| Forfatter |
|
Hamburger Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hey jeg er ny inden for hifi så jeg kender sq ikke så meget til det endnu, så beklager hvis jeg ikke kan alle de faglige udtrykke Men til det sjove nu. jeg har tænkt mig at lave en lille bio i vores stue, så jeg ville bare lige høre om der var håbede på at i kunne give mig nogle gode råd inden jeg køber det.
Anlæg Spec: NAD T163v2 surround-forforstærker =5000kr
Front højtalere: B&W DM309 =5000kr Bag højtalere: B&W DM303 =2000k Midter højtalere: B&W DM303 =2000kr Center: B&W LCR 3   ; =2000kr Front Sub: B&W ASW600 10" bas =4300kr Bag Sub: B&W ASW300 8" bas =3300kr
Projektorer: TOSHIBA MT200 =9000kr
Lærrede: Qualityscreen CEL2420-V =5725kr Format: 16:9 Dug: Hvid - gain 1,1 Lærred str.: 240 x 165 cm Billed str.: 230 x 129,5 cm
I alt rundt regnet excl. Kabler =38325kr
For det første hvad kan i anbefale af kabler? og det skal selfølgelig være i den ok billige ende 100kr pr meter ca går nok.
Vil det gøre en stor forskel hvis jeg bruger GALE XL189 kabel 20kr pr. Meter til mine Bagerste og midter højtalere, mens jeg kører med noget dyr kvali kabel med bare front højtalere?
Tilbage til opstillingen, som jeg havde tænkt mig med de 4 bagerste højtalere vil jeg hejse dem lidt op, måske lidt højere end frontne... Vil det ødelægge lyden?
og er setuppet fint nok? eller kan jeg stille det op på en bedre måde? jeg tænkte også på om det gør en forskel at den højre front højtalere får mere luft til siden end de andre? hvis i ved hvad jeg menner? ;)
og så det sidste... Den bagerste Sub er det en fin ide? tænkte bare om det ikke vil blive lidt tamt uden?
Well det var det.. håber jeg får lidt respons :) og der tages lige forbehold for stave og gramatik fejl heh __________________ Fisk
|
| Til top |
|
| |
Brutus Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hamburger Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomasen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med én sub, og så kan du jo købe en lidt større én, for så for du også den bas som du vil have. Hvis du vil have 7.1 så synes jeg at du skulle vælge en en af disse forstærkere: NAD Denon Eller måske en Harman-Kardon, for de laver også nogle gode forstærkere. Nu kender jeg ikke den Projektor der, men jeg synes at du skulle vælge en med HD-opløsning istedet. Hvad har du tænkt dig at bruge som DVD-afspiller.
|
| Til top |
|
| |
Hamburger Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min dvd afspiller er en Daytek religeons fri men i første omgang har jeg tænkt mig at booste min lyd men ang. de 2 forstærkere, det har jeg så desvære ikke lige råd til lige nu... Jeg har ca 38.000 at gøre med i alt.. men B&W ASW650 12" sub vil det ikke blive for meget for de andre B&W højtalere? alså ikke fordi jeg ikke er glad for bas og hvis jeg nu købte den, så har jeg stadig den lille B&W ASW300B&W 8" sub til baggrund, vil den stadig kunne høres? og lige en ting til, jeg regner også med at bruge min comp til at se film noget af tiden, vil en 7.1 lydkort til omkring 500kr stadig virke som 7.1 med 9 højtalere? har ikke så meget forstand på lydkort Men er bare bange for at det kommer til at lyde lidt falsk når det kommer fra computeren.
__________________ Fisk
|
| Til top |
|
| |
Hamburger Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ohh sorry overså at du skrev en sub ;) men hva nu hvis jeg køber en lille sub til baggrund? vil det blive for meget bas?
__________________ Fisk
|
| Til top |
|
| |
Hamburger Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
er blandt andet et lydkort i kan anbefale?
__________________ Fisk
|
| Til top |
|
| |
Thomasen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg tror ikke at en ASW650 bliver for meget, men hvorfor er det at du vil have to sub?
Jeg gav de forslag om forstærkere da du sagde at du ville købe den NAD effektforstærker til 15.000, så mente jeg at du i stedet skulle vælge en integreret forstærker.
Ang. lydkort så er et 7.1 kort beregnede til 7 højtallere og en sub, men hvis du bruger den digitale udgang på et lydkort, så mener jeg at den bare sender det orginale Dolby eller DTS signal videre, som kun er 5.1 og så er det forstærkerens job at lave signalet om til 7.1.
|
| Til top |
|
| |
Hamburger Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh men det var også en god ide med den der integreret forstærker.. Men jeg har desvære ikke lige pengene til at starte ud med sådan en, det samme gælder NAD T973 effektforstærkeren  derfor bliver det nok en NAD T163v2 jeg ligger ud med. Eller kan jeg også bare bruge den der integreret nad forstærker som en effektforstærker kombineret med NAD T163v2? man sparer da 5000kr frem for at købe den der NAD T973 effektforstærker  har ikke så meget kendskab inden for det... grunden til at jeg godt kunne tænke mig at købe den ekstra sub til baggrund. er for at krydre bag lyden lidt nu når jeg må nøjes med de små DM303, men er det fornuftig nok? jeg ved ikke helt hvordan det kommer til at lyde, men igen jeg er ny inden for hifi  __________________ Fisk
|
| Til top |
|
| |
Thomasen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kun køber en NAD T163v2 vil der slet ikke komme noget lyd ud, da det er en forforstærker, så derfor skal du købe en intergreret forstærker i steden for, eller en effektforstærker udover.
Hvordan har du tænkt dig at du vil tilslutte den sub til baghøjtallerne?
|
| Til top |
|
| |
Hamburger Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |