriøs kunde.  Og ærlighed varer nemlig længst  Fjols!
</surt opstød over folk der tydeligvis ikke ved hvad de snakker om>
/U.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jack.. Selv om der er mange brådne kar blandt de danske forhandlere bør man da behandle dem med respekt!! - der kommer intet fornuftigt ud af at stå og lyve over for en sælger...
Jeg kunne aldrig finde på at gå ind i en butik og begynde at handle pris med en sælger som jeg ikke har et eller andet "forhold" til. Jeg får næsten altid rabat - i kraft af at man står og hyggesnakker med sælgeren om alt mellem himmel og jord, og dermed opbygger et mere eller mindre personligt forhold til personen. Det giver for det første en god oplevelse i forbindelse md handlen, og for det andet falder der næsten altid lidt af prisen 
/HC
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu snakker vi altså ikke om anlæg til 6000kr, men om et anlæg der koster omkring de 10000-22000kr kr. i mit tilfælde.....De fleste steder vil de fx sælge en Harman Kardon 8500 til 13-15000kr......men med den rigtige indstilling og mentalitet over for forhandleren kan han gå ned.
Mit anlæg kostede med tv, dvd, kabler, scarstik..højtalere 33000kr..
Andet sted 44000 kr, hvad jeg ellers kunne få i rabat...
Regn lidt på det, det er over 20% og det er ikke købt samme sted, jeg lod dem kunkurerer......og en realistisk løgn skader ikke, jeg ved hvad man kan tage for det....og eneste løgn var at jeg sagde jeg kunne få mit tv til samme pris et andet sted med bord og jeg fik den 500kr billigere med bord...
Er ked af at sige det carrotman mne du er ikke så smart som du tror, du er en af dem der bliver røvrendt.....jeg fik desuden yderligere kabler, scarstick med gratis og 50% rabat på højtalerkabler.....og bananstick. Nu snakker vi ikke om noget helt billigt kabler men til en værdi af 3000kr. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunden har altid ret. Lyder dette bekendt - som kunde har du da ret til at sige til forhandleren at det er for dyrt, så er det op til forhandleren at sige til eller fra.
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madhouse skrev:
| Kunden har altid ret. Lyder dette bekendt - som kunde har du da ret til at sige til forhandleren at det er for dyrt, så er det op til forhandleren at sige til eller fra. |
|
|
Jooooo - men ligefrem at stå og lyve for at spare et par hundrede kr???
Det er nok bare mig som er lidt selvhøjtidelig 
/HC
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
| Er ked af at sige det carrotman mne du er ikke så smart som du tror, du er en af dem der bliver røvrendt..... |
|
|
Næ, jeg er en af dem der har prøvet at stå på den anden siden af disken og høre folk lyve mig op i ansigtet....  Hvordan skal man som sælger tage en kunde alvorligt hvis han først han løjet en gang? Hvad så hvis han vil returnere noget (...den har aldrig været brugt...det lå ikke I kassen da jeg købte den...), eller vil have noget repararet på garantien (...det er ikke min skyld...). De gange jeg har haft begrundet mistanke om at folk har løjet for mig har jeg da nægtet at handle med dem, for det holder bare ikke. Hvis man ikke kan stole på folk en gang, så kan man nok heller ikke to gange. Jeg har efterhånden set en del herinde der er paranoide og tror de bliver røvrendt hver eneste gang de går ind i en forretning (mærkeligt nok er mange af dem fra Nordjylland - hvad er der galt med jer  ). Så køb dog jeres ting på nettet, så får I de billigste priser (men til gengæld også den dårligste service og det meste besvær). Det kan vel for h*lvede ikke være så svært at forstå. Hvis man blev mangemillionær af at drive en radioforretning, så kan jeg garantere dig to ting: a) der ville være flere forretninger og b) de ville have ferielukket ret tit....  .
/U.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
| ....og en realistisk løgn skader ikke... |
|
|

/U.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
Det er nok bare mig som er lidt selvhøjtidelig
/HC
|
|
|
Rart at se der er nogen der opfører sig anstændigt
/U.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan nu også lade sig gøre at få rabat uden at lyve.
Sæt dig ind i hvad du snakker om, så er der en chance for at sælgeren respekterer dig. Derved har du også mulighed for at komme en anden gang og få god service og rabat.
Tjek priser på nettet og for alt i verden sørg for at have dokumentation for dine påstande.
Det har fungeret fint for mig __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
|
I den blå avis er der et sæt surround-højtalere fra B&W til 7500kr. Normal pris 1500kr.
|
|
|
Ikke lige den bedste måde at sælge sit grej på. 
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
JackD skrev:
|
|
|
|
TROR NOK LIGE DER MANGLER ET NUL I NORMAL PRISEN 
|
|
|
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Jannick skrev:
JackD skrev:
|
|
|
|
TROR NOK LIGE DER MANGLER ET NUL I NORMAL PRISEN 
|
|
|
|
|
|
Jahh eller et nul for meget i brugtprisen he he.. 
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
for lige at vende tilbage til spørgsmålet, så har jeg for 3 mdr. siden investeret i en Onkyo Tx 600 surround reciver samt en H/K dvd 25 samlet pris 7500.- og jeg er meget godt tilfreds med reciveren og helt vild med H/K dvd 25
Hilsen Kim J
P.s Der er da helt vildt hvor lange trådene bliver i dette forum for tiden, skal alle bare lige komme med deres input på hvor dumme andres forslag eller er det bare for at få deres indlæg til at stige.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, alle skal give deres mening til kende uanset hvad! Og hvad angår indlæggene er det vel skide lige meget hvor meget man skriver - man får ingen præmier for at have flest, ergo free will rules!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
JackD skrev:
| Er ked af at sige det carrotman mne du er ikke så smart som du tror, du er en af dem der bliver røvrendt..... |
|
|
Næ, jeg er en af dem der har prøvet at stå på den anden siden af disken og høre folk lyve mig op i ansigtet.... Hvordan skal man som sælger tage en kunde alvorligt hvis han først han løjet en gang? Hvad så hvis han vil returnere noget (...den har aldrig været brugt...det lå ikke I kassen da jeg købte den...), eller vil have noget repararet på garantien (...det er ikke min skyld...). De gange jeg har haft begrundet mistanke om at folk har løjet for mig har jeg da nægtet at handle med dem, for det holder bare ikke. Hvis man ikke kan stole på folk en gang, så kan man nok heller ikke to gange. Jeg har efterhånden set en del herinde der er paranoide og tror de bliver røvrendt hver eneste gang de går ind i en forretning (mærkeligt nok er mange af dem fra Nordjylland - hvad er der galt med jer ). Så køb dog jeres ting på nettet, så får I de billigste priser (men til gengæld også den dårligste service og det meste besvær). Det kan vel for h*lvede ikke være så svært at forstå. Hvis man blev mangemillionær af at drive en radioforretning, så kan jeg garantere dig to ting: a) der ville være flere forretninger og b) de ville have ferielukket ret tit.... .
/U.
|
|
|
Tag lige og hids dig lidt ned, Hr. Gulerod. Typisk sjællændere og københavnere i særdeleshed at spille store og smarte over for de "dumme" nordjyder. Well, vi kan ikke alle være lige kloge, og spørgsmålet er så hvem der er klogest! Jeg har for nyligt fået handlet en highend cd-afspiller ned med 45%, og der det vel at mærke udelukkende ved at krydse mellem 2 forhandlere. At de partout ville matche priser, er vil ikke andres skyld end dem?
20% er da så absolut ikke svært at opnå, tjaa man behøver ikke engang være københavner for at opnå 20%! At spørge i et par forskellige forretninger er ikke særligt vanskeligt, og man behøver ikke engang lyve for at opnå det. At det så langt fra er alle der er frække nok til at spørge er så den side af sagen. Uanset så er det forhandleren der må sige fra, hvilket han naturligvis gør, hvis det ikke kan lade sig gøre.
Så hvis du i alle tilfælde står placeret bag en ydmyg butiksdesk og du føler at ville placere et spark i min røv for at spørge om prisnedslag vil jeg bare sige - kom frisk! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
som sælger, burde man vide, at køberen vil prøve at få det så biligt som muligt, alt andet vil da være og køberen burde vide at sælgeren skal have så mange penge som muligt.
og jeg må sige at avancen på nogle hifi produkter er til at blive sig over
men som køber ved jeg det, og vil til enhver tid prøve at få det så biligt som muligt
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Tag lige og hids dig lidt ned, Hr. Gulerod. Typisk sjællændere og københavnere i særdeleshed at spille store og smarte over for de "dumme" nordjyder. |
|
|
Jeg har absolut ingen intentioner om at lave det her til en jyder vs. københavnere-diskussion - det er for latterligt. Men når det er sagt, så er der altså en vis "kulturforskel"  .
Ronin skrev:
Så hvis du i alle tilfælde står placeret bag en ydmyg butiksdesk og du føler at ville placere et spark i min røv for at spørge om prisnedslag vil jeg bare sige - kom frisk! |
|
|
Det var ikke det jeg mente. Men hvis du kommer ind i en butik og forventer at få et prisnedslag, så vil jeg overveje det. Der er jo en grund til at der er priser på tingene - i hvertfald her på Sjælland  .
/U.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2003 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
manley skrev:
og jeg må sige at avancen på nogle hifi produkter er til at blive sig over |
|
|
Har du nogen eksempler som ikke er kabler og tilbehør?
manley skrev:
men som køber ved jeg det, og vil til enhver tid prøve at få det så biligt som muligt |
|
|
Klart nok. Det er der heller ingen der bebrejder dig. Men vær lidt realistisk. Det er stadig ikke gratis at yde en ordentlig service og have varer stående som du kan låne med hjem og prøve.
/U.
|
| Til top |
|
| |