Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 13:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal jeg købe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andresen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 24 September 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet mig for at investere i et surround system. Systemet må ikke løbe over 15.000,- (inkl. kabler) da jeg mener det er smertegrænsen for det beløb jeg har til rådighed - hvilket også betyder det godt må være billigere.

Jeg har gjort mig masser af overvejelser om reciever og højttalere, men jeg når aldrig en konklusion da jeg hele tiden finder noget der på papiret er bedre, men naturligvis også dyere.

Jeg har af en eller anden grund en forkærlighed for Denon, men jeg er dog fleksibel. Dog ønsker jeg mulighed for 7.1-tilslutning. Jeg har kigget på Denon's AVR-1907, nu da AVR-2106 øjensynligt ikke rigtig er at opdrive længere. Jeg har dog mere eller mindre besluttet mig for at blive en af disse.

Beslutsomheden er dog noget mindre på højttalerområdet. Lige umiddelbart har jeg kigget på en del forskellige, også systemer, og indtil videre er mit valg Hifi-Klubbens 'Dali Concept 1'-system til 7500. Vil jeg mærke nogen hørbar forskel hvis jeg skifter Concept 1 ud med Concept 2? Er der nogen der har andre forslag til systemer, som ikke overskrider budgettet?

Jeg skal naturligvis ud og lytte på nogle forskellige systemer inden jeg beslutter mig helt, men da tid er penge, vil jeg gerne høre folks erfaringer med de nævnte produkter så jeg ud fra det kan danne mig en idé om hvad der er kvalitetsmæssigt bedre end andet.
Til top Vis Andresen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andresen
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 25 September 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Skal det hele være nyt?

Du kan spare mange penge - eller rettere få noget bedre til samme pris hvis du f.eks. køber højttalerne brugt.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
simart
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

har sendt en privat besked - ligger i din indbakke når du logger ind
Til top Vis simart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simart
 
Andresen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

simart -> jeg har svaret dig

MichaelWB -> Nej det skal ikke nødvendigvis være nyt. Jeg leder umiddelbart stadig på dba og andre lignende sider, men af en eller anden spøjs årsag bor dem med de bedste "tilbud"/priser i København, hvilket er omkring 300km øst for hvor jeg bor.
Til top Vis Andresen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andresen
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 25 September 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Andresen skrev:
simart -> jeg har svaret dig

MichaelWB -> Nej det skal ikke nødvendigvis være nyt. Jeg leder umiddelbart stadig på dba og andre lignende sider, men af en eller anden spøjs årsag bor dem med de bedste "tilbud"/priser i København, hvilket er omkring 300km øst for hvor jeg bor.

Sjovt - jeg synes altid de spændende tilbud er i Jylland

Hvis man skal købe brugt skal man nogen gange være lidt tålmodig og vente på det gode tilbud, men hvis du finder ud af hvad du vil have kan du jo prøve at indrykke en købsannonce både her og på DBA.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 25 September 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hvad med DVD, kabler mv. - skal det også indgå i budgettet på 15K eller er der 15K til receiver og Ht?

Hvor mange højttalere skal der indgå i budgettet 5.0, 5.1 eller 7.1?


__________________
Audi A3

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
Andresen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 26 September 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har en DVD, eller to. Kabler er inkluderet i de 15.000. Umiddelbart kunne 5.1 gøre det, så kan jeg altid udvide senere. Medmindre jeg kan høre mærkbar forskel på DTS-ES og almindelig DTS?
Til top Vis Andresen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andresen
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 26 September 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Andresen skrev:
Jeg har en DVD, eller to. Kabler er inkluderet i de 15.000. Umiddelbart kunne 5.1 gøre det, så kan jeg altid udvide senere. Medmindre jeg kan høre mærkbar forskel på DTS-ES og almindelig DTS?

 

og det vil du sandsynligvis ikke kunne

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 26 September 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Andresen skrev:
simart -> jeg har svaret dig

MichaelWB -> Nej det skal ikke nødvendigvis være nyt. Jeg leder umiddelbart stadig på dba og andre lignende sider, men af en eller anden spøjs årsag bor dem med de bedste "tilbud"/priser i København, hvilket er omkring 300km øst for hvor jeg bor.

Sjovt - jeg synes altid de spændende tilbud er i Jylland

Hvis man skal købe brugt skal man nogen gange være lidt tålmodig og vente på det gode tilbud, men hvis du finder ud af hvad du vil have kan du jo prøve at indrykke en købsannonce både her og på DBA.

 

Hmm jeg kunne godt finde et spændende tilbud til dig i Århus, nærmere betegnet i min bolig hvis det skulle være

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Andresen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 39
Sendt: 26 September 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Okay? Lad høre. :)
Til top Vis Andresen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andresen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes