Forfatter |
|
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg har lige lånt en H/K avr 430 med hjem...men da jeg kom hjem og satten den til og havde spillet lidt med normalt lydstyrke spille den super, men da jeg så spillede højt(!) så gik den lige pludselig ud??...er den i stykker eller spillede jeg bare for højt??
|
Til top |
|
|
danny-k Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Spillede du meget højt?
Har du prøvet at skrue ned og slukke den, og så tænde den igen?
hilsen Danny
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget stod den på i - DB ???
|
Til top |
|
|
HAK! Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Hvor meget stod den på i - DB ??? |
|
|
den var på -15 dB...
den slukkede selv, men jeg kunne tænde en lige bagefter og den virkede fint. og det gør den stadig...
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAK! skrev:
wamba skrev:
|
|
den var på -15 dB...
den slukkede selv, men jeg kunne tænde en lige bagefter og den virkede fint. og det gør den stadig...
|
|
|
Det har muligvis været Clipping så, altså forstærkeren føler sig overbelastet, og lukker derfor ned inden den brænder af... En salgs beskyttelse.
Min 635 kan godt blæse godt op, men kommer man over -20 db, så begynder det at forvrænge.. Men så spiller den altså også rigtig højt!!
|
Til top |
|
|
HAK! Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
HAK! skrev:
wamba skrev:
|
|
den var på -15 dB...
|
|
|
Det har muligvis været Clipping så, altså forstærkeren føler sig overbelastet, og lukker derfor ned inden den brænder af... En salgs beskyttelse.
Min 635 kan godt blæse godt op, men kommer man over -20 db, så begynder det at forvrænge.. Men så spiller den altså også rigtig højt!!
|
|
|
tror næsten at der er noget galt med den, for den har lige gjordt det igen mens jeg så tv...der stor den på -55 dB
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAK! skrev:
wamba skrev:
HAK! skrev:
wamba skrev:
|
|
den var på -15 dB...
|
|
|
|
|
|
tror næsten at der er noget galt med den, for den har lige gjordt det igen mens jeg så tv...der stor den på -55 dB
|
|
|
Helt sikkert en fejl så, ned til butikken og hør dig ad, kunne heller ikke helt forstå det, fordi de skal presses ufattelig meget før de clipper...
|
Til top |
|
|
HAK! Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
HAK! skrev:
wamba skrev:
HAK! skrev:
wamba skrev:
|
|
den var på -15 dB...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helt sikkert en fejl så, ned til butikken og hør dig ad, kunne heller ikke helt forstå det, fordi de skal presses ufattelig meget før de clipper...
|
|
|
Jeg aftalte med dem at jeg ville komme tilbage med den igen på mandag...men det ser også ud til at det er en hårdt prøvet demo model . som han ville salge til mig for 8500,- hehe
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 11 August 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAK! skrev:
wamba skrev:
HAK! skrev:
wamba skrev:
HAK! skrev:
wamba skrev:
|
|
den var på -15 dB...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg aftalte med dem at jeg ville komme tilbage med den igen på mandag...men det ser også ud til at det er en hårdt prøvet demo model . som han ville salge til mig for 8500,- hehe
|
|
|
8500 det er da normal prisen for avr 435 som er den nye model... så det er da en dårlig pris synes jeg :) __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 11 August 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, 8500,- er ikke en særlig god pris, den burde du kunne presse noget længere ned.
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke, du havde købt en 435 fra ny ?
Og den dur så ikke, nu vil han sælge dig en 435 brugt for 8500 i stedet eller hvad?
Jeg købte min AVR635 med DVD 31 til 10.000 kr...
Men det var også en demo, den havde dog næsten ikke været brugt...
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 12 August 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HAK! Forum Bruger

|
Sendt: 13 August 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke købte en avr 430, det var en jeg havde lånt, men igår var jeg forbi kt radio og købte en avr 635 demo. den spiller super, men, men, men den lille klap på fronten kan ikke lukke ordenligt
|
Til top |
|
|