| Sendt: 19 November 2003 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagen er at jeg skal investere i en ny forstærker til mit surround. Har noget M&K surround grej som er relativt vanskeligt at drive = lav impedans. Derfor er min HK AVR2000 nu på på vej til at blive send til de evige jagtmarker (som forstærker til min pc )
Leder efter noget ordentligt grej som primært skal spille surround i forb. med films. Det skal være godt, og jeg er villig til at smide op mod 40K efter det. Jeg er meget magelig af natur, så jeg vil have automatisk rum kalibrering med - det indskrænker vel umiddelbart valget til enten Yamaha AZ9 eller Pioneer VSA- AX10i? Her tænder jeg umiddelbart mest på Yamaha'en da den også har nogle ret lækre video features som f.eks. konvertering af interlaced til progressivt signal (har projektor). Nu har jeg bare hørt så megen brægen om recieivernes polio-agtige udgangstrin at jeg bliver helt nervøs. Hvad skal jeg forvente af Yamaha'en?
Allerhelst ville jeg gerne have noget separat grej, men jeg har ikke set en processor med automatisk rum-kallibrering? Så er der nok nogen, der vil anbefale at bruge AZ9'eren som dekoder og smide en effektforstærker på den - det ville plage mig umanerligt meget at lade dens indbyggede effekttrin gå til spilde, så det vil være allersidste udvej.
Gode dyr er rådne og alle hints er velkomne.
|