Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 05:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal jeg vælge..? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke ret meget forstand på hifi osv, men jeg har jo forstand på lyd i den forstand at jeg har to ører... ;)

Jeg vil skifte højtalerne i mit surroundsystem, og jeg vil helst ikke af med ret meget over 10k, men det skal være godt det jeg køber.  Jeg kigger efter sattelitter og en sub, årsagen til at jeg vil skifte mine højtalere er at jeg synes de fylder rigeligt.

Jeg har kigget på B&W M-1 som sattelitter og AS2 som sub... 11k vil det løbe op i... synes det spillede glimrende da jeg fik det demonstreret i Hifi-klubben i Esbjerg.

Det andet jeg har kigget på er KEF KHT 5005... 8k ville det koste, og er, for at sige det mildt, meget flottere end B&W højtalerne.  Jeg kunne desværre ikke få en demonstration i FONA, da de ikke var sat til, jeg fik til gengæld en demonstration af 2005-systemet som jeg synes spillede fint, men er forfærdeligt grimt. Men Det hjælper mig jo ikke meget med at bedømme 5005'eren, og det er svært at høre hvor stor forskel der er når man ikke kan høre dem lige efter hinanden eller høre den spille det samme.

Jeg går ud fra at B&W'eren er bedst af de to sæt, men det kunne være pænere. Har set på VM-1 højtalerne som ville løbe op i 13k, men synes stadig at KHT 5005 er noget pænere, specielt subben er ligefrem flot...

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/B_W_Mini_Theatre_hoejttalersystem_MT-10.htm?aID=6644 &rID=6662

http://www.kef.com/KHT/KHT5005/home.htm

Anlæggene kan ses på disse links.

Er der nogen der vil anbefale det ene fremfor det andet, eller nogen der har bedre forslag i samme (eller lavere) prisklasse...?

Hvad ville I vælge?

Steffen

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Kom lige til at se KEF KHT-3001, de ser rigtig lækre ud i sort, og går ud fra at de er en videreudvikling af 2002-sættet som jeg jo syntes lød rimelig godt...

Nogen der ved hvor det kan købes, hvad det koster, og om det er noget værd...?

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa velkommen til siden. Jeg har ikke afaring eller viden om de mærker du nævner.

Men kan anbefale dali højtalere.

Og hvis det skal fylde lidt og lyde godt, så kig på deres concept 1 & 2 højtalere. som koster henholdsvis 750,- og 1099,- og deres concept center koste også 1099,-

Så hvis du vælger 4 stk concept 2 og en center bliver det. 5495kr.

Også har du stadig 4500kr til sub hvor jeg kan anbefale dig cerwin vegas med to stk 8" i den har jeg selv og den er vildere end den ser ud. og den koster 2500kr.

8000kr er du oppe på nu, så har du stadig penge til godt kabel og andet grej.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh, Hasselstream

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Forresten var jeg selv i hifi klubben i esbjerg i fredags hvor jeg hørte de B&W M-1 du nævner, efter mine øre mener jeg at dali lyder langt beddere også er de billigere.
Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg fik også en lille demonstration af Concept 1 højtalerne... Jeg var, for at være ærlig, gået ned for at høre Dali's Elegance med concept 12 sub (7500 kr) som er virkelig flot, men det var en gigantisk skuffelse, og sælgeren pegede mig også hen til concept 1 med det samme... hørte dem kun stå og spille musik ligeså stille, og kunne da godt høre at lyden var dejlig og klar, men mit udgangspunkt var at jeg ville have højtalere der var små... - Concept 2 fylder over 3 gange så meget som B&W's M-1.

Men ja, er godt klar over at jeg nok kunne få noget der var lidt bedre hvis jeg kunne leve med nogle større højtalere, men det er så spørgsmålet om jeg kan det... Det overvejer jeg lige lidt ;)

Tak for rådet i hvert fald..!

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

JA du har ret B&W's M-1 de fylder meget lidt og er faktisk ikke så grimme at se på.

Har du set på mini og mirco pod højtalere?? Jeg har ikke selv hørt dem men det er ret små og koster 700, 1500 og 2000 kr i hifiklubben. den til 1500kr er dog aktiv.

Men de kunne også være en mulighed.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv sammenlignet B&W LM1 med Dali Concept 1 og her vandt Dali'en. Jeg synes B&W'en var for kedelig i lyden. Måske er Dali'en ikke den mest rigtige rent Hi-Fi-mæssigt, men lyd/design/pris hænger rigtig godt sammen.

B&W'en:

Dali'en:

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

har Dali 1 som baghøjttalere, og de spiller fremragende,  havde paradigm 150 bipolare før, men dem kunne man næsten ikke høre, så til Dali concept 1

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg er gået over til et direkte valg mellem KEF KHT 3005.2 og Tannoy Arena.

Venter på at få mulighed for at høre begge systemer, men regner med det bliver Tannoy på grund af det superlækre design af standere, og et hav af priser som jo må betyde at lyden er rigtig god.

Tak for rådene fra alle sider :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes