Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Placering af højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at bygge hus og i den forbindelse grubler og grubler jeg over hvorledes jeg skal placere højttalerne i det kommende surround setup.

Der skal ikke herske tvivl om at jeg går på kompromis med det perfekte både i placering og højttalervalg, men sådan er det. Jeg selv og fruen skal begge kunne holde ud at se på løsningen - og dog stadig have semi-potent lyd!

Højttalerne er følgende... 3 x Canton CD360F til front og 2 x Canton CD50 til bagerste surroundkanaler. Dertil en Canton SC25 subwoofer til at levere bunden.

Men, som sagt... Det er placeringen af højttalerne jeg ikke rigtig kan hitte ud af. Enten bliver det asymetrisk - eller også bliver det meget tæt (3 x front meget tæt på hinanden).

Nogen der har idéer? Se stue her: http://stuff.freestyler.dk/Billeder/Stue-oppe-fra.jpg

Cheers
Rolighed

Til top Vis rolighed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolighed

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hvad med at stille sofaen der hvor fladskærmstv'et hænger og flyt tv'et over hvor sofaen står.

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

zico skrev:
Hvad med at stille sofaen der hvor fladskærmstv'et hænger og flyt tv'et over hvor sofaen står.

Jeg tror ikke der bliver noget flytten rundt med sofa/fjernsyn. Og muligvis vil det ikke hjælpe så meget... Jo, der bliver mere væg at placere fronthøjttalerne på men jeg har stadig et problem med baghøjttalerne så.

Er der nogen der har erfaringer, gode som dårlige, med at placere højttalerne asymetrisk? Altså i mit tilfælde ud i hjørnene af stuen. Hører man ingen forskel når bare Balance er justeret?

Cheers
Rolighed

rolighed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig INGEN med kommentarer? Der må da være nogen med enten et surround setup hvor fronthøjttalerne står asymetrisk? Eller hvor de 3 fronthøjttalere faktisk kun står indefor en bredde på ca. 2,6m?

Cheers
Rolighed

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes