| Forfatter |
|
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ha' fundet en reciver med mindst en RGB(scart) stik ud og 2-3 hdmi ind og 1 ud samt et par Component ind og ud-gange
Kan det lade sig gøre
Jeg har en
Projector (z4)
xbox 360(Component)
Cambridge dvd 57 (Component)
TV Panasonic TX36PL30F (kun med scart)
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, det kan desværre ikke lade sig gøre...  Du kan dog købe et Component-->RGB kabel, som vil løse dit problem. Component og RGB er jo i bund og grund de samme signaler, men jeg ved ikke om du kan overføre progressive signaler fra bl.a. din 360'er på den måde.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Næh, det kan desværre ikke lade sig gøre...
Du kan dog købe et Component-->RGB kabel, som vil løse dit problem. Component og RGB er jo i bund og grund de samme signaler, men jeg ved ikke om du kan overføre progressive signaler fra bl.a. din 360'er på den måde. 
|
|
|
og dog http://www.jvc.dk/product.php?id=RX-D701SE
Component til rgb scart kabel har jeg aldrig set... Har du et link????
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanishHIFI skrev:
Da_Saint skrev:
Næh, det kan desværre ikke lade sig gøre...
Du kan dog købe et Component-->RGB kabel, som vil løse dit problem. Component og RGB er jo i bund og grund de samme signaler, men jeg ved ikke om du kan overføre progressive signaler fra bl.a. din 360'er på den måde. 
|
|
|
og dog http://www.jvc.dk/product.php?id=RX-D701SE
Component til rgb scart kabel har jeg aldrig set... Har du et link????
|
|
|
Jeg er bekendt med JVCs receivere, som har RGB ind/udgange, men de har vist ikke Component ind/ud. Er ikke 100% sikker, men kan ikke huske at have set det på receiverne....
Den omskifter, som bliver foreslået i indlægget ovenover er et fint alternativ, men der er også "rigtige" Component--->RGB kabler, hvor stikket er samlet, og der er component-stik i den ene ende og scartstik i den anden. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
DanishHIFI skrev:
Da_Saint skrev:
Næh, det kan desværre ikke lade sig gøre...
Du kan dog købe et Component-->RGB kabel, som vil løse dit problem. Component og RGB er jo i bund og grund de samme signaler, men jeg ved ikke om du kan overføre progressive signaler fra bl.a. din 360'er på den måde. 
|
|
|
og dog http://www.jvc.dk/product.php?id=RX-D701SE
Component til rgb scart kabel har jeg aldrig set... Har du et link????
|
|
|
Jeg er bekendt med JVCs receivere, som har RGB ind/udgange, men de har vist ikke Component ind/ud. Er ikke 100% sikker, men kan ikke huske at have set det på receiverne....
Den omskifter, som bliver foreslået i indlægget ovenover er et fint alternativ, men der er også "rigtige" Component--->RGB kabler, hvor stikket er samlet, og der er component-stik i den ene ende og scartstik i den anden.
|
|
|
Ups. Det har den da heller ikke
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, jeg læste lige dette: "For at du kan være sikker på at dit udstyr kan bruge dette component kabel eller adapter, skal du sikre dig følgende: - Det ene apparat skal have en scart udgang m. indbygget Component og ikke kun RGB. Det kan bla. DVD afspillere fra KiSS Technology, Dreambox satellit receivere og visse Loeve TV."
Kan dit TV tage component via Scart?? 
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ved jeg ikke men jeg prøver...
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Hov, jeg læste lige dette: "For at du kan være sikker på at dit udstyr kan bruge dette component kabel eller adapter, skal du sikre dig følgende: - Det ene apparat skal have en scart udgang m. indbygget Component og ikke kun RGB. Det kan bla. DVD afspillere fra KiSS Technology, Dreambox satellit receivere og visse Loeve TV."
Kan dit TV tage component via Scart?? 
|
|
|
Det er der en del andre tv der også kan. der er også forskel fra model til model inden for div. mærker. dog ved jeg det ikke lgie med den JVC skærm
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JVC det er da godt nok en panasonic
|
| Til top |
|
| |