Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Sorround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2003 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er efterhånden blevet ret vild med ideen om at opleve en bedre lyd end mit nuværende stereo eller "incredeble Sorround", som mit Philips fjernsyn så flot giver mig mulighed for at vælge imellem - selvom det "incredeble Sorround" ikke er i nærheden af at være sorround.

Derfor er jeg nu på udkig efter et sorround system med DTS, som kan give mig sorround og som dermed kan give mig en del bedre lyd. Mine økonomiske midler er dog begrænset til en 5000-6000kr og for dem skal jeg helst have et fuldendt sorround system, som er okay.

Når jeg skriver okay er det fordi, at jeg udemærket godt ved at entusiaster (som der jo er en del af herinde) ikke kunne drømme om at bruge mindre end 20000-40000kr på et Sorround system - men for mig der mest vil bruge den til lidt TV-film og DVD er jeg sikker på at 6000kr er nok.

Jeg har forhørt mig lidt omkring, så jeg har en smule viden om tingende og har fundet ud af at ting som Coaxial udgang er nødvendig for at få DTS lyd plus at Dolby Pro Logic II er nødvendig for at få sorround på TV'et, så de ting skal den gerne have - undtagen hvis I har nogle andre gode idéer som giver en ligeså god lyd.

Jeg har også været på nettet og ledt med lys og lygte efter nogle sorround systemer, som jeg har råd til at betale og som virker udemærkede til det brug jeg har for det og links til dem jeg har fundet vises nedenfor:

1. http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store /da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=5T5JAuw5 5fFJN9OE2E-K4-Ycn_q2py6cnd8=?ProductID=H3PD4QjoXnkAAADxFFLUS DS5&CatalogCategoryID=FjXD4QjoKQQAAADwWv9wt_IE&filen ame=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes _text

2. http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?ProductID=1324 8

3. http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?ProductID=1322 1

4. http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?ProductID=1321 8

I må gerne komme med kommentar til dem, og sige hvilken af dem der er bedst og hvis i kender andre systemer som jeg burde kigge på er i meget velkomne til at skrive dem til mig.

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2003 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hej..

Generalt er der mange herinde som fraråder at købe hos Shopman, men personligt har jeg selv gjort 2 meget gode køb . Men det må være op til dig om du tør...Der er en del tråde du kan læse vedr. køb hos shopman.

Det sony anlæg fra Shopman DAV-S888 må siges at være et meget godt tilbud. Du får en ok lyd, helt klart bedst til film, og du får en masse formater (Ikke alle de nyeste, men den kan da spille SACD!). En godt køb, det vil du ikke fortryde til den pris!

MVH Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Sony DAV-S888 har så vidt jeg kan læse ikke coaxial udgang, hvilket jeg har hørt er en mega mangel, hvis man vil have DTS lyd - er coaxial udgang så vigtigt? og hvad gør coax bedre end andre ting?

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2003 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Coaxial eller optisk er vigtigt. Et digitalkabel skal forbindes mellem dvd og receiver, som sørger for at du kan afspille Dolby Digital og dts.

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

En af mine venner har fortalt mig at uden Coax udgang kan man ikke få DTS, er det virkelig rigtigt?

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2003 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Sezuan skrev:
En af mine venner har fortalt mig at uden Coax udgang kan man ikke få DTS, er det virkelig rigtigt?

Nej, det er forkert. Du får lige meget DTS om du bruger Coax eller optisk.

Det er lidt hip som hap om man foretrækker coax eller optisk. Nogle mener at coax giver en lidt mere analog lyd i forhold til optisk, dvs. knap så sprød/hård lyd i nogle tilfælde.

Jeg har altid selv benyttet optisk, som har været fint for mig. Det var engang hvor jeg kørte med Thule PR250B og diverse effektblokke på. I dit tilfælde vil jeg vove at påstå det er fuldstændigt ligemeget om du kører med Coax eller optisk.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 November 2003 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hos www.mediacheckpoint.com har de flere anlæg, med højtalere o.s.v.

Et godt sted, som også er billigt.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres gode svar og links - jeg fandt nogle systemer på mediacheckpoint.com som jeg umidelbart syntes lyder ret gode - men som sagt har jeg ikke megen forstand på det så vil lige høre jer om det.

1. http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storef ront/3fbe0f580009bdec27400a32b8950656/Product/View/028292501 3406

2. http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storef ront/3fbe0f580009bdec27400a32b8950656/Product/View/028292501 3338 + http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storef ront/3fbe0f580009bdec27400a32b8950656/Product/View/401024300 6550 

Jeg hælder selvfølgelig mest til den første system, da den er billigst og tilsyneladen opfylder de krav jeg har til det - nemlig der skal være Dolby pro logic II og den skal kunne levere DTS.

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Dog er der ikke DVD-afspiller med i system 1, men jeg har allerede en Thomson dvd afspiller som kan køre DTS.

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Argh, der er lige nogle links der ikke virker men det gør ikke noget for i stedet for har jeg fundet dette system - http://www.mediacheckpoint.de/cgi-bin/mediacheckpoint.storef ront/3fbe2d5a005cce6427400a32b8950670/Product/View/404236210 0383

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Kan ikke se nogen af de links der.

Generelt kan man sige om surroundanlæg i den billige ende 2-5k at man får hvad man betaler for.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Det er dælme sørgeligt at de links ikke virker mere, for de virkede da jeg testede dem - men okay sådan kan det gå.

Til en orientering kan jeg skrive om dem her:

1.HARMAN KARDON SYSTEM 1538 (Ca. 4.800 DKK)
Heimkino-Receiver mit Surround-Lautspre- cher-System bestehend aus einem Aktiv- Subwoofer, einer Center- und vier Satel- litenboxen, 5x40 Watt WRMS-Leistung, Dolby Digital, DTS, Pro Logic II

Heimkino-Receiver mit Surround-Lautspre-
cher-System bestehend aus einem Aktiv-
Subwoofer, einer Center- und vier Satel-
litenboxen, 5x40 Watt WRMS-Leistung,
Dolby Digital, DTS, Pro Logic II

2. Denon AVR-1804 Schwarz (ca. 4.900DKK)
Kanal-A/V-Receiver mit Dolby Digital EX-, DTS-ES- und Pro Logic II-Decoder

Volldiskrete 6-Kanal-Endstufe mit 125 Watt (6 Ohm, DIN) pro Kanal und optimiertem Netzteil-Design
Dolby Digital EX- und DTS-ES Discrete 6.1/Matrix 6.1-Decoder, Dolby Pro Logic II-Decoder
Hochauflösender Analog Devices 32-Bit Melody-DSP
Getrennt einstellbare Laufzeitkorrektur für alle Kanäle
S-Video-Konvertierung
komfortables Bildschirmmenü (On Screen Display)
Front-A/V-Eingang mit optischem Digital-Eingang und Abdeckung, optischer Digital-Ausgang, PHONO-Eingang
UKW-Stereo-/MW-Tuner mit 40 Senderspeichern, RDS und Radiotext
Ergonomische und vorprogrammierte Multi-Funktions-Fernbedienung mit GLO-KEYS

Canton Movie 10-MX

Satelliten:
Auch beim Movie 10-MX schätzen Heimkino-Fans die Verbindung aus kompakten Abmessungen und einem erstklassigen Kinosound. Die vier schicken Minisatelliten schmücken nicht nur jeden Raum � sie garantieren auch einen resonanzfreien, raumfüllenden Klang mit erstaunlicher Feinzeichnung und viel Volumen.
Center:
Die rundum identische Klangabstimmung der Lautsprecher schafft ein äußerst homogenes Klangbild und verspricht realistische Raumeffekte. Für eine naturgetreue Wiedergabe der menschlichen Stimme sorgt der Centerspeaker, der idealerweise auf oder unter dem Fernseher platziert werden sollte.
Subwoofer:
Wie alle Subwoofer lässt sich der Aktivsubwoofer des Movie 10-MX frei im Raum aufstellen, da unser Ohr tiefe Frequenzen nicht eindeutig orten kann. Mit seinen pegelfesten, kräftigen Bässen rundet er den Kinosound vor allem bei Actionszenen oder Naturgewalten kraftvoll nach unten ab.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2003 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hos www.hifi-import.dk har du måske også noget for dig?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes