Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 19:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jahan1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 30 September 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have nyt anlæg da min reciever er gået i stykker og det ellers bare er noget l**t.

Jeg har ikke så meget forstand på det generelt så ville lige have nogle gode råd herfra. Det er ikke særlig mange penge jeg har og smide efter det (lige pt knap 6k).

Jeg har kigget på dette
http://www.cinemagic.dk/pioneer_s_v410-p-70.html?osCsid=cbc2 e2bf014d7caa7f6d1d015517c702
http://www.cinemagic.dk/pioneer_vsx_916_s-p-347.html?osCsid= cbc2e2bf014d7caa7f6d1d015517c702
Det er lidt mere end hvad jeg har råd til men mon ikke de penge kan skaffes på en måde.

Jeg skal bruge en reciever og højtalere. Gider ikke det der dvd/forstærker i en.

MVH Jakob


Til top Vis Jahan1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jahan1
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 30 September 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Pioneer har generelt en hård, agressiv lyd, hvilket kan lyde anstrengende for nogles ører. Men det kan være, at det vil være ok for dig. Det siger du jo ikke noget om.

For 6K kan du få helt fin lyd, især hvis du køber i Tyskland, hvor elektronikken (ud over NAD og Cambridge) er mindst 25% billigere end i DK. Faktisk kan du få surround HT'ere fra f.ex. Jamo og en receiver fra Yamaha til under 6K på eBay.

I første omgang burde du nok skrive hvilken slags lyd du går efter, så folk bedre kan hjælpe dig.


__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
Jahan1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 30 September 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Nu går jeg ikke efter en speciel lyd. Ved ikke engang hvordan en hård lyd lyder.
Jeg stoler jeg ikke helt på ebay men vil da prøve og se hvad man kan få i de tyske butikker.
Til top Vis Jahan1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jahan1
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 30 September 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Ok, så. 

Så burde det ikke være noget problem at finde et passende system, når du ikke går efter noget bestemt.

På eBay burde det ikke være et problem at finde en hæderlig forhandler i Tyskland. Jeg har endnu ikke haft problemer med de Tyske forhandlere, efter ca. 6 handler.


__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
Jahan1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 30 September 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt nærmere på noget yamaha og jamo som jeg nok hellere vil have.

Jamo A303 HCS 5 http://www.hifishoppen.dk/lyd/hoejttalere/jamo/surroundhoejt talersystemer/jamo_a303_hcs_5_337_da.html
Yamaha RX-V459 http://www.hifishoppen.dk/lyd/receivere/yamaha_receivere/yam aha_rxv459_1123_da.html

Men jeg kan ikke rigtig finde noget på ebay eller særlig mange tyske butikker.
Til top Vis Jahan1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jahan1
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 30 September 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Der er meget at hente hvis du kigger på noget brugt. Især højttalere er langt de fleste gange en gevinst at købe brugt. Surroundreceiver samt dvd er nok bedst at købe som nyt, da det hurtigt bliver forældet i forhold til højttalere.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 30 September 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Der er meget at hente hvis du kigger på noget brugt. Især højttalere er langt de fleste gange en gevinst at købe brugt. Surroundreceiver samt dvd er nok bedst at købe som nyt, da det hurtigt bliver forældet i forhold til højttalere.

 

Det kan også sagtens lade sig gøre at få en super reciever brugt, dog har du ret i at "generationerne" skifter hurtigt *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 30 September 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Ascari skrev:
Der er meget at hente hvis du kigger på noget brugt. Især højttalere er langt de fleste gange en gevinst at købe brugt. Surroundreceiver samt dvd er nok bedst at købe som nyt, da det hurtigt bliver forældet i forhold til højttalere.

 

Det kan også sagtens lade sig gøre at få en super reciever brugt, dog har du ret i at "generationerne" skifter hurtigt *S*

Helt enig! Hvis man kan leve uden HDMI switching osv. men bare vil have god lyd, så kan få betydelig mere for pengene ved at købe en 2-3 år gammel receiver.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Jahan1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Tja har sådan set heller ikke noget imod at købe brugt. Men damn det er svært og finde nogle brugte højtalere jeg vil have. Er måske lidt kritisk med udseende og så vil jeg helst have satelit højtalere + sub.
Til top Vis Jahan1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jahan1
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes