| Forfatter |
|
The Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg er sammensat af følgende:
Receiver: Yamaha RX-V 740
DVD-afspiller: Pioneer DV-535
Video: Samsung SV-80XK
TV: Dantax 33" (Model-nummeret kan jeg ikke huske...og fjernsynet vejer en rund milliard kg, så jeg er ikke lige så tændt på at flytte rundt med det  )
Center-ht: Mission 75-c
Front-ht: Dali 15a
Bag-ht: Eltax HT-2 (bipolare højtalere magen til de "Linear Response", som jeg ved mindst et par stykker herinde fra er ejere af...)
Sub: Yamaha YST sw-800
Jeg har købt mange af tingene brugt og derved sparet en pæn stak "moneter" (TV, Video, Center-ht og Front-ht)
Jeg skal nok få smidt nogle billeder ind, så hurtigt som muligt!
Jeg er i øjeblikket på nippet til at købe en passiv SVS-subwoofer (16-46 CS) og en brugt effekt-forstærker Samson S-700 til at drive den (2x350 w i 4 Ohm) (Til den samlede pris af ca. 7000 kr), men er der eventuelt andre opgraderinger i min setup som i mener presser sig mere på, som kan fåes til ca. samme pengde penge?! Subs såvel som andet...
(Det skal lige siges- jeg er en "bas-freak", og til prisen skulle det ikke kunne fåes renere, dybere og ved et højere lydtryk, end ovennævnte sub) __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
jensen_one Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke lige den omtalte sub, men en passiv sub duer ikke i en hjemmebio, jeg tror det ville være bedre med 2 små aktive.
Du kan rent faktisk godt få 2 nye subwoofere med mere 350 watt stykket til de 7000, + det du kan få for den du har nu.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej The Bruce
Jeg kan varmt anbefale Yamaha YST-SW1500, hvis du er "bas-freak". Den laver masser af bas og har fået gode andmeldelser. Jeg har 2 af dem og den ene er til salg for en meget attraktiv pris. Du kan sende en privat besked, hvis du skulle være interesseret.
V. H.
Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig en der har den receiver som nok snart bliver min .
Hvordan spiller den? Og hvordan er den i surround og i stereo?
Please svar mig jeg glæder mig så pissemeget 
__________________ Mvh Casper.
www.gamersforum.dk
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen_one skrev:
Jeg kender ikke lige den omtalte sub, men en passiv sub duer ikke i en hjemmebio, jeg tror det ville være bedre med 2 små aktive.
Du kan rent faktisk godt få 2 nye subwoofere med mere 350 watt stykket til de 7000, + det du kan få for den du har nu. |
|
|
Hvordan kan du lige sige, at en passiv ikke ville fungere i en hjemmebif! Hvordan er det lige du kan generalisere sådan?! Den passive version af den nævnte sub (de laver OGSÅ en aktiv med en forstærker på 320 w) skulle i følge dem selv kunne præstere et lidt højere lydtryk eftersom der ikke er nogen forstærker til at optage plads inden i sub'en!
Er det pga. en eventuel mangel af indstillingen af crossoveren eller lignende, for dette kan jo indstilles på Receiveren!
Vil du ikke forklare hvad du mener?!
__________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI_n00b skrev:
Endelig en der har den receiver som nok snart bliver min .
Hvordan spiller den? Og hvordan er den i surround og i stereo?
Please svar mig jeg glæder mig så pissemeget 
|
|
|
Jeg er selv fuldt ud tilfreds med den! I sin tid gav jeg 5300 for den i Tapeconnection (...og den er jo faldet i pris siden...) Min "Biograf" er kun ca. 16 m2, og den kan (Selvfølgelig!) sagtens spille denne op til UG- INGEN klager herfra!
Nu har jeg ikke hørt- hvordan ældre Yamaha modeller har klaret den i stereo, men jeg har hørt fra flere, der har sagt, at de nyere modeller har en anderledes lyd end de gamle (altså meget b-e-d-r-e, hvis du skulle være i tvivl!)
EDIT: De skulle vidst ha' indkorperet en del af de tekniske erfaringer, de har gjort sig med topmodellerne (Bl.a. DSP-AZ1 og DSP-AZ2) i de noget billigere modeller (f.eks. RX-V serien) __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvid du vil have bas, så tjek Dali swa 15. Den sparker røv . Jeg har selv en swa12 og det er mere end rigeligt til min bio.
MVH WRONG
|
| Til top |
|
| |
GuessWho Branchemedlem

Frits, System Audio
Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej The Bruce.
Jeg kender heller ikke den sub. du omtaler, men hvis man laver den i aktiv version, og så blot tager forstærkerdelen ud, og så bagefter siger, at det er en fordel for gengivelsen at kabinettet er blevet stører - så ved man ikke hvad man laver i det firma. Det er ikke seriøst udviklingsarbejde.
Mit forslag til dig, som ikke kan få bas nok. Brug 2 aktive sub´er i stedet! Du har en ikke vildt potens centerhøjttaler - hvorfor ikke hjælpe den lidt? Tilslut et stk. sub. direkte til sub.out og tilslut nummer 2 til Center-out. Nummer 2 sub. skal justeres ret præcist, men hvis du vælger en god hurtig subwoofer (glem de kæmpe jordskælvsmodeller med 15" og lign.) så kan du virkelig få knald på centeren - hvor der jo foregår mere og mere på de nye film.
|
| Til top |
|
| |
The Bruce Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guess Who- prøv at kigge på deres hjemmeside www.svsubwoofers.com
Jeg vil godt love dig, at de ved, hvad de snakker om! Tag desuden lige et kig på bare én af de forbruger-anmeldelser der er af deres subs! OK karakterer hvis du spørger mig!
Den sub jeg har kig på er en "cylinder-sub" og altså ikke en kasse som "normale" subs ofte har form af!
Den laves i både en passiv og en aktiv model- og at kalde det userøst udviklingsarbejde at lave både med og uden indbygget forstærker blot fordi den ene måske "udstøder" 1 dB eller 2 mere ved ekstremt dybe Hz virker lidt dumt!
Det er jo ikke alle folk, der har lyst til at ha' en ekstern forstærker til at stå og fylde op, når sub'en er så stor som den er (116 cm høj!!! 16" i diameter!!!) __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
| Til top |
|
| |