| Forfatter |
|
Rynkeby Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber at der er en derude der kan hjælpe med dette:
Jeg vil lave et værelse, hvor der er 5,1 surround sound, derefter vil jeg benytte de 2 ekstra kanaler fra et 7,1 system til at trække kabler til et andet værelse, der vil jeg have højtalere til musik.
Kan jeg se DVD med 5,1 i værelse 1 samtidig med at jeg høre CD i værelse 2? Har både en DVD og en CD afspillere.
Jeg vil også gerne have en IR/FM sender således at jeg kan styre den ekstra Cd/radio fra værelse 2, vil det give problemer hvis jeg sidder i værelse 2 og skifter radio/skruer op/ned, eller tænder for Cdén, samtidig med at der bliver set film i værelse 1
Jeg har læst lidt om multiroom bla Marantz SR 5600 vil den kunne løse opgaven?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man godt. Du kan evt. download manualen til SR5600 fra www.marantz.com, der kan du læse hvordan det gøres.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 11 Juli 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
de fleste mærker der laver surround udstyr har en/flere modeller som kan køre multiroom/zone 2 (og til tider zone 3). nogle af dem er begrænset på kun at kunne levere signalet til en ekstern effektforstærker, så det skal du lige huske og undersøge hver gang du ser ordet multiroom. IR extenders kan man få mange steder, den smarteste jeg har set er fra HFK hvor man kun skal det ene batteri bruges som RF sender, men den kan sikekrt også fås andre steder. Så ud og kig i div. hifi forretninger..
God jagt
|
| Til top |
|
| |
Rynkeby Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg ikke har kunne finde en en med mulitroon og multisource. Således at jeg kan have både en cd og en DVD til at spille på samme tid, et i hver værelse.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan Marantz SR5600 - den understøtter multisource.
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
HK har Zone 2 med multisource. Du skal blot være opmærksom på at ihvertfald HK kun vil spille analoge kilder i Zone 2, da der kun er én DAC. Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende med Marantz, men det er helt klart muligt.
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Rynkeby Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop set lidt på H/K der virker meget gennemført. Så har jeg talt med en del forhandlere af marantz og der er ingen der kan svare på, om det kan lade sig gøre. hos den ene for man en ting at vide hos den anden noget andet.
Syntes at der en ufatteligt at Marantz egne forhandlere ikke kender deres produkter, håber at der er en herinde det har prøvet det og kan komme med et par råd.
|
| Til top |
|
| |
Gyzzo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rynkeby skrev:
Så har jeg talt med en del forhandlere af marantz og der er ingen der kan svare på, om det kan lade sig gøre. |
|
|
Konklusionen har ikke ændret sig siden vi talte sammen i går. Marantz SR 5600 understøtter multisource.
Ved at læse i manualen, kan du danne dig et indtryk af hvordan funktionen virker og om den lever op til dine forventninger.
http://www.marantz.com/pdfs/e_sr5600_man.pdf
|
| Til top |
|
| |
Rynkeby Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværrer henviser linket til sr5500 og jeg er også glad for de rå jeg har fået fra jer. Der er bare ikke nogen der har prøvet at sætte det op.
Da jeg kontaktet min lokale forhanler i kbh for en demo, fik jeg at vide at dette ikke kunne lade sig gøre, Som fortalt i telfonen vi jeg gerne være 100% sikker for at undgå at skulle sende forstærkeren frem og tilbage.
I manualen til SR5500 står der også at man skal bruge en særlig multiroom remote og modtager, for at få mere information om multiroom, denne har jeg ikke kunne finde oplysninger på. ved godt at I fortalte at der snart kommer nye.
Som vi talte om vil det være fint om I har mulighed for at tæste det, da jeg er meget varm på SR5600. og det kan være at forhandleren i kbh, bare ikke har helt styr på sagerne.
Hvis I kan hjælpe vil jeg blive meget glad.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får min (SR-5600) mandag eller tirsdag, så skal jeg prøve at se og jeg kan få tid til at teste det i løbet af næste uge.
|
| Til top |
|
| |
Rynkeby Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville bare være helt perfekt, som sagt ligger manualen til SR5600 ikke på Marantzs hjemme side, men den henviser til SR 5500. Så det ville være fedt at finde ud af om man kan se dvd i zone1 samtidig med der høres cd i zone2, og hvis de to zoner kan styres fra remoten uafhængige af hinanden :-)
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arcams surround receivere i Diva-serien har også multi-room funktion, hvor zone 2 kan afspille en separat lydkilde. Jeg har ligesom dig overvejet at anvende denne funktion, men jeg har desværre ikke fået afprøvet det endnu, måske jeg får tid i weekenden.
Du kan evt. kontakte KT Radio i Kbh. for mere info. Alternativ kan du downloade manualerne hos Arcam.
http://www.arcam.co.uk/downloads/DiVA%20AVR300%20handbook.pd f
Både Marantz og Arcam laver gedigen surround receivere hvor man også prioriterer stereodelen højt. Jeg købte Arcam AVR350 for et par måneder siden - den spiller som en drøm 
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rynkeby Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har talt med KT Radio, de siger det fuldstændige modsatte af Tape Connection. det er ikke helt let.
Jeg er dog rimelig sikker på at man skal bruge en multiroom unit og remote, den kan jeg dog heller ikke finde nogle steder.
Håber forsat på noget hjælp, selv om det ser lidt lysere ud.
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs side 32 i manualen! Multiroom unit og remote er kun nødvendig hvis du vil fjernbetjene fra det andet rum.
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan du ikke bare høre på hvad vi siger?
jeg har en marantz sr5600, iflg. manualen kan den, og det virker ret let. hvis der er noget særligt du vil have mig til at teste kan du bare sige
til. jeg har dog ikke mulighed for at teste det med 2 digitale kilder.
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er 90% sikker på at Denon AVR-4306 kan klare den __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
Rynkeby Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg skal anskaffe mig for at kunne betjene SR5600 via en remote. som jeg læser det kan det vil lade sig gøre en digital enhed og en analog. dog kan man ikke sådan lige benytte remoten til at styre zone 2 der hvor jeg vil bruge den analoge enhed.
Nogen der ved hvad jeg skal anskaffe for at betjene zone2 med en remote?
|
| Til top |
|
| |
Gyzzo Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra Marantz's nuværende produktudvalg, kan jeg kun se, at en kombination af RX7001 & RC 5400 vil kunne opfylde dine krav. Denne løsning vil dog være ude af proportioner rent prismæssigt. I manualen henviser de til en fjernbetjening og en modtager, som formentligt er på vej. Kontakt evt. importøren af Marantz og forhør dig omkring tidshorisonterne for disse.
Men det er ikke utænkeligt, at det bliver billigere at købe en Marantz PM4001 til det sekundære rum fremfor multiroom enhederne.
|
| Til top |
|
| |
Rynkeby Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver at høre hvad Marantz siger, og håber på svar.
|
| Til top |
|
| |