Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nye højtalere til Ny lejlighed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
psico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg søger efter råd omkring et køb af nogle nye højtalere, da vi står og skal flytte i ny lejlighed.

Højtalerne skal primært bruges til at se film i surround, samt en enkelt gang musik til fest eller 2 i lejligheden.

Indtil videre har vi:

- JVC DR-MH300 DVD/HDD optager

Når vi er flyttet (om 2 uger) køber vi yderligere:

- JVC HD-56ZR7 HD-ILA Hybrid TV

- JVC RC-D701 Surround Receiver

Jeg er lidt i tvivl angående forstærkeren, men indtil videre har designet (samme som optager og TV), samt at jeg kan køre HDMI fra Optageren igennem forstærkeren og videre til TV'et, gjort at den er et varmt emne. Er det et helt tosset valg ? eller er der andre jeg bør kigge på ?

Problemet er så nu højtalere + Subwoofer. Da jeg har hørt at man helst bør undgå at købe højtalere fra de firmaer der primært gør sig i elektronik, F.eks JVC, Pioneer osv.. Ender det nok med at jeg ikke køber JVC højtalere. Medmindre der er nogle der mener noget andet ?

Vi har desværre kun ca 4000-6000 kr at købe disse ting for. Stuen det skal stå i, er dog heller ikke speciel stor. Desværre er stuen lavet sådan at vi kommer til at være ca 3m fra frontspeakers og 3m fra rear speakers. Er det normale ikke at man har rears meget tættere på ?

Jeg er blevet foreslået "Audio Pro Cinema Precision" fra TapeConnection til 3995 som nogle af de bedste højtalere jeg kan få til denne pris. Da jeg ikke har den fjerneste forstand på højtalere håber jeg at i vil give jeres mening omkring dette valg, og også hvis der er noget bedre jeg kan få. Jeg syntes selv at de ser meget "små" ud. Kan de stadig give et ordentligt drøn, og er specifikationerne ok? Jeg har læst andetsteds på dette forum at jeg bør have en Center der kan gå ned til 80Hz (pga dialogen), men disse ser kun ud til at gå ned til 100Hz...hvilket vil give et problem ?

Vi har som sagt op til 6000kr, og det ville ikke skade hvis det blev et 6.1 eller 7.1 sæt, hvis det altså ikke skader kvaliteten alt for meget. Vil man kunne høre stor forskel på henholdsvis 5.1, 6.1 og 7.1 ? Lige nu har vi 5.0 i vores gamle lejlighed, og det er virkelig bare en gang skrabsammen højtalere fra forskellige familie medl. Så vi håber at kunne gøre det ordentligt i det nye.

På forhånd mange tak.

Dennis og Laila

Til top Vis psico's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af psico

psico
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Ingen der har en mening om "Audio Pro Cinema Precision" ? Eller måske "Argon højttalersystem" fra HIFI-Klubben til 7500 / "Dali Concept 6" systemet til 5500+subwoofer ?

Håber i har nogle bud, om hvilke af disse der er de bedste.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt noget godt om JVC's højttaler produktion, og synes helt klart at du skal gå efter noget andet.

Dali Concept 6 ville være et godt bud. Ellers vil disse helt sikkert også være et godt køb:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5& ;emne=visprodukt&Gruppenr=28&ID_infoside=16049

Men hold dig fra argon. Der er altså en grund til at de fleste seriøse højttalerproducenter laver deres højttalere i store firkantede kabinetter. De små argon er kun designhøjttalere, og kan ikke det samme som højttalere i en ordentlig størrelse.

Desuden ville jeg nok også se på en anden forstærker. Selvom den har HDMI, er jeg ikke sikker på at lydkvaliteten på nogen måde lever op til den du finder i fx Marantz, NAD, Denon og Harman/Kardon. JVC er generelt kendt for at lave plasticprodukter som ikke har det fjerneste med god lyd at gøre.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

psico
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Ok, mange tak for info.

Ser ud til at det indtil videre bliver Concept 6 sættet de har i HIFIKlubben. Desværre hører der ikke en Sub med.

Vh

Dennis

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at gøre dig selv den tjeneste at lytte til andre producenter end Dali inden du bruger sparepengene. Efter mine ørers vurdering får man en utrolig intetsigende og kedelig musikformidling fra Dali.

Prøv noget vildt, lyt til hvad dine egne ører fortæller dig.....

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes