| Sendt: 06 Juni 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey håber du har fundet løsningen.
For lige hurtigt at vende tilbage, til det med at den siger de er ude af fase. Så betyder det i bund og grund at en af højttalerne (det kan også være flere), er blevet sat modsat til + - end de andre. Det betyder for højtalernes vedkommende, at når den ene højttalers membraner bevæger sig ud, bevæger de andre højttaleres membraner sig indad. Når dette sker vil det gøre at man får svært ved at retningsbestemme lyden, stereoperspektiv mm. falder til jorden, og det kan lyde mudret. Dette er skyldes hvis man skal beskrive det rent fysikmæssigt, at når to modsatte lydbølger mødes skaber de destruktiv inteferens, hvor de forsøger at udligne hinanden.
Håber ikke det var en alt for langhåret forklaring på faseproblemer. Skriv endelig hvis der er noget jeg ikke har forklaret ordenligt.
Mvh. Silhouette __________________ Min Denon og B&W Nautilus Bio...
|