| Forfatter |
|
Tournesol Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har den? Er den god? Hvordan står det til med alle de bugs den første version havde - er de løst?
Bugs: glemte at fronthøjttalere var sat til small når apparatet slukkede, problemer med RDS m.m.
Hvordan kan en 6 x 80 watts forstærker nøjes med at veje 9 kg.????
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tournesol skrev:
Er der nogen der har den? Er den god? Hvordan står det til med alle de bugs den første version havde - er de løst?
Bugs: glemte at fronthøjttalere var sat til small når apparatet slukkede, problemer med RDS m.m.
Hvordan kan en 6 x 80 watts forstærker nøjes med at veje 9 kg.???? |
|
|
Hej med dig.
Nu får jeg sikkert "hug" af andre herinde, men kan kan svare dig på dit spm med vægten. Det der med vægt er en gammel "skrøne" at et apperat skal veje som en elefant for at spille højt og godt. De meget dyre forstærkere vejer en del, men det handler lige så meget om det matriale som de er bygget i som det handler om indmaden for manges vedkommende. Det er klart at hvis noget er bygget i 8 mm så vejer det en del mere end noget som er bygget i tyndere matriale. Så mange gange er det lidt "snyd" når en forstærker vejer meget, det udstråler kvalitet.....
Min egen Arcam reciever vejer ikke ret meget mere end din og det er dog et apperat med radio i også, så man skal ikke udlukkende dømme efter vægt.
¨Michael
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke bugs? - har du evt. link?
Jeg havde faktisk tænkt mig at gå ned og købe en i morgen sammen med DVD89 så er ret interesseret.
Se evt. denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42589&P N=2 __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |
High-End ATW Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft version 1 i over 2 år, så jeg er da spændt på at høre hvilke bugs der er tale om, fortæl!  __________________ System Powered by: Vienna Acoustic - B&W - Cambridge Audio - Classic
|
| Til top |
|
| |
highwaystar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tournesol skrev:
Hvordan kan en 6 x 80 watts forstærker nøjes med at veje 9 kg.???? |
|
|
Har selv været ejer af en 640 V1.Den var efter min smag for lys i lyden og manglede en slagkraftig bas.Bevares den var letflydende og behagelig at lytte til ved softpop, men ved rock syntes jeg den manglede lidt pondus.
Med venlig hilsen
Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
High-End ATW skrev:
Jeg har haft version 1 i over 2 år, så jeg er da spændt på at høre hvilke bugs der er tale om, fortæl!  |
|
|
Jeg har skrevet de to bugs jeg lige kunne huske, men hvis du søger på internationale hifi foraer vil du finde flere bugs. Ingen af dem er dog
graverende for lyden, men mere for opsætningen. Der var fx også noget med at den ikke husker den volumen du havde da du slukkede apparatet
+ at hvis man bruger en ekstern effektforstærker på en af de mange pre outs muter den eksterne forstærker ikke, men kun de højttalere, der er
koblet direkte til 540r. Det betyder at man skal skrue ned manuelt.
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt har jeg læst flere steder at subwooferens crossover frekvens er sat fast på 80Hz, men i manualen står der at den kan indstilles mellem
40-200Hz. Hvad er rigtigt?
I manualen står der i øvrigt at 540r er 15 cm høj og 35 cm dyb. Skulle den ikke kun være 10 cm høj og 31 cm dyb?!
Er det rigtigt at 540r bliver grotesk varm?
|
| Til top |
|
| |
Antaeus Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 18 August 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det forum du har linket til er interessant, men dog forholdsvis gamle indlæg (2004) og de omhandler så vidt jeg kan se version 1 og ikke den nye version 2. __________________ Alfaview "40 lcd-skærm
Cambridge DVD89
Cambridge Azur 540R v.2
Infinity Beta 20 (4 stk)
Infinity Beta C250 Center
Infinity Beta SW12 Sub
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv den billigste cd-afspiller i AZUR serien, og man kan ikke andet end at blive begejstret når man køber cambridge. Man får rigtig meget kvalitet for pengene, og den levere en god bund og en sprød lyd. -Når pengene er til det, skal jeg også ud og invistere i 540r v.2 og DVD89.
|
| Til top |
|
| |
Tournesol Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilhelmsen skrev:
Jeg har selv den billigste cd-afspiller i AZUR serien, og man kan ikke andet end at blive begejstret når man køber cambridge.
Man får rigtig meget kvalitet for pengene, og den levere en god bund og en sprød lyd. -Når pengene er til det, skal jeg også ud og invistere i 540r v.
2 og DVD89. |
|
|
Giv endelig en anmeldelse når du får købt de to dele. Jeg står nemlig og overvejer præcis det sammen, men vil også tilføje en 640C CD-afspiller,
som skulle være suveræn. Tvivler ikke på at DVD89 kan levere en respektabel lyd med cder, men alle de universal afspillere jeg har prøvet er
betjeningshastigheden for sløv, da den kan læse så mange formater, og derfor lige skal finde ud af, hvad det er man har proppet i skuffen  Min
Nad t513 er fx sløv som en i helvede til at starte det medie man har smidt i maskinen, og så gider jeg slet ikke at gå i gang med skuffemekanismen
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tournesol skrev:
Wilhelmsen skrev:
Jeg har selv den billigste cd-afspiller i AZUR serien, og man kan ikke andet end at blive begejstret når man køber cambridge. Man får rigtig meget kvalitet for pengene, og den levere en god bund og en sprød lyd. -Når pengene er til det, skal jeg også ud og invistere i 540r v. 2 og DVD89. |
|
|
Giv endelig en anmeldelse når du får købt de to dele. Jeg står nemlig og overvejer præcis det sammen, men vil også tilføje en 640C CD-afspiller, som skulle være suveræn. Tvivler ikke på at DVD89 kan levere en respektabel lyd med cder, men alle de universal afspillere jeg har prøvet er betjeningshastigheden for sløv, da den kan læse så mange formater, og derfor lige skal finde ud af, hvad det er man har proppet i skuffen Min Nad t513 er fx sløv som en i helvede til at starte det medie man har smidt i maskinen, og så gider jeg slet ikke at gå i gang med skuffemekanismen
 |
|
|
Det bliver nok ikke lige med det samme, smider 9000 efter en ny projektor i næste uge såå...
Mht. til dvd-afspiller som musik-afspiller vil jeg give dig helt ret, de 2 ting skal skilles ad. Bl.a også derfor jeg brugte de 1800 kr. på cambridge 340C, og jeg blev IKKE skuffet, den er kanon -Lydmæssig som designmæssigt!. Min far ejer en rigtig god ARCAM afspiller som efterhånden er ved at nærme sig de 10 år, de to giver hinanden værdig konkurrence!
|
| Til top |
|
| |