Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 17:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DIY forforstærker i Dolby Digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomsen86
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hey

jeg har i lang tid gået og puslet med ideén om at bygge et surroundanlæg selv. forstærkerne i sig selv er ikke større problem. men det jeg så går og spekulerer over er om det er muligt at bygge en Dolby Digital Dekoder selv. har søgt på nettet men har ikke fundet noget hverken diagrammer eller lign på noget andre har bygget.

fordi vil nemlig nødigt undvære surround, så havde tænkt mig at ville tage det digitale signal fra dvd afspilleren køre det igennem dekoderen og derefter i en DAC for derfter at sende signalerne videre til de forstærkerne.

er der nogle herinde der har erfaring i at bygge selv? eller kender princippet i Dolby Digital

 

Til top Vis thomsen86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomsen86
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

det er nok mere sikkert at vælge en DVD-afspiller med gode DA konvertere, og så tage signalet analogt 5.1 fra den.
Så skal du stadig lave en 6 kanals volumenkontrol, en niveautrimnings-trin, og effekt forstærkere.
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
thomsen86
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

hmm...niveautrimningstrin...?
Til top Vis thomsen86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomsen86
 
thomsen86
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

en af grundene til at jeg gerne vil lave en forforstærker med det hele i er at så kan jeg også lave en tonekontrol...ville det være muligt med den foreslåede løsning?
Til top Vis thomsen86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomsen86
 
thomsen86
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

hmm...ville det være realistisk at få fat i et diagram fra en dekoder og så lave et plagiat?

kan chippene fås?

har en  dvd med indbygget dekoder der bare står under sengen og ikke dur som jeg muligvis kunne snuppe nogle chips?

kom nu folkens, der må da være nogle der har forsket lidt i det.....

Til top Vis thomsen86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomsen86
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes