Jeg har haft Sony'en, Marantz'en og NAD'en, hvoraf jeg kun beholdt Sony'en, da jeg var mest tilfreds med den. Her er en kort beskrivelse af dem:
1. Sony'en købte jeg billigt i Tyskland (var faktisk et fund til ca. 2400 kr.), men har nu givet den til min far, da han er helt vild med DAB. Jeg var ok tilfreds med den, men jeg synes at den er lidt for lys i klangen, selv med et par Dali Concept 6 HT'ere. Pga. dette er den meget detaljeret, hvilket kan være en fordel for nogle. Foretrak den frem for Marantz'en, da den er en del billigere, ser lidt pænere ud, og der ikke er den helt store forskel i lyden (i hvert fald ikke nok til at retfærdiggøre prisforskellen). DAB-funktionen er et klart plus!
2. Marantz'en har en lidt fyldigere lyd, med mere bund, hvilket gør den mere egnet til musiklytning. Den har Dolby Virtual Headphone, som er meget nyttig hvis du bruger hovedtelefoner meget. Som sagt, er den helt fin til musik (bedre end Sony), men ikke den bedste til film.
3. NAD'en var noget værre crap! Returnerede den efter ca. 4 dage pga. alle de fejl den havde (susen og piben og for ringe byggekvalitet udenpå). Og ja, jeg havde en v2 (havde hele 3 maskiner, alle med fejl)! Hvis du får at vide at alle fejlene er rettet på v2 modellerne, skal du selv prøve og se, for det er de ikke (dog kan du være heldig at få en fejlfri model).

Det eneste gode ved NAD'en er deres HTR-2 remote, og den er så til gengæld virkelig fed! Men, man køber jo ikke en receiver pga. remoten.

Lige nu har jeg en Yamaha RX-V 757, som er bedre end alle de ovenstående. Den har en varmere lyd end Sony, og er helt på højde med Marantz'en hvad angår musik-gengivelse. Har en rigtig behagelig, afslappet klang, som gør at man kan lytte til den i timevis, uden at blive træt.

Til film er den fremragende, hands down! Ingen under den, ingen ved siden af den, klar førsteplads. Den har også en del andre funktioner, som de andre receivere ikke har, men det kan du selv læse dig frem til.

Den har alle de funktioner, som man kan ønske sig, samt en lækker lyd. Fik den også temmelig billigt (igen i Tyskland

), og jeg mener at den er en best-buy til den pris (ca. 3000 kr. inkl. porto).
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD