| Forfatter |
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi hi den ser sød ud. Det er nu 1000,- Kr. med moms.
|
| Til top |
|
| |
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har intet med Hi-Fi at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spurgte under emnet surround sound, og hvis dette ikke har noget med det at gøre, hvad har så?
Men kan det bruges til noget? :)
|
| Til top |
|
| |
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD er fin nok. Har en masse fede features. Men Højttalerne stinker unde tvivl.
Når du spørger OM DET KAN BRUGES TIL NOGET - ja der kommer nok lyd
ud af ht.
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nok bruges inde i soveværelset/børne væreslset hvis man ikke vil bruge vildt mange penge på det der inde.
Men som det eneste anlæg i hjemmet vil jeg nok fraråde det.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at kvalitet og pris hænger fint sammen her. Har lyttet noget kort i Føtes tror også det var det unitet mærke og det var det billigeste jeg har lyttet og også det dårligeste.
Hvis dit budget ikke er større så er der jo ikke mange alternativer og SKAL du have noget så køb da og fortæl om hvordan du syntes det fungere 
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget kan man få for 2000 kr. ? :)
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan du få 2 x United surround system. 
Men hvad du skal bruge det til, ved jeg ikke. 
Ej, jeg tror det er umuligt at finde 5 højtalere, 1 subwoofer, en surroundreceiver og en dvd-afspiller, samt diverse kabler til den pris. Hvis det altså skal være ordentligt.
I så fald, kan du lige så godt finde nogle gamle højtalere, som ingen penge koster (de er sikkert bedre end de dér uniteed) og købe den billigste dvd afspiller og surroundreceiver (som understøtter DTS og Dolby Digital).
Prøv at spar lidt mere op, og køb brugt. Det er klart en fordel for folk som virkelig har et stramt budget.
Prøv at prioritere Hi-fi lidt højere. Hvis dit budget ligger så lavt, viser det lav interesse - og hvad skal man bruge det til?
Som sagt, prøv at spar mere op og køb brugt. Det kan man komme langt med. Man behøver ikke at købe hele skidtet på engang. Byg op stille og roligt. Start evt. med surroundreceiveren. Derefter højtalere, kabler osv. osv. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2003 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal bare være sådan et samlet sæt..
Vi har også et sæt fra sony, HT-BE1, og det er sq godt nok :)
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 06 December 2003 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeps, det kan bruges til noget, nemlig smides ud! DVD afspillere kan fåes for 389,- hvis bunden skal skrabes, så er der knap 600 til forstærker og højttalere. Jeg vil derfor mene at du får den "Lyd" man fik i gamle dage på pap/plastiskhøjttalere når man købte en multimedie-pc'er. Om det så er lyd i dine øre, det afgør du selv. Det var ikke noget jeg ville have stående, ikke engang i en carport. Men som jeg indledte med, så kan det da bruges, om ikke andet til at blive smidt direkte i skraldespanden
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 06 December 2003 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
cyclops skrev:
|
Kan nok bruges inde i soveværelset/børne væreslset hvis man ikke vil bruge vildt mange penge på det der inde.
|
|
|
Stakkels børn, manden risikere da at få tvangsfjernet sine unger. Det er det rene børnemishandling at blive udsat for surround i den prisklasse 
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - OK, køb det, & giv dig til at se dig omkring efter andre højtalere så hurtigt som muligt.
Altså, man skal jo begynde et sted!
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan bruges til at lukke op og skide i, ka' det!
Hvis du skal have surround kan det ikke gøres for under 7-10000 kr.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer sikkert som et shok for nogle nogle, at der faktisk findes mennesker der ikke lige har 8-10 tusinde at bruge på den slags...
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg sagde har vi et også et sony HT-BE1 og det sandelig godt nok. Rigtig god lyd osv. Og det koster da langt fra de 7-10000 kr. du nævner.. Ved ikke præcis hvad det koster, men det er vel omkring 3000 eller noget i den retning :)
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dit budget ikke kan trækkes over 1000 kr., vil jeg anbefale dig at købe en billig dvd, en brugt integreret stereoforstærker og to brugte højttalere. Lyden her er godt nok ikke surround, men alligevel væsentlig mere medrivende end den foreslåede United-kombi...
Hvis du kun har 1000 kr. så glem ALT om surround sound - her får du meget mere for pengene hvis du køber stereo
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tror jeg at begrebet "god lyd" er meget relativt, især herinde hvor folk hælder til det ekstreme. Jeg tvivler stærkt på at du har "god lyd" i HT-BE1, jeg vil uden at være fræk sige at du har dåselyd.
Du burde unde dig selv en tur i en rigtig hifi butik eller freak herinde. Så ville du fremover slet ikke bruge tid på at overveje om det fremsatte tilbud fra Metro er værd at bruge 999,- kr. på. Med mindre du vil fylde storskald op med en bunke plastik, ledninger og papkasse 
|
| Til top |
|
| |
McBrain Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@anders_k
Det er dog det mest tumpede udsagn jeg længe har læst. Selvfølgelig kan man få surround-anlæg til uder 7000kr. Det handler bare om at sætte sig andre forventninger end _biograf_ lyd. Man får helt sikkert surround-sound, men om kvaliteten er det man håber på er noget andet. Mine forældre ville for eksempel ELSKE et anlæg til 2,5-3000kr. De går nemlig ikke super-meget op i lyd. Måske kan DU ikke leve med et anlæg til under 8000kr, men det er der sikkert andre der kan.  __________________ Venlig Hilsen
McBrain
--------------------------
NAD M3
DacMagic
Sonos
Sony Xa20ES
Bellari VP130
Pro-ject 1.2
DALI Euphonia MS4
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke det omtalte system. Jeg har forstået din henvendelse således at du søgte et komplet surround, ikke sandt?
Til surround skal der bruges:
Mindst 5 højtalere og en subwoofer.
Højtalerne skal drives af nogle forstærkere og det skal subben også. Det er i alt 6 forstærkere.
Til at styre de hele skal der desuden bruges en forforstærker med de nødvendige dekodere.
Desuden skal der bruges en DVD afspiller.
Jeg ved umærket godt at man kan købe alt dette i bilka for 1400,- men jeg vil så vil jeg heller ikke påstå at det har meget med surround at gøre.
Det er jo logik at man ikke kan producere noget til de penge. Det er altså ikke for at virke snobbet, men man kan jo knap nok få et minianlæg til 3000,-
Men det behøves ikke at være meget dyrere. Hvis man vil købe nyt kan man få ok recivere til omkring 3000,-(eks noget Yamaha eller Denon eller Onkyo). Og for omkring 4000,- kan man købe et komplet højtaler sæt (eks Dali Trio) inkl. sub. Så mangler der bare en DVD-afspiller. Her skal man (i denne prisklasse) efter min mening udelukkende gå efter billedkvaliteten og så bruge digital overførsel til recieveren. man behøves altså ikke at have dekodere så fremt reciveren har det.
Som tidligere nævnt kan der spares mange penge ved at købe brugt.
|
| Til top |
|
| |