| Forfatter |
|
Chabang Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har lige været ude og købe et nyt surround system:
Front: 2 * JBL LX-80
Bag: 2* JBL LX-20
Center: JBL LX-10 Center
Receiver: Sony STD-DB940
Jeg købte det brugt for 3500 og ville egentlig gerne høre om jeg har brugt mine penge forgæves, eller om det er gode ting jeg har købt. Der er også ledninger med og spikes front højttalerne skal standere til baghøjttalerne. Tingene er 5 år gamle og i god stand.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!  Hvis du synes om sættet, er det vel lige meget om andre synes, du har gjort et dårligt køb. Du kan alligevel ikke returnere det, da det er købt privat. Derfor er det også et lidt sært spørgsmål at stille efter købet. Du burde have spurgt før, hvis du er/var i tvivl.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Chabang Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er godt klar over at jeg måske burde ha' spurgt til højttalerne før jeg købte dem, men fik først idéen efter købet var sket.
Sættet spiller godt nok for mig, ville egentlig bare høre om jeg kunne ha' fået noget bedre for pengene.
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chabang skrev:
Hej
Jeg er godt klar over at jeg måske burde ha' spurgt til højttalerne før jeg købte dem, men fik først idéen efter købet var sket.
Sættet spiller godt nok for mig, ville egentlig bare høre om jeg kunne ha' fået noget bedre for pengene.  |
|
|
Nu har du som sagt købt det, og jeg har "Googlet" lidt rundt for, at se hvad du i grunden har fået slæbt til huse, og jeg kan ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne være tilfreds med de stumper du har fået for de 3500Kroner-.
At du ikke har fået spurgt/hørt ordentligt først, er selvfølgelig ærgeligt, men det ved du til næste gang, for det er jo ikke utænkeligt, at du senere vælger at opgradere/udskifte, og på det tidspunkt har du jo et fungerende højttaler-system, så da kan du jo slæbe nye højttalere med hjem og sammenligne direkte op imod dine nuværende.
Hvis det kan være til nogen trøst for dig, har jeg også ind imellem haft en fornemmelse af, at have dummet mig så vandet drev, men der er jo heldigvis en dag imorgen.
God fornøjelse med systemet.
|
| Til top |
|
| |
phan2m Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
3500kr... det får man sku ikke meget surround system for. hvis der er nogen som der er blevet snydt, så er det ihvertfalde ikke dig :)
Jeg havde engang fronterne i lx10, det er en udemærket serie. jeg kan huske at jeg undersøgt prisen for centeren i den serie. kostede typisk mellem 1800-2000kr
efter min mening så betyder alder ikke alverden når det gælder højttalere. så længe det ikke er enheder med skum som ophæng.
God fornøjelse med anlægget :)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også umiddelbart det lyder meget fornuftigt.
Købte selv en ny STR-DB940QS fra ny for 5 år siden og den er rigtig god til surround! Effektforstærker delen er dog ikke den kraftigste, så du bør helt sikkert overveje at opgradere med en fornuftig brugt effektforstærker til fronterne på et tidspunkt, det kunne f.eks. være en brugt effekt fra Sony's ES serie, hvis du godt kan lide lyden af Sony og JBL sammen.
Og så mangler du selvfølgelig lige en sub for at få det sidste med  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Chabang Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarende folkens
|
| Til top |
|
| |
EPI68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har bestemt ikke smidt pengene ud af vinduet.
Det er bestemt ok til de penge, man skal jo starte et sted.
Så mangler du bare en sub.
__________________ De Herligste Hilsner
|
| Til top |
|
| |