Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: H/K "auto opsætning" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
renék
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ville lieg hører hvordan H/K's nye modeller virker med EzSet er det blevet bedre og kan det bruges til noget idag?

Har det selv i min AVR7000 og havde det også i 4000'eren men syntes ikke rigtig det var noget værd, begge modeller kørte testen fint nok, men med samme resultat, de  justerede bare alle 5 kanaler op på max og det var det.

Jeg overvejer nemlig at købe en ny reciever enten en H/K eller måske en Yamaha.

Det drejser sig om enten AVR7300 eller DPe2005, eller en Yamaha RX-V4600, og syntes at Yamahas auto setup virker noget bedre men har så heller ikke set de sidste nye fra H/K.

Inden der kommer alt for mange svar med at man absolut selv skal justere sin Reciever, men syntes bare at når de har den feature skal den også virke optimalt.

Til top Vis renék's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af renék

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge Yamaha´en, den har fået super anmeldelser verden over...

Det har H/K ikke just.

renék
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:

Hvis jeg var dig, ville jeg vælge Yamaha´en, den har fået super anmeldelser verden over...

Det har H/K ikke just.

Okay syntes nu ellers selv personligt bedre om H/K lyd mæssigt, men selvfølgelig skal yamahaen også have en fair chance inden jeg bestemmer mig endeligt

Til top Vis renék's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af renék

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

renék skrev:

Hej.

Har det selv i min AVR7000 og havde det også i 4000'eren men syntes ikke rigtig det var noget værd, begge modeller kørte testen fint nok, men med samme resultat, de  justerede bare alle 5 kanaler op på max og det var det.

Det skylles nok at du ikke har skruet nok op for volumen. Den justere alle kanaler til samme nivau så du skal stille volumen på en bestemt værdi (kan ikke lige huske hvad) ellers bare skrue op til den kun justere nogle af kanalerne.

Det er selvfølge lidt sent, når du alligevel skal have en ny, men bare for at du måske kan få lidt mere tillid til H/K på den front. Jeg har ikke prøvet det nye, kun hørt at det skulle være væsentlig bedre end det gamle system.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Den DSP der bruges i de nye (fra 435/635 og opefter) modeller er temmelig avanceret, blandt de kraftigste i den klasse. (Jeg har hørt at den Texas DSP der sidder i dem også bruges i nogle surround processorer i 30k+ klassen, men har ikke kunnet finde ud af om det er sandt).
Jeg kender ikke den DSP der sidder i 7000/4000 serien, men jeg ved at de forbedrede den en del med den nye TI DSP som de puttede i de nyere modeller. Dog lyder det underligt at EZset blot stillede på level for kanalerne.
I min 635 er der både parametrisk equalizer justering og niveau justering for de enkelte kanaler, og det fungerer faktisk ret godt.

L.

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

renék skrev:
vnv nation skrev:

Det har H/K ikke just.

Okay syntes nu ellers selv personligt bedre om H/K lyd mæssigt, men selvfølgelig skal yamahaen også have en fair chance inden jeg bestemmer mig endeligt

Lige præcis. Det er dine ører der bestemmer. Features kommer i anden række.

MVH WRONG

ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Du kan købe en ekstra mic til at sætte i siden på din remote...Det har jeg godt erfaring med, og desuden er den superflot ( trekandtet metal ting )
Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber de nye H/K recievere får du automatisk den målemikrofon med... og det foregår mega nemt... stil recieveren på 35 db og så kører det bare.. den indstiller det hele dog minus delay, skulle ihvertfald sættes af mig selv.. men fint nok  Kan bestemt kun anbefales...men som WRONG siger.. det er dine ører der skal lytte og ikke hvad der har vundet i testene

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Se om du ikke kan finde et sted hvor du har mulighed for at lytte til de forstærkere du har overvejet, og tag det derfra. For det er det du kan li du skal vælge ikke hvad der har været bedst i en eller anden test

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har en AVR8500 og her fungerer auto opsætningen fint, selvom den skruer lige lovligt meget ned for centeren hvis den selv får lov at bestemme

kokken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

hej

min h/k 8500 funker også fint med auto opsætning

Til top Vis kokken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kokken

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Min avr 7500 indstiller også "fint". Mine ører indstiller bedre, men det er da fint som udgangspunkt.

Jeg stiller alligevel altid sub og baghøjtalere ind til hver ny film. Man lærer ret hurtigt at finde ud af hvordan man selv kan lide at det lyder. Skråt op med om det hele teoretisk set spiller lige højt

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes