Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Kan ikke vælge ?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lasse3000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun skruplet over hvilken jeg skal købe. Har snævret det ned til 3 kandidater. Den skal præmær bruges til stereo med Sub tilsluttet i hverdagen hvor jeg har fået ny laptop hvor den har s/pdif udgang. Men 2 gange i ugen ca. skal den bruges til surround. Er PT ved at samle systemet fra JBL som hedder Studio L. Som er i den dyre ende. Der findes utallige diskussioner om hvor vidt jbl er godt eller ej. Men er JBL fan  Den skal kunne levere klar dynamisk lyd. Subben skal nok buldre med en 600 watt aktiv 12" Valget står som følgende.

H/K DPR-2005

DENON AVR-2807

Marantz Sr-7500 eller Sr-8500.

Har personligt selv lyttet til Denon vs. NAD og må sige var vild med NAD til jeg hørte den op imod denon. Lyden var alt for dyb og indelukket og ingen dynamik samlignet med denon. Har en ven som har DPR-2005, men tager den udelukket pga. design da damen også vil have noget der er flot og ikke bare stort. Dog har det ingen betyding for valget.

Til top Vis lasse3000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse3000

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Af de tre ville jeg vælge SR-8500, det den i mine øjne har det største overskud og nok er den der bedst kan drive dine valgte højttalere.
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

lasse3000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Kan du gå i detaljer med hvad man får mere ved 8500 vs 7500 ?

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Sakset fra TC's hjemmeside (deres formulering)

Hvis du vil opbygge et surroundsystem hvor lydkvaliteten ved afspilning af musik er i topklasse, er SR 8500 reelt uden konkurrence i prisklassen! Marantz har tradition for at udsende "tweakede" versioner af flere modeller - SR 8500 kan betragtes som en tweaket version af SR 7500, dog med et par yderligere tilføjelser: Takket være en særdeles kraftig "toridial transformer" strømforsyning leverer SR 8500 rigeligt med power, og alle komponenter er særligt udvalgte med henblik på bedst mulig lyd. Kobberafskærmninger sørger for at støj fra diverse komponenter får mindst mulig indflydelse på lydkredsløbene, og resultatet er en gengivelse på decideret hifi-niveau. Oveni denne ypperlige lydkvalitet kan SR 8500 prale med et imponerende opbud af features: Alle kendte surroundformater understøttes, og med den medfølgende mikrofon sker opsætningen automatisk. Som noget ganske enestående har SR 8500 to DVI indgange og en udgang. Dermed kan du gennem SR 8500 tilslutte to digitale videokilder, f.eks. en DVD-afspiller og en PC, til et tv eller en projektor med kun én DVI indgang. Den medfølgende fjernbetjening, RC 1400, er fuldt programmerbar og kan sættes op præcist som man ønsker, således at den kan styre alle apparater man måtte have stående i stuen, og SR 8500 er forsynet med en række specielle tilslutninger til brug i custom-installationer, hvilket f.eks. giver mulighed for at gemme receiveren helt væk og betjene den med en ekstern IR-modtager, eller lade den kontrollere et motor-lærred. Med andre ord leverer SR 8500 alt hvad hjertet kan begære, både hvad features og lydkvalitet angår. I dette lys er prisen meget, meget lav - hvis du er på udkig efter en receiver i denne prisklasse behøver du ikke kigge længere!

Du må ned og lytte!
Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

HDCD og mulighed for firmware update samt en anden/bedre remote er "de ligegyldige" ekstra ting

Mere væsentligt er lydkvaliteten, jeg mener at SR8500 er mer prisen værd da du har/får behov for kontrol i bunden. også er stereogengivelsen marginalt bedre på en SR-8500 igen i mine øre

Men køb nu intet uden at prøve de forskellige der hjemme, det er trods alt dig der skal leve med løsningen!

lasse3000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Bare det jeg har lidt svært ved at der er 60 km til nærmeste marantz forhandler og så giver det hurtig små 300 km ved at prøve de 2. Hvorfor ikke denon ? H/K ? Er de bare ikke på samme nievaue som marantz ? Hvor gammel er sr-7500 og sr-8500 ? Jeg ved nemlig Denon avr-2807 er helt ny altså max 3 mdr gammel så der er vel mere ny teknologi i den ? ved den har f.eks. hdmi.

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke få alt for intet. Desto flere tekniske ting der puttes i en maskine, desto mere må der spares på det basale.

Du må gøre op med dig selv hvad der betyder mest. Jeg har fundet mit kompomis som jeg er 100% tilfreds med.

Jeg havde også SR-8500 med i overvejelserne og den tabte kun p.gr.a. jeg også ville bruge den til billeddistribution over 12 meter. Da DVI-udgangen ikke kunne garantere denne rækkevidde, måtte jeg fravælge produktet.

Hvis du kan lide denon-lyden, så køb den. Du kan altid købe en effektforstærker til fronterne, hvis du mangler effekt.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Denon AVR-2807 kan jeg ikke sige andet om end at jeg har hørt den i butikken og der var intet der gjorde at jeg mener at den er bedre end den gamle model.

H/K en er slet ikke min kop the. SR-7500 er fin til prisen, men heller ikke mere. den eneste af de valgte som jeg mener kan levere varen er faktisk SR-8500. og til prisen er den, i mine ører, et hit! Der findes bedre på markedet, men så er prisen også en del højere.

Ellers findes der fede let brugte ting som kan levere varen.

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Tillæg til indlæg kl. 14.16

Skulle jeg vælge i dag og ikke hense til pladskrav, WAF-faktor, pris, så ville jeg vælge SR-8500 og så købe en ekstern scaler til billedbehandlingen.

Pointen er, at jeg lavede et valg (som jeg stadig er tilfreds med). Da jeg gerne vil have det optimale billede overvejer jeg en ekstern scaler, og dermed er de forudsætninger for mit oprindelige valg ikke længere til stede.

Problemet er, at dit behov ændre sig hele tiden, og desto mere du lytter og undersøger markedet, desto sværere bliver det at vælge.

Kommmer du til at høre noget bedre ved et tilfælde, så vil du automatisk stræbe efter denne lyd.

Forbandede AV/hifi-verden!!!!

lasse3000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Derfor det er så fandens svært at vælge når man skal ud og have nyt  Man bliver kastet rundt, men nogen der ved hvor gammel sr-8500 forstærkeren er ? Lidt træls at købe den og så om ½ år kommer de med en ny model...

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Den er fra 2004 - i DK i starten af 2005 (så vidt jeg errindrer)

Fra audiohlics

Marantz SR-8500 Receiver
Wednesday, September 8 2004

Marantz SR-8500 Receiver

SR8500

Marantz America is introducing four 7.1-channel models at CEDIA 2004 including the SR8500 (SRP $1,599), SR7500 (SRP $1,099), SR5500 (SRP $649.99) and the high-value SR4500 (SRP $449.99).

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

lasse3000 skrev:

Derfor det er så fandens svært at vælge når man skal ud og have nyt  Man bliver kastet rundt, men nogen der ved hvor gammel sr-8500 forstærkeren er ? Lidt træls at købe den og så om ½ år kommer de med en ny model...

Det er det du ikke må tænke - der kommer altid nye modeller. Du skal være tilfreds med det valg du gør på det tidspunkt du laver det.

Det nytter ikke at være træt af kun at have hdmi v 1.0 når standarden nu er v. 1.2. Der sker ændringer hele tiden. Hvis du basalt set køber et godt produkt (og det er SR-8500) så kan du være tilfreds med det. Bemærk at DVI-udgangen kan fungere på samme måde som hdmi, blot er der ikke lydoverførsel (som der iøvrigt heller ikke er på min v. 1,0)

Det er dog træls at købe model SR-8500 nu hvis der kommer en model SR-8600 næste år, og priserne på SR-8500 falder markant (det tvivler jeg dogpå vil være tilfældet, da det så vil være noget af et røverkøb)

lasse3000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Nu står valget mellem Marantz SR-7500 og Denon nye AVR-2807

Denon har 7 x 110 watt 8 ohm

Marantz har 7 x 105 watt 8 ohm Prisen er næsten det samme syntes bare man får mere ny teknologi ved denon og dynamiken er god og den spiller klart og højt, men har ikke hørt nogle marantz produkter endnu så jeg ved ikke hvordan de spiller. Den skal primær spille stereo med sub tilkoblet over bærbar pc med S/PDIF udgang.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om du allerede har bestemt dig for Denon, og vil bare have at andre skal bekræfte dig i dit valg. 

Køb den, hvis du er så vild med den, for som én debattør sagde, så er det dig, som skal leve med receiveren.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Indskud fra siden, hvis du er vild med JBL, hvorfor i alverdens navn køber du ikke Harman/Kardon 635 så?

Udover et pænt kraftoverskud, så har den en fantastisk rålyd, som sjovt nok følges godt ad med deres (Også ejet af H/K) selskab JBL?

Tror langt mere denne reciever vil passe til dit lydbehov, er man vild med JBL så er man vild med H/K også... Amerikansk rålyd, efter min mening, langt bedre end Denon og Marantz, har selv haft det... Og sidder nu med en 635...

Ikke køb de digitale, de lyder af H.... til... (dpr modellerne)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

lasse3000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

H/K AVR 645  Har lige snakket med min leverandør, i september kommer der en helt ny forstærker fra H/K.. Venter lige til september.. Den er bare ikke kommet på H/K hjemmeside endnu.. Så man kan intet æse om den nogle steder har googlet den. men intet end audiovison kommer frem.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Både Marantz 7500 og 8500 vil vistnok blive erstattet af nye modeller om lidt. Jeg ville ha betraktet det som en god mulighed til at gøre et kup på udgående modeller. Det samme gælder HK AVR635 og Pioneer AX4 

Hvilken receiver det skal være vil afhænge lidt af hvilke højtalere det skal være. Om du skal ha et par små og la subben spille bunden bliver det mindre viktigt at receiveren kan levere bas. Om du skal have et par større fronter, er optaget af bas og skal ikke bruge subben til musik bliver receiverens basegenskaber mere viktige.

Hvad skal brugsområdet for subben være? JBL subben er ikke noget dybbasmonster, men falder med 16db pr. oktav under 50hz. Nede ved 20hz kan den levere kun 85db, til sammenligning kan selv en lille PB10 levere 95db ved samme frekvens, en differanse på 10db hvor 6db representerer en fordobling af lydtryk. Forsøg at se på PB10-NSD og PB12-NSD, de koster begge mindre end JBL subben, men spiller både højere og dybere. www.lsound.no

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

lasse3000 skrev:
H/K AVR 645  Har lige snakket med min leverandør, i september kommer der en helt ny forstærker fra H/K.. Venter lige til september.. Den er bare ikke kommet på H/K hjemmeside endnu.. Så man kan intet æse om den nogle steder har googlet den. men intet end audiovison kommer frem.

Du kan læse om H/K AVR 645 på harmans egen hjemmeside, den amerikanske side, der er både billede og specificationer af den og af AVR 745

Min hjemmebio
Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

APB1 skrev:

lasse3000 skrev:

Du kan læse om H/K AVR 645 på harmans egen hjemmeside, den amerikanske side, der er både billede og specificationer af den og af AVR 745

Præcis :-)

Men jeg vil stadig råde gutten, til at gå på kup, når de nye modeller indtræder, de nye modeller bliver både voldsomt dyre, og de gamle kommer på discount :D

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes